همه چیز درباره ریموت بلوتوثی

همه چیز درباره ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی چیست؟

گفتنی است ریموت بلوتوثی یا داپلیکیتور یک نوع ریموت لرنینگ است. ولی برخلاف ریموت لرنینگ برای لرن کردن نیازی به رسیور ندارد، فقط کد ریموت قبلی را به ریموت جدید انتقال می دهیم. ریموت داپلیکیتور (Duplicator ) با چند مرحله ساده تمام ریموت ها را کپی می کند.

برای کپی کردن انواع ریموت دزدگیر اماکن، درب پارکینگ، کرکره برقی، پرده های برقی، سیستم گرمایش، دستگاه بی سیم ضد سرقت و ریموت های اتوماسیون منزل از ریموت بلوتوثی استفاده می کنیم. دستگیره-قفل-راهبند-آرامبند-لولا

ریموت های بلوتوثی به دو دسته اصلی ثابت و متغیر دسته بندی می شوند. فرق ریموت بلوتوثی با لرنینگ در نیاز آنها به رسیور است. 

از کجا بفهمیم ریموت بلوتوثی است؟

 ریموت بلوتوثی در تشخیص فرکانس ریموت به دو روش  استفاده از دستگاه های فرکانس متر یا باز کردن قاب ریموت و اطلاع از عدد حک شده بر کریستال (قطعه برجسته و استیل) (روش دستی) انجام می گیرد. بنابراین برای خرید ریموت ابتدا قاب را باز کرده و از فرکانس ریموت مطلع شوید.

نحوه  تشخیص ریموت بلوتوثی

در روش دستی ابتدا قاب را بردارید و فرکانس روی کریستال را مشاهده کنید، برای مچ کردن ریموت بلوتوثی و رسیور، به سراغ رسیور بروید و از طریق دکمه لرن، رسیور و ریموت را مچ کنید.

روش دوم در دستگاه های فرکانس متر با یک پیچ گوشتی کوچک پیچ های ریموت را باز کنید و باتری ریموت را خارج کنید. قطعه فلزی کوچکی نیز در نزدیکی آنتن ریموت قرار دارد.

قطعه الکترونیکی کوچکی به نام کریستال ساعت، عدد روی کریستال را نشان می دهد که فرکانس ریموت است.

دسته بندی کلی ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی را به دو دسته اصلی تقسیم می کنند :

ریموت بلوتوثی ثابت

این مدل ریموت تا چند فرکانس را می تواند بگیرد. برای مثال قابلیت گرفتن فرکانس های 315 و 433 مگاهرتز را دارد که توسط یک جامپر ستینگ داخل ریموت فرکانس مورد نظر انتخاب می شود.

ریموت بلوتوثی متغیر

این مدل ریموت توسط قطعه الکترونیکی کریستال ثابت است. برای مثال ریموت بلوتوث 433 مگاهرتز و یا 315 مگا هرتز. به این معنی که فقط از ریموتی که با خودش هم فرکانس است کپی می کند.

دستگیره-قفل-راهبند-آرامبند-لولا

ریموت بلوتوثی متغیر

خام کردن ریموت بلوتوث

وقتی می خواهید ریموت بلوتوثی را روی گیرنده خود اضافه کنید، نیازی نیست با گیرنده تماس مستقیم بگیرید. برای انجام این کار ابتدا ریموت بلوتوثی را خام کنید،

سپس ریموت تعریف شده از قبل روی گیرنده را روی ریموت بلوتوثی کپی کنید. به منظور خام کردن ابتدا دکمه A و B را همزمان چند ثانیه نگه دارید تا LED بعد از اینکه چند بار چشمک زد خاموش شود.دستگیره-قفل-راهبند-آرامبند-لولا

در همین حالت و بدون رها کردن دکمه A، دکمه B را سه بار پشت سر هم قطع و وصل کنید. بعد از انجام این کار ریموت چند بار دیگر چشمک می زند، سپس خاموش می شود. به این که پس از خرید ریموت بلوتوثی  و پیش استفاده از آن باید انجام شود خام کردم گفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.