معرفی قفل مگنتی کابینت و کمد

معرفی قفل مگنتی کابینت و کمد

قفل مگنتی چیست؟

قفل مگنتی که به آن قفل آهنربایی نیز گفته می‌شود، زیرمجموعه قفل‌های برقی هستند که هنگام استفاده از این نوع قفل‌ها، دیگر احتیاجی به قفل‌های مکانیکی و دستگیره نداریم و این موضوع سبب افزایش زیبایی و جلوه ظاهری درب کمد و یا کابینت خواهد شد.

قفل‌های مگنتی نسبت به سایر انواع قفل‌ها، قیمت بیشتری داشته اما در عوض کاربری بهتری نیز دارند و برای کمدها و کابینت‌های دسته‌دار و بدون دسته، قابل استفاده می‌باشند.

همچنین با توجه به اینکه کودکان تمایل دارند همه جای خانه را جستجو کرده و کنجکاوی آنها بسیار زیاد است؛ استفاده کردن از یراق قفل‌ مگنتی یا آهنربایی به دلیل اینکه از بیرون دید ندارد، گزینه مناسبی برای خانواده‌هایی است که فرزند خردسال دارند.

ساختار قفل مگنتی کابینت و کمد

اگر می‌خواهید کمدها و کابینت‌های خود را تمیز و شیک نگه دارید و آن را مجهز به سیستم قفل کودک نمایید به گونه‌ای که وجود قفل‌ها تاثیری روی ظاهر کابینت نداشته باشند؛ بهترین انتخاب برای شما استفاده از قفل مگنتی کابینت و کمد می‌باشد.

این قفل از دو قسمت تشکیل شده که یکی از آنها داخل یا پشت کشوی کابینت یا کمد قرار می‌گیرد و قسمت دیگر آن کلید قفل مگنتی محسوب می‌شود.

اگر شما میخواهید درب کابینت را ببندید، قفل مگنتی به شکل خودکار عمل می‌کند و ما برای باز کردن درب، کلید را در نزدیکی قفل پشت در قرار می‌دهیم. پس از گذشت زمان بسیار کوتاهی قفل به شکل اتوماتیک عمل کرده و درب کابینت باز می‌شود.

جالب است بدانید در مواقعی که به قفل احتیاجی نیست، می‌توانید آن را باز نگه دارید؛ به عنوان مثال استفاده از این گزینه برای زمانی که کودکتان در آنجا حضور ندارد و یا مهمان دارید، بسیار عالیست. برای فعال کردن یا غیر فعال کردن قفل نیز کافیست دکمه روی قفل را اندکی فشار دهید.

لذا اگر فرزند کوچک دارید و به قدرت بالای قفل‌های مگنتی علاقمند هستید و دوست ندارید برای نصب قفل هیچگونه سوراخ و پیچی روی کمد و کابینت شما ایجاد شود، بهترین گزینه استفاده از قفل‌های مگنتی کابینت و کمد می‌باشد.

مزایای قفل مگنتی کابینت و کمد

استفاده کردن از قفل‌های مگنتی کابینت و کمد مزایای زیادی دارد که ما در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

_باز و بسته شدن آسان برای والدین: یکی از مسائلی که معمولاً والدین با آن مواجه هستند این است که برای باز کردن قفل‌ها ضمن مصرف انرژی زیاد، با کنجکاوی کودکان نیز روبرو می‌شوند. اما در قفل مگنتی کابینت و کمد این موضوع کاملاً حل شده است.

برای باز کردن این نوع قفل‌ها فقط کافیست آهنربای مخصوصی را که روبروی محل نصب است را از قسمت بیرونی بگیریم تا قفل مورد نظرمان باز شود.

_نصب توکار: یکی از مهم‌ترین مزایایی که قفل‌های مگنتی کابینت و کمد دارند این است که داخل کشو نصب شده‌اند. بدین ترتیب ضمن افزایش زیبایی ظاهری، توجه کودکان و نوزادان را جلب نکرده و کنجکاوی آنها برای باز کردن درب کابینت، برانگیخته نمی‌گردد!

