نکات مهمی که باید هنگام خرید میز اتو بدانیم چیست؟

نکات مهمی که باید هنگام خرید میز اتو بدانیم چیست؟

نکات مهمی که باید هنگام خرید میز اتو بدانیم چیست؟

لولا-جاقاشقی-قفل دیجیتالی-دستگیره

برای خرید میز اتو رفتن به مغازه و انتخاب یک میز اتوی ارزان قیمت، اصلا فکر خوبی نیست، بهتر است قبل از خرید کمی راجب ویژگی های میز فکر کنید. اکثر افراد فکر می کنند، میزهای اتو یکسان هستند و فرقی با یکدیگر ندارند ولی افرادی که درباره نتیجه اتوکشی دقیق هستند می توانند ویژگی های یک میز اتوی خوب را مشخص کنند.میز اتویی با کیفیت پایین، که نیاز های شما را برآورده نکند، اتو کشی را به کاری سخت و خسته کننده تبدیل خواهد کرد. اگر بدانید دنبال چه چیزی هستید، می توانید میزی بخرید که سالیان سال برای شما کار کند بعلاوه اتوکردن را آسان یا شاید لذت بخش کند. 

در ادامه مواردی را که برای خرید یک میز اتو باید به آن توجه داشت، برای شما در یک مقاله جمع آوری کرده ایم. با آقای قفل همراه باشید.

 

 

 

 

 

     

1.در نظر گرفتن عادات اتوکشی:

 قبل از خرید میز اتو، عادت های اتوکشی خود را بررسی کنید، مثلا برای اتو کردن در حالت ایستاده راحت تر هستید یا نشسته؟ یا آپشن های مورد نیاز شما برای میز اتوی ایده آل چیست؟آیا وجود محفظه مخصوص اتو برایتان یک فاکتور کلیدی محسوب میشود؟ باید به میزان فضای اتاق نیز، برای نگهداری از میز اتو فکر کنید.

 

2.داشتن قابلیت جابه جایی:

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید درباره خرید میز اتو از قبل تصمیم بگیرید، این است که می‌خواهید ثابت باشد یا دوست دارید به راحتی آن را جابه‌جا کنید؟ این ویژگی در درجه اول به فضای اتاق و سپس به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مدل میز اتوی ثابت

لولا-جاقاشقی-قفل دیجیتالی-دستگیره

 

اول ببینید فضای کافی برای آن دارید یا نه. میز اتوهای ثابت در گوشه‌ای قرار می‌گیرند و نه می‌توان آنها را جمع کرد و نه آن‌قدر سبک هستند که بتوان آنها را جابه‌جا کرد. بنابراین اگر برایش جا ندارید از خیرش بگذرید.

مدل‌های کشودار و کابینت‌دار از این نوع میزهای ثابت هستند.

مدل میز اتوی متحرک 

میزهای متحرک بر دو نوع نصبی و قابل‌جابه‌جایی هستند:

مدل نصبی مخفی

در این مدل پس از خرید میز اتو، باید به کابینت‌ساز یا کمدساز بگویید آن را برایتان در فرورفتگی دیوار، درون کمد، داخل کشو یا کابینت و حتی پشت در نصب کند. برای استفاده از آن کافی است بازش کنید و سپس دوباره آن را تا کنید و سر جایش قرار دهید.

 

  • ریلی: در این حالت میز اتو را روی یک کابینت یا محفظه با ریل نصب می‌کنند و شما برای استفاده میز اتو را بیرون می‌کشید و برای جمع‌کردنش به داخل محفظه سُر می‌دهید. این مدل میزها از وسط بالشتک تا می‌شوند.

لولا-جاقاشقی-قفل دیجیتالی-دستگیره

  • تاشو: در این مدل برای میز پایه‌های تاشو قرار می‌دهند که از آن قسمت‌ها آن را تا می‌کنید و در جای خودش قرار می‌دهید.

به مدل نصبی، توکار هم می‌گویند. با این کار، میزتان سر راه قرار نمی‌گیرد و فضای اتاق مرتب به نظر می‌رسد.

نکته: همه این مدل‌ها در بازار ایران هم موجود هستند. در تصویر زیر مدل ریلی آن را می‌بینید.

مدل قابل‌جابه‌جایی

این مدل میز اتو را بیشتر ما دیده‌ایم و از همان مدل‌هایی است که می‌توان آن را تا کرد و در کمد یا کنار دیوار تکیه داد. برخی از آنها را حتی می‌توان درون کمد یا پشت در آویزان کرد. البته می‌توانید روی براکت آویزان کرده و دوباره پایین بیاورید یا اینکه نصب کنید و طبق شکل از آن استفاده کنید. این میزها هم سبک و قابل جابه‌جایی هستند، اما مشکل‌شان این است که برای اتوکشی لباس‌های سنگین مناسب نیستند. در تصویر هم می‌بینید که زیر آن پایه ندارد و اگر بخواهید روی میز فشار بیاورید خطرناک است.

