موتور ساید چیست؟

موتور ساید چیست؟

موتور ساید چیست؟

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

موتور side موتوری است که از آن برای کرکره های اتوماتیک، سایبان برقی، سنگین و …. در مراکز و مکانهای صنعتی و پارکینهای مجتمع های مسکونی که تعداد تردد آنها زیاد است ,مورد استفاده قرار می گیرد.

موتورهای کرکره برقی یا سایبان ساید در بسیاری از اماکن استفاده میگردد. این مدل پرقدرت ترین نوع موتور کرکره اتوماتیک است که در ساختمانهای با دهنه پارکینگ بزرگ یا پرتردد قابل استفاده می باشد. ظاهر موتور ساید از نمونه پر مصرف توبلار و حتی سانترال بزرگتر است و به وسیله زنجیر، شفت کرکره را میگرداند. درادامه فرق انواع موتور ساید سایبان را بررسی میکنیم.

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر
در آقای قفل به صورت اختصاصی در رابطه با یکی از انواع موتورها و کاربرد و مزایای آن صحبت خواهیم کرد . به طور کلی موتورهایی که برای نصب در کرکره برقی یا سایبان عرضه می شوند شامل موتورهای سانترال ، موتور توبلار و موتور ساید می باشد. معمولا از موتورهای سانترال استقبال زیادی در ایران نمی شود اما موتورهای توبلار و ساید بیشترین کاربرد را دارند. برای اماکنی مانند خانه های مسکونی و پارکینگ های شخصی که نیاز به درب ها یا سایه بان با ابعاد بزرگ و سنگین نیست و از طرفی تردد در این مکان ها زیاد نمی باشد ، می توان از موتورهای توبلار استفاده نمود.

از موتورهای ساید که به نام موتورهای صنعتی نیز شناخته شده هستند در کارخانجات , مجتمع های تجاری و تفریحی استفاده می شود. این موتورها دارای قدرت بالا ، عمر طولانی و حداقل صدا می باشند و سرعت زیاد نسبت به انواع دیگر موتورها و قابلیت کارکرد در شرایط نبود برق از مشخصه های بارز موتورهای ساید است .

لازم به ذکر است که این موتورها نسبت به موتورهای توبولار گرانتر هستند

اولین تفاوت موتورهای کرکره برقی یا سایبان در قدرت آنهاست. موتور ساید در قدرت 300،500،600،800 و حتی 1000 کیلوگرم تولید می شوند که در اکثر موارد حداکثر تا قدرت 600 کیلوگرم استفاده میگردد. به تازگی موتورهای سبک تر که بر اساس متر مربع است به بازار عرضه شده تا مصرف کننده بتواند با هزینه کمتر از موتورهای ساید بهره ببرد.


از مزایای این سیستم میتوان به آنبالانس (Unbalance) بودن آن اشاره کرد که طول عمر بیشتر و کارکرد بدون دردسری نسبت به سیستم های بالانس (Balance) (موتورهای MC و مرکزی) خواهد داشت و چون در آن از فنر و کاسه فنر استفاده نمی شود ، خرابی های ناشی از آنها از نظر شکستگی فنر و کاسه فنر نیز در این سیستم وجود نداشته و کارکرد با این سیستم لذت بخش خواهد بود.
  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

وجود سیستم دستی به صورت جرثقیل زنجیری در هنگام قطع برق برای بالابردن کرکره برقی یا سایبان و سیستم خلاص کن در هنگام قطع برق برای پایین آوردن کرکره از مزایای دیگر این سیستم نسبت به خلاص کن سیمی در سیستم های بالانس می باشد. زیرا در سیستم های غیر بالانس در هنگام استفاده از سیستم دستی هیچگونه نیروی غیر قابل کنترل نظیر نیروی فنر رو به بالا وجود ندارد و با خلاص کردن ، هیچ آسیبی به سیستم وارد نمی شود. درصورتی که در سیستم های بالانس با خلاص کردن موتور، درب تحت تاثیر نیروی فنر ، رو به بالا حرکت می نماید و حتی با وجود استاپر (Stopper) ، این نیرو می تواند باعث آسیب رساندن به مکانیزم موتور و درب شود.

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

این موتور می تواند در هریک از دو سمت چپ و یا راست رول کرکره برقی یا سایبان نصب گردد. در موتورهای ساید تکفاز معمولاً در سمتی که موتور نصب میگردد ابعاد صفحه پلیت ۴۰×۷۰ سانتیمتر و طول بدنه استوانه موتور نیز حداکثر ۷۰ سانتیمتر است. همچنین در سمت دیگر فقط یک صفحه پلیت نصب می گردد که ابعاد این صفحه معمولاً ۴۰×۴۰ سانتیمتر می باشد

مزایای موتور ساید کرکره برقی یا سایبان

موتور ساید کرکره برقی یا سایبان مزایا بیشماری دارد و همین امر باعث شده که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای استفاده از این موتور بی صدا بودن موتور است. این مزیت باعث می شود بتوان در مکان های مختلف و بدون توجه کار باز و بسته کردن در را انجام دهد.  

نداشتن محدودیت وزنی به دلیل قدرت بالا نیز یکی از مزایای دیگر موتور ساید کرکره های برقی است و به همین دلیل می توان با استفاده از آن باز و بسته کردن یکپارچه درب های عریض را انجام داد.

