کاربرد و نحوه انتخاب یراق آلات تزئینی

کاربرد و نحوه انتخاب یراق آلات تزئینی

کابرد و نحوه انتخاب یراق آلات تزئینی

امروزه برای برخی از محصولات که جنبه لوکس دارند از یراق آلات زینتی استفاده می کنند. اما آنچه برای خریداران مهم است این است که با انواع یراق آلات مبل، بوفه، درب و کابینت آشنا باشند و بدانند قیمت حدودی آن ها چقدر است. چرا که ممکن است یک کالای ارزان را به جای گرانبهاترین یراق آلات بخرند. همچنین نحوه انتخاب آن ها برای کاربردهای مختلف نیز بسیار مهم است. همه چیز در مورد این دسته از یراق آلات را می توانید در این مقاله از آقای قفل بخوانید. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

انواع یراق آلات تزئینی یا زینتی

همانطور که شاید تا به حال متوجه شده باشید، یراق آلات دسته ای از ابزارها و کالاها هستند که برای ساخت محصولات مختلف ساختمانی و لوازم منزل به کار برده می شوند. این محصولات از متریال مختلفی ساخته می شوند و بر حسب آن نیز کاربردهای مختلفی پیدا می کنند. انواع آن ها را می توان به یراق آلات فلزی، پلاستیکی یا غیر فلزی تقسیم کرد. وظیقه اصلی این ابزار و یراق آلات مواردی مانند اتصال دو قطعه، روان تر شدن استفاده از وسایل و کارایی بهتر آن هاست. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

 در این میان برخی از این یراق آلات هستند که یا تنها جنبه زینتی داشته و یا علاوه بر کاربرد مشخصشان وظیقه زیباتر ساختن محصول را نیز دارند. به این دسته یراق آلات تزئینی گفته می شود. امروزه انواع مختلف این کالاها برای محصولات لوکس و تجملاتی که ساخته می شوند تولید شده و با قیمت های مختلفی به بازار عرضه می شود. اگر بخواهیم یکی از آن ها را انتخاب کنیم باید در بین دو دسته زیر به دنبال آن ها باشیم: قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

 

یراق آلات مدرن

این نوع از یراق آلات برای محصولات بسیار مدرنی ساخته می شوند که طراحی های خاصی نیز دارند. بسیاری از برندهای مشهور امروزه به دلیل پر طرفدار شدن کالاهای لوکس انواع این یراق آلات تزئینی را در مدل های مختلف با چوب، فلز یا استیل تولید می کنند. برخی از این محصولات با استفاده از روکش های گرانبهایی مانند طلا و نقره درست می شوند.

یراق آلات تزئینی سنتی قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

قسمت دیگری از این یراق آلات، یا قدیمی هستند و یا طرح سنتی دارند. آن دسته از یراق آلات تزئینی اصفهان یا تبریز که از زمان های قدیم وجود دارند و به فروش می رسند، بسیار گران تر از سایر یراق آلات هستند. اما برخی دیگر با فلزاتی مانند برنز و با طرح های سنتی ساخته می شوند و با روکش های مخصوص به این کار پوشیده می شوند. طرفداران معماری قدیمی علاقه بسیاری به این دسته از لوازم دارند. 

نحوه انتخاب یراق آلات تزئینی قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

اگر از دسته کسانی هستید که می خواهید با استفاده از یراق آلات تزئینی، لوازم منزل خود را به حالتی لوکس در بیاورید، باید به موارد زیادی دقت کنید. نکاتی که باید به آن ها دقت کنید عبارت است از: قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

  • رنگ یراق آلاتی که در نظر می گیرید باید با رنگ کلی محصول منطبق باشد. در نظر گرفتن رنگ نامتناسب باعث بد شکل شدن آن می شود. 
  • جنسی که برای کالا در نظر می گیرید نیز باید مطابق با جنس بدنه محصول شما باشد. به طور مثال برای یک کالای فلزی در برخی از مواقع نمی توانیم یراق آلات چوبی به کار ببریم. 
  • قبل از انتخاب از جنس بدنه مطمئن شوید. به طور مثال اگر یراق آلاتی را با جنس بدنه و روکش طلا می خرید، اطمینان حاصل کنید که آن محصول برنزی با روکش طلا نباشد. 
  • اگر از بین انواع یراق آلات چندین مورد را برای محصول خود نیاز دارید، باید به تطابق رنگ، سایز و جنس آن ها نیز دقت کنید. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