 

3.اندازه میز اتو:

میزهای اتو را در اندازه‌های مختلف می‌سازند. معمولا هر چه طول و عرض میز بزرگ‌تر باشد دست‌مان برای اتوکشیدن بازتر است. بیشتر میزهای اتو طول‌شان بیشتر از عرض‌شان است. این میزها برای اتوکشی‌های خانگی مثلا برای اتوی شلوار مردانه یا لباس مناسب‌تر است، اما نمی‌تواند برای اتوکشی پرده و ملحفه مناسب باشد. بنابراین برای کارگاه‌ها یا خیاطی‌ها مناسب نیستند.

اندازه استاندارد بیشتر میزهای اتو به صورت زیر هستند. بااین‌حال ممکن است هر برند اندازه‌هایی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را تولید کند:

  • ۱۱۰×۳۰ سانتی‌متر
  • ۱۲۴×۳۸ سانتی‌متر
  • ۱۲۴×۴۵ سانتی‌متر
  • ۱۳۵×۴۵ سانتی‌متر
  • ۱۳۵×۴۹ سانتی‌متر

به‌طور کلی بازه عرض میز اتو ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است و بازه طول آنها در محدوده ۱۱۰ تا ۱۳۵ سانتی‌متر است.

4.جنس روکش سطح میز:

بهتر است از جنس پارچه نسوز و ضد آب باشد.پارچه های حفره حفره یا لانه زنبوری گزینه مناسبی هستند.زیرا این پارچه ها بخار اتو را از خود عبور میدهند.به خاطر داشته باشید که هر چه لایه روکش ضخیم تر باشد بهتر است.

 

لایه روکشها معمولا از جنس نمد بوده و ضخامتی بین ۴ تا ۸ میلی متر دارند.بهتر است پارچه روکش از جنس نخ،متالیک و یا سیلیکون باشد تا از خاصیت نچسب یا بازتابی برخوردار باشد.

5.استحکام میز اتو:

لولا-جاقاشقی-قفل دیجیتالی-دستگیره

از آنجا که هنگام اتوکشی به لباس کمی فشار وارد می کنیم،میز اتو باید محکم باشد تا واژگون نشود:

۱.نوع پایه میز باید طوری قرار بگیرد که تعادل آن حفظ شود.پایه هایی که  T شکل هستند متداول ترند اما ثبات کمتری نسبت به میزهایی با چهار پایه جداگانه دارند.

۲.پایه های میز باید روکش پلاستیکی داشته باشند تا از سر خوردن میز جلوگیری شود.

۳.سازه این میز از اهمیت بالایی برخوردار است.سازه ساخته شده از فلزاتی نظیر فولاد،استحکام بیشتری نسبت به پلاستیک دارد.در واقع میزهایی از جنس آلومینیوم و پلاستیک سبکتر از چوبی و استیل بوده،در عین حال استحکام کمتری دارند.

 

6.هزینه خرید میز اتو:

امروزه انواع میز اتو در سایزها و جنسهای مختلفی در باز موجودند که هر یک قیمت خاص خود را دارند.بسیاری از ما نیازی به گران‌ترین میز اتو نداریم. با قیمت کمتر هم می‌توان میز خوبی پیدا کرد، اما به یاد داشته باشید که قیمت‌های خیلی ارزان میز اتو، مسلما از نظر کیفیتی با قیمت‌های بالای آن یکی نیستند. پیشنهاد ما این است که ابتدا بودجه‌تان را تعیین کنید و سپس برای خرید اقدام کنید. بهتر است قیمت متوسطی را در نظر بگیرید.

7.گارانتی میز اتو:

 میز اتوی معتبر حتما با گارانتی به فروش می‌رسد. به هیچ عنوان میز اتوی بدون گارانتی را خریداری نکنید.

بهترین فروشگاه برای خرید میز اتو 

حتما تا اینجای مقاله تصمیم گرفته اید که کدام میز اتو  را برای خرید انتخاب کنید. اما مسئله اصلی این است که کدام فروشگاه و مرکز خرید را برای تهیه این محصول و یا محصولات مشابه پیدا کنید تا مورد اطمینان باشد و قیمت منطقی از میز را ارائه دهد. در این شرایط به خاطر تنوع فروشگاه و کیفیت محصولات در سطوح مختلف کار برای شما سخت می ‌شود. اما ما به شما سایت آقای قفل را توصیه می ‌کنیم. با مراجعه به آقای قفل می توانید اینجا کلیک کنید تا به تعدادی از میز اتو متصل شوید.

اگر برای خرید میز اتو هنوز نکته‌ای در ذهن‌تان هست که پاسخ آن را در این مطلب نیافتید، در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.