از دیگر مزایای این موتور می توان به :

کارکرد بدون دردسر به دلیل نداشتن کاسه و فنر

امکان باز و بسته کردن در به صورت دستی در هنگام قطعی برق

قابلیت نصب آسان

عدم سقوط درب بر اثر نقص فنی اشاره نمود.

این مزایا در کنار یکدیگر باعث شده اند که این محصول با محبوبیت بالایی در درب های کرکره ای مختلف استفاده شود و می توان گفت بهترین موتور کرکره برقی یا سایبان برای مکان های بزرگ می باشد.

معایب موتور ساید کرکره برقی یا سایبان

این موتور به مانند هر محصول دیگری دارای معایبی است. به عنوان مثال می توان اشغال فضای زیاد را یکی از معایب این موتورها دانست. این مورد می توان در مکان ها کوچک و یا مکان هایی که دکوراسیون داخلی در آنها دارای اهمیت است، اثرات منفی به همراه داشته باشد.

همچنین موتورهای ساید کرکره برقی یا سایبان در انواع مختلف به دلایل مزایای بیشمار قیمت های بالایی دارند، و به همین دلیل برای پروژه های کوچک استفاده از آنها توصیه نمی شود.

موتورهای ساید کرکره برقی یا سایبان برای باز و بسته شدن نیاز به زمان بیشتری دارند و به همین دلیل برای کسانی که حوصله کمی دارند و یا باز و بسته کردن سریع بنا به دلایل مختلف برای آنها اهمیت دارد، این مدل ها توصیه نمی شوند، و ممکن است با سنگین تر شدن وزن درب این عیب تشدید شود.

 

آشنایی با انواع موتور ساید

کمپانی های بزرگ امروزه انواع مختلفی از موتور های ساید را برای کاربرد های گوناگون طراحی و تولید می کنند که هر کدام دارای مشخصات فنی خاصی نیز می باشند. از جمله مهم ترین و پرکاربردترین انواع موتور ساید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور بارزانته

موتور اتومات

موتور لیفت توربو

موتور اس دی سی

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

در ادامه قصد داریم انواع موتور های ساید را بررسی کرده و اطلاعاتی در رابطه با آن ها ارائه نماییم.

موتور ساید اس دی سی (SDC)

موتور SDC یکی از بهترین انواع موتور ساید برای کرکره های برقی با ابعاد و مساحت بزرگ محسوب می شود و همچنین بهترین گزینه برای کرکره های برقی بوده که در مکان هایی با تردد بالا نصب می شوند. موتور های اس دی سی در انواع تک فاز و سه فاز تولید می شود و نمونه های سه فاز آن برای وزن های بالای 500 کیلو کاربرد دارد. مدل های مختلف موتور SDC به شرح زیر هستند:

موتور 300 کیلوگرم SDC به همراه سه عدد ریموت

موتور 500 کیلوگرم SDC به همراه سه عدد ریموت

موتور 300 کیلوگرم SDC مجهز به UPS

موتور 500 کیلوگرم SDC مجهز به UPS

موتور 800 کیلوگرم SDC مدل تک فاز

موتور 1300 کیلوگرم SDC مدل سه فاز

موتور 1500 کیلوگرم SDC مدل سه فاز

تکنولوژی UPS که در مدل های مختلف موتور های SDC وجود دارند این قابلیت را دارند که در زمان نبود جریان برق و اختلالات شبکه برق از منبع تغذیه جایگزین برای باز و بسته کردن کرکره استفاده می نماید.

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

موتور ساید لیفت توربو (Lift-turbo)

موتور های لیفت توربو نسل دیگری از انواع موتور ساید به شمار می آید که به دلیل برخورداری از قدرت و عملکرد عالی و همچنین عدم ایجاد سر و صدا در هنگام باز و بسته کردن کرکره برقی یا سایبان مورد توجه قرار گرفته اند. طراحی و ساخت این موتور ها نیز براساس تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از بهترین تجهیزات توسط کمپانی ها انجام می شود. از مهم ترین انواع موتور های لیفت توربو نیز می توان موارد زیر را نام برد:

موتور لیفت توربو 300 کیلوگرمی AC

موتور لیفت توربو 600 کیلوگرمی AC

موتور لیفت توربو 300 کیلوگرمی مجهز به UPS

موتور لیفت توربو 600 کیلوگرمی مجهز به UPS

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

موتور ساید اتومات (Automat)

در میان انواع موتور های ساید می توان گفت موتور ساید اتومات از بیشترین قدرت برخوردار بوده و فرآیند عملکرد آن ها بر مبنای انتقال نیروی گشتاور دینامیک از چرخ دنده و زنجیر می باشد. لازم به ذکر است که موتور های اتومات مدل 24 ولت از باطری اضطراری یا همان UPS نیز برخوردار می باشند.

انواع موتور های اتومات نیز شامل مدل های زیر هستند:

موتور اتومات 300 کیلوگرمی

موتور اتومات 500 کیلوگرمی

موتور اتومات 1000 کیلوگرمی

موتور اتومات 300 کیلوگرمی مجهز به UPS

موتور اتومات 500 کیلوگرمی مجهز به UPS

موتور اتومات 1000 کیلوگرمی مجهز به UPS

آقای قفل امید دارد توانسته باشد تمام اطلاعات لازم را درباره موتور ساید خدمتتان ارائه داده باشد شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.