مراحل نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت

مراحل نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت

نحوه نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال

اکثر تولید و عرضه‌کنندگان درب‌های ضد سرقت، این محصول را به صورت کامل و مونتاژ شده به مشتریان خود تحویل می‌دهند و تمامی مراحل از جمله نصب یراق‌آلات به عهده خودشان است. اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که درب‌های ضد سرقت و تمامی اجزایی که در تولید این محصول کارایی دارند دارای عمر مشخصی هستند و ممکن است بعد از مدتی عملکرد اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین گاهی پیش می‌آید که مصرف‌کنندگان این نوع درب‌ها نیاز به خدمات تعمیراتی پیدا می‌کنند. این افراد می‌توانند جهت دریافت این خدمات، با همان شرکتی که درب ضد سرقت را از آن خریداری کرده‌اند تماس بگیرند و با خیال راحت از سرویس‌های متنوع آنها استفاده کنند. اما اگر به دنبال راهکار ارزان‌تر هستید؛ باید خودتان دست به کار شوید. در ادامه این مقاله راهنمایی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آن به عنوان نحوه نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت استفاده کنید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال

مراحل نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت

برای تعویض اکثر دستگیره‌های مکانیکی که روی درب‌های ضد سرقت نصب می‌شوند و در تولید و تجهیز این محصول کاربرد دارند؛ انجام مراحل زیر الزامی است:

  • با استفاده از یک پیچ گوشتی با ابعاد و قدرت مناسب پیچ‌های بیرونی دستگیره را باز کنید. حرکت پیچ گوشتی باید برخلاف جهت عقربه‌های ساعت باشد.
  • اگر پیچ دستگیره جایی قرار گرفته است که در معرض دید نیست؛ یک جسم نوک تیز را وارد سوراخ قفل کرده و سعی کنید با آن سوراخ کوچکی که روی میله دستگیره وجود دارد را پیدا کنید. اگر سوراخ روی میله کوچک باشد خیلی راحت می‌توانید با فشار یک میخ دستگیره را جدا کنید. برای سوراخ‌های صاف و نازک نیز بهترین ابزار پیچ گوشتی تخت است.
  • بعد از اینکه پیچ اتصال دستگیره به بدنه را شل کردید؛ آن را از درب جدا کنید. در این مرحله ممکن است نیاز باشد که کمی جابه‌جایی انجام دهید تا دستگیره راحت‌تر جدا شود.
  • اگر دستگیره صفحه جلویی دارد؛ آن را نیز جدا کنید. در این مدل از دستگیره‌های درب های ضد سرقت فلزی و چوبی، صفحه دستگیره نیز پیچ جداگانه دارد. گاهی نیز هیچ پیچی روی این صفحه وجود ندارد. این شرایط نشان می‌دهد که صفحه به صورت پرسی روی درب نصب شده و شما می‌توانید با یک چاقوی نوک تیز و کمی فشار از کناره‌ها، صفحه را از حالت پرسی خارج کنید. اگر نه پیچی وجود دارد که باز کنید و نه با چاقو قادر به انجام این کار هستید؛ صفحه روی بدنه را از بالا و پایین با دو دست گرفته و خلاف جهت عقربه‌های ساعت به آرامی بچرخانید تا جدا شود. در این مرحله باید مراقبت باشید که به روکش درب آسیبی وارد نشود. گاهی لبه‌های این صفحه تیز هستند و با چرخاندن روی درب، روکش را خط انداخته و کار را به مراحل تعویض روکش درب ضد سرقت می‌کشانند.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال

 