انتخاب یراق آلات تزئینی کابینت قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

بیشترین یراق آلات تزئینی که برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد، پایه های کابینت و دستگیره ها است. همانطور که در نکات مهم بالا اشاره شد باید سعی کنیم هنگام انتخاب پایه ها و دسته ها، تشابه آن ها را حفظ کنیم تا کمترین نا همخوانی را با هم داشته باشند. همچنین باید دقت کنیم رنگ بدنه با رنگ پایه و دستگیره تطابق داشته باشد. 

نحوه انتخاب یراق آلات تزئینی برای درب

به طور قطع هنگام عبور از یک ساختمان یا ورود به داخل آن با درب های لوکس و تجملاتی مواجه شده اید. این درب ها را معمولا با یراق آلات تزئینی مانند دستگیره ها، فرفورژه ها و حتی لولاهای لوکس تزئین می کنند. اکثر آن ها حتی می توانند با روکش طلا و نقره تزئین شده باشند تا ظاهر درب را بهتر کنند. 

 

روش انتخاب یراق آلات تزئینی برای مبل

مبل های سلطنتی را نیز می توان با استفاده از دسته ای از یراق آلات تزئینی، به دسته مبل های لوکس تبدیل کرد. به همین منظور با کمی دقت در انتخاب دسته های مبل و در نظر گرفتن رنگ و روکش مناسب برای آن ها، انتخاب پایه مبل های زیبا و متناسب با رنگ دسته ها و رویه مبل، انتخاب تاجی که بر سر مبل ها قرار گرفته می شود می توان به راحتی ظاهر آن را به بهترین شکل تغییر داد. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

انتخاب یراق آلات تزئینی بوفه

بوفه ها نیز از جمله کالاهایی هستند که می توان با استفاده و به کار بردن یراق آلات تزئینی آن ها را به کالاهایی لوکس تبدیل کرد و از آن ها برای قرار دادن اجناس گران قیمت استفاده کرد. یراق آلات بسیاری برای آن ها در نظر گرفته می شود تا بتوان ظاهر درب بوفه را زیباتر کرد. همچنین دستگیره های آن نیز می توانند از بین اشکال و جنس های زیبا و گران قیمتی انتخاب شوند. 

قیمت یراق آلات زینتی

یراق آلات تزئینی در تهران، تبریز، شیراز، کرج و شهرهای دیگر با متریال مختلفی ساخته می شوند. به همین خاطر نیز قیمت آن ها بسیار با هم متفاوت است. برخی از موادی که در آن ها به کار برده می شود که باعث این اختلاف قیمت می شود عبارت است از:

  • طلا: گرانبها ترین این یراق آلات، با طلا ساخته می شود. این طلا ممکن است در کل محصول به کار گرفته شده یا به صورت روکش بر روی فلز استفاده شده باشد.
  • نقره: فلز گرانبهای دیگر بعد از طلا، نقره است. محصولاتی که با نقره ساخته می شوند یا روکش نقره دارند بعد از طلا بیشترین قیمت را دارند.
  • سنگ های گرانبها: برخی از یراق آلات برنزی را با روکش های مختلف تزئین کرده و با سنگ های گرانبهایی تزئین می کنند. این یراق آلات بسیار لوکس و تجملاتی محسوب شده و در فروشگاه های خاصی به فروش می رسند. 
  • مدل های لوکس: برخی دیگر از این محصولات گرچه با متریالی مانند طلا و نقره ساخته نشده اند، اما به دلیل برند سازنده آن ها و اشکال منحصر به فردشان بسیار گران هستند. 

