همه چیز درباره دستگیره مگنتی کابینت

همه چیز درباره دستگیره مگنتی کابینت

همه چیز درباره دستگیره مگنتی کابینت

دستگیره کابینت زیر مجموعه یراق مورد استفاده در ساخت کابینت است و وقتی صحبت از دستگیره کابینت یا کشو می شود اولین چیزی که به ذهن میرسد همان تصویر قدیمی دستگیره کابینت است، یک میله ی تاشده یا منحنی که زاویه دار یا بدون زاویه روی درب کابینت یا کشو نصب می شود. آیا همین نوع معمول دستگیره برای شما مناسب است و با آشپزخانه تان همخوانی دارد یا بهتر از دستگیره مگنتی استفاده شود؟ دستگیره مگنتی دقیقا چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله قرار است به این سوالها پاسخ بدهیم.

 

 

                                                        

 

 

انواع دستگیره کابینت

دستگیره کابینت از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بسیار زیادی است ولی از نظر ساختار می توان آن را به دسته بندی های دستگیره تک پیچ ، دستگیره دوپیچ ، دستگیره شاخه ای و مگنتی تقسیم بندی کرد.

دستگیره تک پیچ همان طور که از اسمش پیداست با یک پیچ روی درب کابینت نصب می شود و دستگیره دوپیچ نیز به وسیله دو پیچ روی درب کابینت نصب می شود و نمای زیبایی به کابینت و آشپزخانه می بخشد.

دستگیره های شاخه ای روی لبه ی درب کابینت و یا کشوی کابینت نصب می شوند و چون این دستگیره روی کار نصب نمی شود و در دید نیست به دستگیره مخفی نیز مشهور می باشد.

 

 

                                                        

 

دستگیره مگنتی کابینت چیست؟

دستگیره مگنتی یا دستگیره مخفی یا لمسی یا تاچ با اسامی متعددی که دارد، مکانیزم ساده ای ست به این صورت که با فشردن درب کابینت یا کشو به داخل، درب به سمت بیرون باز می شود و پس از استفاده نیز دوباره با بستن و فشردن درب به داخل با یک صدای کلیک در بسته می شود.

مکانیزم داخلی نیز به دو صورت استفاده از مگنت و استفاده از جک مکانیکی است. در اولی از آهنربا استفاده می شود تا کشو در جای خود چفت شود و یک فنر نیز درحالت فشرده منتظر باز شدن در خواهد بود و هنگامی که درب به داخل فشرده می شود این فنر درب را از آهنربا دور کرده و در باز می شود. در حالت دوم بجای استفاده از مگنت از فنر های مکانیکی استفاده می شود و درب هنگام بسته شدن فنر را فشرده می کند و با یک مکانیزم قفل در جای خود قرار میگیرد که این مکانیزم با فشار دوباره به درب کشو، قفل را رها می کند و فنر درب را به بیرون رها کرده و درب باز می شود.

استفاده از فنر مکانیکی مقرون به صرفه تر و ارزان تر است.

 

 

                                             

 

 

مزایای دستگیره مگنتی کابینت

مهمترین مزیت استفاده از دستگیره مگنتی کابینت این است که به واسطه حذف دستگیره از بخش بیرونی کابینت، ظاهر مینیمال بسیار جذابی به آن می دهد و در حین حفظ سادگی، بسیار بسیار شیک و لوکس به نظر می رسد.

در واقع با اطمینان می توان گفت این کابینت ها با این ظاهر ظریف و زیبا تا سالها همچنان در مد خواهند بود و همچنان اقبال به آنها حفظ می شود چرا که سادگی چیزیست که طراحان داخلی اغلب به آن اهمییت می دهند.

مزیت دیگر دستگیره مگنتی کابینت اینست که با این مکانیزم کابینت ها و کلا آشپزخانه امن تری خواهید داشت و دیگر مدام نگران این نیستید که بچه های کوچک به سراغ کابینت و کشو بروند و آن را به هم بریزند یا دیگر لباس و پارچه ها به دستگیر گیر نمیکنند و امکان پارگی آنها به این دلیل وجود نخواهد داشت. هرچند بعضی کابینت ها یک مکانیزم قفل مخفی نیز دارند.