_قابل استفاده برای کابینت‌های تک درب: کاربرد منحصر به فردی که قفل مگنتی کابینت و کمد برخوردار است این است که برای کابینت‌ها و کمدهایی که یک درب دارند نیز به راحتی قابل استفاده است؛ خصوصا زمانی که یک کابینت تک دربی در گوشه دیوار آشپزخانه نصب شده باشد؛ در چنین حالتی هیچ قفلی به جز قفل مگنتی، برای این نوع کابینت‌ها کارایی ندارد.

قفل مخفی کابینت

قفل مخفی کابینت طوری طراحی شده‌اند که در بخش داخلی کشو کابینت قرار می‌گیرند و شما از بیرون قادر به مشاهده آن نیستید.

این محصولات به کمک پیچ‌هایی در جای مورد نظر خود قرار گرفته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با یک فشار کم توسط افراد بزرگسال، باز و بسته می‌شوند و کودکان قادر به باز کردن این قفل‌ها نیستند. جنس این قفل‌ها معمولاً از پلاستیک‌های با کیفیت و مرغوب ساخته شده که در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

از آنجایی که کودکان علاقه زیادی به کشف تجربیات جدید دارند؛ ممکن است دوست داشته باشند از محتویات کمدها و کابینت‌ها با خبر شده و با آنها بازی کنند. ممکن است محتویات این کشوها تیز و برنده، سمی و شیمیایی باشد و برای کودکان خطرآفرین شود؛

لذا استفاده از قفل‌های مخفی کابینت ضمن نصب ساده و آسان، شرایط دسترسی کودکان را نیز ندارد و تحت هیچ شرایطی از قسمت بیرونی قابل مشاهده نیست.

برای نصب قفل مخفی کابینت باید محل نصب را کاملاً خشک و تمیز و صاف نگه دارید. بهترین مکان برای نصب این قفل‌ها در فاصله ۳ سانتی‌متری از لبه درب کابینت است. می‌توانید محل نصب را به کمک دریل سوراخ کرده و با پیچ‌ها قفل مورد نظر را نصب کنید.

قفل مگنتی کمدی

قفل‌های مگنتی کمدی نیز با نیروی مقاومت ۶۰ کیلو و ولتاژ عملکرد ۱۲ ولت، موجود می‌باشند.

این نوع قفل‌ها امنیت بسیار بالایی داشته و ضمن داشتن قیمت مناسب، امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این نوع قفل تحمل فشار بالایی داشته و از طریق ریموت رمز کارت‌های هوشمند الکترونیکی مدیریت میشود.

قفل آهنربایی کمد

یکی از عادت‌های خطرناک کودکان و نوزادان بازی کردن با وسایل خانه است. به همین دلیل بچه‌ها دوست دارند که به کابینت‌ها و کمدها سرکشی کرده و بدانند که درون آنها چه وسایلی وجود دارد تا با آنها سرگرم بازی شوند که این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

به همین دلیل لازم است شما برخی از لوازم منزل را دور از دسترس کودکان قرار دهید. قفل آهنربایی کمد که می‌تواند محافظ خوبی برای دسترسی بچه‌ها به محتویات کمد باشد، قابل رویت توسط کودکان نیست؛ لذا کنجکاوی او را به حداقل می‌رساند.

قفل آهنربایی کمد دو عدد قفل و دو عدد کلید آهنربایی دارد. حتی اگر آهنربایی در دسترس نبود، می‌توانید به کمک آهنربای معمولی قفل را باز کنید.

دقت داشته باشید هنگام استفاده از این قفل برای کشوی کمد، فضای مناسب جهت نصب قطعات وجود داشته باشد. در ضمن می‌توانید قفل آهنربایی کمد را در مواقع لزوم از حالت قفل کودک خارج کنید.

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.