  • بعد از اینکه هر دو دستگیره داخلی و خارج را  جدا کردید نوبت به باز کردن قفل می‌رسد. معمولا دو پیچ در قسمت بالا و پایین قفل وجود دارد که برای جدا کردن قفل از درب باید آنها را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.
  • شل شدن این پیچ‌ها باعث می‌شود که خیلی راحت بتوانید مغزی قفل را خارج کنید. با بیرون آمدن مغزی صفحه قفل آزاد می‌شود و می‌توانید خیلی راحت آن را از سطح مقطع درب بیرون بیاورید. برخی از قفل‌ها برای نصب نیاز به پیچ و مهره ندارند. به این مدل از قفل‌ها، قفل ضربه‌ای گفته می‌شود که برای باز کردن آنها کافیست با نوک چاقو یا پیچ گوشتی به گوشه‌ای از آن فشار وارد کنید.
  • صفحه قفل جدید را درون سوراخ تعبیه شده قرار دهید و پیچ‌هایی که روی آن وجود دارد را روی بدنه محکم کنید. یک طرف این صفحه مورب و طرف دیگر آن صاف است. نحوه صحیح جایگذاری قفل درون درب به صورتی است که بعد از اتمام مراحل نحوه نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت قسمت صاف قفل به سمت داخل اتاق باشد. این شیوه جایگذاری به شما کمک می‌کند که بتوانید درب را از داخل نیز قفل کنید. اگر سوراخی که در دو طرف درب وجود دارد برای قفل جدید کوچک است؛ کمی آن را گشاد کرده و از اعمال فشار برای نصب قفل به شدت اجتناب کنید.
  • صفحه قفل باید هم ردیف با سوراخ‌های موجود در دو طرف درب باشد تا بتوانید راحت آنها را پیچ کنید. اگر تورفتگی روی درب برای نصب قفل وجود دارد؛ قفل را کمی فشار دهید تا درون این سوراخ جای بگیرد.
  • در این مرحله باید پیچ‌های قفل را ببندید و مطمئن شوید که صفحه را نیز سر جای خود محکم کرده‌اید.
  • میله‌ای مخصوص دستگیره را در جای مناسب قرار داده و دستگیره خارجی که عموما دارای 3 میله متصل است را درون سوراخ‌های داخلی قفل قرار دهید. یک میله از این سه میله مربع و دو میله دیگر گرد هستند. میله مربع باید در وسط و دو میله دیگر در طرفین آن قرار بگیرند.
  •  صفحه جلویی داخل درب را نیز نصب کنید. این صفحه معمولا چسبیده به دستگیره است و بخشی از آن محسوب می‌شود. این صفحه باید طوری نصب شود که سوراخ‌های آن با سوراخ‌های روی صفحه خارجی هماهنگ باشد.پیچ صفحه داخلی را محکم بسته و سپس به سراغ صفحه خارجی بروید.
  • اگر دستگیره صفحه جلویی ندارد؛ فقط کافیست که بعد از نصب دستگیره داخلی، میله‌های دستگیره خارجی را از آن طرف خارج کنید. سپس دستگیره داخلی را بگیرید و سوراخ‌های موجود بر روی آن را با میله‌های دستگیره خارجی تراز کنید. بعد از اینکه این سوراخ‌ها با میله‌های خارجی هماهنگ و هم تراز شدند؛ دستگیره داخلی را روی میله‌ها فشار داده تا دستگیره سر جای خود قرار بگیرد و سپس پیچ دستگیره را سر جای خود محکم کنید.
  • همانطور که مشاهده می‌کنید؛ نحوه نصب و تعویض دستگیره درب ضد سرقت کار زیاد پیچیده‌ای نیست و فقط به کمی دقت نیاز دارد. از این مراحل ساده می‌توانید برای تعویض قفل و دستیگره انواع درب اتاقی نیز استفاده کنید. اگر طی انجام این مراحل با مشکلی مواجه شدید یا به دلیل رخ دادن خطای انسانی به درب آسیب زدید؛ حتما با یک نصاب حرفه‌ای تماس گرفته و برای رفع مشکل از او کمک بگیرید. اکثر شرکت‌ها فعال در حوزه فروش و نصب درب ضد سرقت، نصاب ماهر دارند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

برای خرید تمامی یراق آلات درب ضد سرقت (قفل، دستگیره و ...) به سایت آقای قفل مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.