مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل

همه ما هنگام حضور در مهمانی های مختلف یا وقتی که به فروشگاه های یراق آلات و فروش کابینت مراجعه می کنیم، کابینت هایی را دیده ایم که ظاهر آن ها یکدست بوده و رویشان دستگیره نصب نشده است. همین مساله باعث می شود خیلی از افراد جذب آن ها شوند و ترجیح دهند به جای ست کردن دستگیره با وسایل خانه، کابینت هایی را انتخاب کنند که به دستگیره مخفی کابینت مجهز است. تولید دستگیره کابینت مخفی به گونه ای است که روی درب کابینت نشانی از دستگیره نیست و ظاهر آن ها کاملا یکدست، ساده و جذاب است.

اگر قصد این را دارید که دستگیره مخفی طلایی، سفید یا نقره ای را به عنوان جدیدترین مدل دستیگره کابینت، جایگزین محصولات قدیمی تر کنید، باید به طور دقیق به بررسی مزایا و معایب آن ها بپردازید. البته پیش از آن باید به طور دقیق نیازهای خود را بشناسید. چرا که بسیاری از این ویژگی ها که عیب آن ها به حساب می آیند، ممکن است برای ما ویژگی مثبتی باشد. یا حتی یکی از مزایای آن ها، برای ما یک مساله منفی به حساب بیاید. در ادامه به طور مختصر مزایا و معایب آن ها را بررسی خواهیم کرد. قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل

 

 

                                                      

 

مزایای استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت یا کمد دیواری

اولین و مهم‌ترین مزایای استفاده از درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی، پنهان بودن دستگیره است که باعث می‌شود فضای عمومی ساده‌تر باشد. این مزیت خصوصا در فضاهای کوچک، بسیار کاربردی است و از شلوغی و ازدحام بصری جلوگیری می‌کند. قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل

  • اگر فضای آشپزخانه یا اتاق خوابتان کوچک است، بهترین راه حل استفاده از مدل درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت است.
  • چنانچه به سبک مینیمال و طرح‌های ساده علاقه دارید، استفاده از دستگیره مخفی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این طراحی به دلیل شکل خاصی که بر روی بدنه‌ی کابینت یا کشوها ایجاد می‌کند، باعث می‌شود ظاهر کابینت‌ها به شکل دستگیره نواری، دیده شوند.
  • پروفیل‌های دستگیره مخفی، مقاومت و کیفیت بالایی دارند، خصوصا اگر کابینت‌سازتان از نمونه‌های آلومینیومی ضخیم و مقاوم استفاده کرده باشد.
  • قیمت پروفیل‌های دستگیره مخفی نسبت به استفاده از مگنت یا آهن‌ربا مقرون به صرفه‌تر است.
  • استفاده از طراحی درب کمد دستگیره سرخود باعث می‌شود چنین کمدهایی بسیار مناسب برای محل کار و قسمت‌های اداری باشند و بر زیبایی اتاق کار شما بیفزایند.
  • تنوع و رنگ در پروفیل‌های دستگیره مخفی بسیار بالا است. استفاده از رنگ‌های مختلف که متضاد با رنگ کابینت آشپزخانه باشند، باعث نمای زیباتری در آشپزخانه می‌شود.
  • استفاده از درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت به دلیل شکل نواری و خطوط افقی که ایجاد می‌کنند، باعث خطای دید شده و سبب می‌شود فضای آشپزخانه کشیده و عریض دیده شود. قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل
  • استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی از پیچ و تاب احتمالی درب کابینت‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 

 

                                                  

 

 

معایب استفاده از درب کمد دستگیره سرخود در آشپزخانه و اتاق خواب

درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت در اصل نوعی طراحی هستند که باعث می‌شود دستگیره‌ها از دیدرس پنهان بمانند؛ این مدل طراحی ممکن است برای افراد سنتی چندان راحت نباشد. قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل

  • درب کمد دستگیره سرخود تنها در چیدمان سبک مدرن کاربرد دارند و نمی‌توان از آن‌ها در سبک‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک استفاده کرد.
  • وزن دستگیره مخفی آلومینیومی بالا است و به همین دلیل بر روی کمدها یا کابینت‌های بی‌کیفیت نباید نصب شود.
  • استفاده از پروفیل‌های ارزان قیمت که از ورق‌های دسته دوم آلومینیوم یا به صورت نازک و سبک تهیه شده، مزایای پروفیل‌های باکیفیت را ندارد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.
  • قیمت این پروفیل‌ها نسبت به دستگیره‌های روکار کمی گرانتر است. قفل-راهبند-ریموت-دستگیره-فتوسل

 

 

 

 

                                                      

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.