 

 

بر خلاف گذشته که تنها روش برای خرید محصولات، خرید حضوری و مراجعه به فروشگاه ها و مغازه های مختلف بود، در حال حاضر روش خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین نیز به این روش اضافه شده است. اما برای اینکه هنگام خرید یراق آلات تزئینی بهترین انتخاب را داشته باشیم، باید از میان دو روش خرید حضوری و خرید اینترنتی بهترین آن ها را انتخاب کنیم. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. هر فردی نیز بر اساس امکانات، شرایط، اولویت ها و علائقی که دارد باید مناسب ترین روش را پیدا کرده و محصولی که می خواهد را به دقت انتخاب کند. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

مزایا و معایب خرید حضوری یراق آلات تزئینی

خرید حضوری علاوه بر قدیمی ترین روش خرید محصولات، امن ترین آن ها نیز می باشد. در این روش مطمئن هستید که با مراجعه به یک فروشگاه و انتخاب یک محصول، آن کالا را همانطور که پسندیده اید و سالم و بدون عیب و نقص دریافت می کنید. اما این روش خرید یراق آلات تزئینی مزایا و معایب دیگری نیز دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

  • بررسی کیفیت، ابعاد و مدل یراق آلات از نزدیک، یکی از مهمترین مزایای خرید حضوری به حساب می آید. 
  • برای خرید حضوری از فروشگاه های مختلف باید زمان و انرژی زیادی صرف کنیم تا در ترافیک شهرهای بزرگ به فروشگاه مورد نظرمان رفته و یراق آلاتی که می خواهیم را بخریم.
  • با انتخاب خرید یراق آلات تزئینی به روش حضوری نمی توانیم از همه فروشگاه ها، به خصوص فروشگاه های شهرهای دیگر دیدن کنیم. به همین دلیل گزینه انتخاب محدودتر است. 

مزایا و معایب خرید اینترنتی یراق آلات تزئینی

خرید اینترنتی یراق آلات تزئینی روشی است که در سال های اخیر و با روی کار آمدن فروشگاه های اینترنتی شکل گرفته است. اما در سال های اخیر و گسترش بیماری های همه گیر این روش رواج بیشتری پیدا کرده است. اما پیش از اینکه برای خرید یراق آلات تزئینی این روش را انتخاب کنید بهتر است که به طور دقیق با مزایا و معایب خرید اینترنتی آشنا شویم. در ادامه مهمترین این موارد را بیان خواهیم کرد: قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

 

  • هنگام خرید اینترنتی می توانید تنها با چند کلیک، از محصولات فروشگاه های مختلف دیدن کنید، آن ها را از نظر قیمت، کیفیت و مدل با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را انتخاب کنید. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند
  • هنگام خرید آنلاین می توانید علاوه بر فروشگاه های سطح شهر خود، از محصولات فروشگاه های دیگر نیز دیدن کرده و هر کدام را که نیاز داشتید خرید کنید. 
  • با انتخاب خرید اینترنتی یراق آلات تزئینی دیگر مجبور نیستید ترافیک شهرهای بزرگ را تحمل کنید و برای رفت و آمد به فروشگاه زمان زیادی صرف کنید. 
  • از جمله معایب این روش این است که امکان دارد زمان دریافت محصول مورد نظرتان، متوجه ناقص بودن آن یا نداشتن تطابق با مورد انتخابیتان شوید. بنابراین باید سعی کنید فروشگاه اینترنتی معتبری را انتخاب کنید. قفل-دستگیره-لولا-آرامبند
  • علاوه بر این اگر فروشگاه معتبری را انتخاب نکنید که نماد اعتماد الکترونیکی آن فعال باشد، امکان دارد پس از پرداخت قیمت یراق آلات تزئینی محصول را دریافت نکنید. 

معرفی فروشگاه معتبر برای خرید و فروش یراق آلات 

برای خرید این دسته از یراق آلات دو روش خرید وجود دارد. به این صورت که هم می توانید به صورت حضوری از فروشگاه های مخصوصی آن ها را خریداری کنید و هم به دنبال یراق آلات تزئینی در دیجی کالا یا سایت های معتبر باشید. اگر به دنبال یک سایت معتبر هستید که به صورت تخصصی مجموعه ای از این محصولات را از برندهای مختلف جمع آوری کرده باشد، می توانید به سایت آقای قفل مراجعه کنید. خدمات همکاری در فروش این مرکز باعث شده است علاوه بر افزایش سود تولیدکنندگان، راحتی بیشتر مشتریان در انتخاب کالا نیز فراهم شود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.