دیگر مزیت دستگیره مگنتی کابینت این است که با توجه به سادگی بخش بیرونی کابینت یکدستی خوبی با بخش های دیگر آشپزخانه خواهد داشت و حتی در آشپزخانه های کوچک با فضاهای محدود، دیزاین خیلی شیک و لوکسی خواهد داشت.

آخرین مزیتی که به آن میپردازیم این است که دستگیره مگنتی نسبت به دستگیره کابینت عادی نیاز به پیچ کردن و سوراخ کردن صفحه ی بیرونی ندارد و آسیبی به آن نمیزند. چرا که دستگیره عادی با توجه به نوع مورد استفاده به دو دستگیره تک پیچ و دستگیره دو پیچ تقسیم می شود و دستگیره دو پیچ مرسوم تر است و دستگیره تک پیچ ظاهر زیباتری دارد. همچنین دستگیره مگنتی نصب راحتتری نیز دارد.

 

 

                                                 

 

 

معایب دستگیره مگنتی کابینت

حالا که مزایای دستگیره مگنتی کابینت را بیان کردیم لازم است معایب آن را نیز بگوییم؛ اول آنکه دستگیره مگنتی کابینت برخلاف آنچه تصور می شود هزینه بالاتری نسبت به دستگیره عادی دارد. شاید بگویید دستگیره از بیرون کابینت حذف می شود و طبعا باید قیمت کمتر شود ولی یراق آلات استفاده شده در دستگیره مگنتی کابینت قیمت بالاتری دارد. البته این اختلاف قیمت آنقدر زیاد نیست که بیخیال زیبایی و شیکی نتیجه کار بشوید.

دوم آنکه گاهی با استفاده از دستگیره مگنتی کابینت و با توجه به طراحی و دیزاین درب کابینت نظافت این نوع از کابینت ها سخت تر می شود.

پس از مطالعه ی مزایا و معایب دستگیره مگنتی کابینت شاید مجاب شده باشید که هرچه سریعتر کابینت های خود را به این نوع تغییر دهید یا اگر در مسیر طراحی هستید شاید انتخاب قطعی تان این نوع دستگیره باشد اما باید کمی دست نگه دارید،

شکی نیست که خرید یا ساخت یک محصول بی کیفیت از لحاظ متریال یا ساخت حتما شما را از انتخابتان پشیمان خواهد کرد. هر وسیله ی بی کیفیت هر چند گرانی که بخرید پس از مدتی استفاده لاجرم آن را کنار خواهید گذاشت بنابراین کابینت با دستگیره مگنتی شما زمانی عالی خواهد بود که یا از جای معتبری خریداری شود یا نجار و متخصص معتبر و کاربلدی آن را ساخته باشد و یراق آلات آنرا از برند خوب و با کیفیت خریداری کرده باشید تا به جای یک تجربه ی جذاب یک تجربه عذاب آور را از سر نگذرانید!

ویژگی زیر باید در یک کابینت با دستگیره مگنتی یا تاچ حتما دیده شوند:

آسان باز شود

سیستم آرام بند و جک آن به درستی، نرمی و واقعا بدون صدا کار کند

در عین داشتن ابعاد کوچک کارایی بالا داشته باشد

در هر وضعیتی قابلیت توقف داشته باشد

حتی در ابعاد بزرگ پایداری بالا داشته باشد

فنر های قوی داشته باشد

 

نحوه نصب دستگیره مگنتی کابینت

برای یادگیری نحوه نصب دستگیره مگنتی کابینت ، اول اجزای آن را می بایست بشناسیم. سه قطعه ی اصلی در این دستگیره به کار رفته است:

  •                                                                          یک ریباندر که به صورت فنری عمل می کند
  •                                                                                صفحه ضربه گیر یا جاقفلی آهنربایی
  •                                                                                     مدادی یا مگنتی استوانه ای شکل

ابتدا صفحه ریباندر را به مدادی متصل کنید. مگنت را در قسمتی که باید نصب شود قرار دهید و علامت بزنید. حال با توجه به آن محل ضربه گیر را روی درب کابینت مشخص کنید تا دقیقا روبروی مگنت قرار گیرد. مگنت و صفحه را به کابینت متصل کنید و سپس درب کابینت را که محل ضربه گیر را روی آن مشخص کرده اید مجدد تراز کنید و نصب کنید.

در نهایت می بایست پیچ ها را چک کنید و از محکم بودن آنها مطمئن شوید.

                                                     

 

 

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.