نحو تشخیص بازشو درب

نحو تشخیص بازشو درب

نحو تشخیص بازشو درب 

درب های ساختمانی همان قدر که باید محکم و استوار سر جای خودشان باقی بمانند و امنیت خانه را حفظ کنند، به همان اندازه هم باید به راحتی باز و بسته شوند و رفت و آمد افراد را آسان کنند.

به همین دلیل است که انتخاب بازشوی درب مناسب بسیار مهم می شود. در واقع بدون یک بازشوی درب مناسب، عملکرد کلی درب های ساختمانی دچار اختلال می شوند. حال در این میان ممکن است برخی از این درب ها ( مثل درب ضد حریق) به بازشوی درب وابسته باشند و بدون آن، اصلا نتوانند کار کنند.

در این مقاله می خواهیم به موضوع بازشوی درب بپردازیم و بگوییم که هر یک از انواع آن به چه صورت عمل می کنند. شاید به نظر برسد که این وسیله بسیار ساده است اما در صورتی که به درستی انتخاب نشود، می تواند حسابی شما را به دردسر بندازد. بنابراین توصیه می کنیم که تا انتهای مقاله را دنبال کنید.

بازشوی درب ساختمانی چیست؟

همان طور که می دانید درب های ساختمانی را می توان در جهت های مختلفی باز و بسته کرد. این مسئله به نوع بازشو بستگی دارد. اما به طور معمول، درب های ساختمانی به داخل باز می شوند. اما گاهی مواقع ممکن است که در داخل خانه، فضای کافی جهت باز و بسته کردن درب وجود نداشته باشد.

در چنین شرایطی می توان بازشوی درب را به نحوی انتخاب کرد که رو به بیرون باشد.

البته جهت حرکت بازشوی درب، ممکن است به چپ یا راست نیز باشد.

  • درب راست باز شو

این نوع از بازشوهای درب به گونه ای هستند که وقتی از بیرون به آن ها نگاه می کنیم، باید با دست راست آن ها را باز کرده و به سمت راست هم بکشیم تا باز شوند.

  • درب چپ باز شو

این نوع از بازشوهای درب نیز به گونه ای هستند که وقتی از بیرون به آن ها نگاه می کنیم، باید با دست چپ آن ها را باز کرده و به سمت چپ بکشیم تا باز شوند.

دقت داشته باشید که انتخاب یک بازشوی مناسب، بستگی زیادی به جایگاه درب مورد نظرتان دارد. مثلا اگر می خواهید بازشو را برای درب ورودی منزل تهیه کنید، باید به دیزاین خانه دقت داشته باشید.

تصور کنید که ورودی منزل شما به نوعی است که در ابتدا یک راهرو و سپس پذیرایی منزل را می بینیم. در این شرایط بازشوی درب باید به نحوی باشد که با گشودن درب، پذیرایی خانه را ببینیم.

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.