لولا گازور کابینت

لولا گازور کابینت

لولا گازور کابینت

همانطور که از نام لولا گازور کابینت پیداست، از این لولا برای نصب درب کابینت به بدنه آن استفاده می‌شود؛ به همین دلیل به آن لولا کابینت یا لولا فنری هم گفته می‌شود؛ درواقع لولا کابینت، یکی از محبوب‌ترین انواع لولا برای نصب درب کابینت است که دلیل محبوبیت آن، جنس استیل، قابلیت فنری بودن یا بهتر است بگوییم انعطاف‌پذیری بالا و از همه مهم‌تر امکان ریگلاژ کردن آن است که کار را هم برای تولیدکننده و هم برای نصاب خیلی راحت می‌کند. لولا کابینت دارای انواع متعددی است که هر کدام از آن‌ها متناسب با متریال کابینت و درب آن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از مهم‌ترین انواع لولا فنری می‌توان به نوع ساده، توکار، خلاص، مگنتی صامت، آرام بند توکار کلیپسی، آرام بند توکار استیل و ... اشاره کرد. 

لولا گازور کابینت چه نوع لولایی است ؟ و چه کاربردی دارد ؟

در گذشته مجبور بودیم برای اتصال درب کابینت به بدنه آن از لولاهای قدیمی که قدرت بالایی در نگه داشتن کابینت نداشتند، از طول عمر بالایی برخوردار نبودند و خیلی دچار زنگ‌زدگی می‌شدند استفاده کنیم؛ اما خوشبختانه با طراحی و تولید کابینت‌های مدرن و زیبا، بازار لولا نیز تکانی به خود داد و انواع متعددی از لولاهای کابینتی راهی بازار شدند که یکی از آن‌ها لولا گازور است؛ بنابراین کاربرد لولا گازور کابینت در نصب درب کابینت است و در انواع متعددی موجود می‌‌باشد که در ادامه شما را با انواع لولا کابینت آشنا خواهیم کرد.

برخی از مهم‌ترین انواع لولا گازور کابینت

لولا گازور ساده:

اولین نوع لولا گازور کابینت، لولا گازور ساده است که نسبت به سایر مدل‌های لولا گازور به دلیل طراحی ساده‌ای که دارد از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار می‌باشد و خوشبختانه بر روی انواع کابینت‌ها قابل نصب می‌باشد. لازم است بدانید که طول این لولا برابر با 105 میلی‌متر است.

 

             

لولا گازور توکار ساده:

درصورتی که کابینت استفاده شده در آشپزخانه شما توکار باشد برای نصب درب آن از لولا گازور توکار استفاده می‌شود. این لولا زمانی که درب کابینت را می‌بندید به هیچ‌وجه دیده نمی‌شود و همین ویژگی تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی هر چه بیشتر ظاهر کابینت دارد. طول این لولا به 100 میلی‌متر می‌رسد.

لولا گازور خلاص:

یکی دیگر از انواع لولا گازور کابینت، لولا گازور خلاص است که برای آن دسته از کابینت‌هایی که درب آن‌ها دستگیره ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از آن‌جایی که باز و بسته شدن کابینت‌های بدون دستگیره با سایر کابینت‌ها متفاوت است، در این نوع کابینت‌ها از لولا گازور خلاص که هیچ فنری ندارد و موجب می‌شود که درب کابینت با فشاری که دست کاربر به آن وارد می‌سازد باز و بسته شود، استفاده می‌شود. درواقع لولا گازور خلاص به این دلیل که فنر ندارد، درب کابینت را در هر زاویه‌ای که کاربر تنظیم کند ثابت نگه می‌دارد؛ به همین دلیل از این لولا در کابینت‌های بزرگی هم که دستگیره ندارند استفاده می‌شود، چون لولا گازور خلاص توانایی بالایی در باز و بسته کردن آن‌ها دارد. 

 

                                             

 

لولا گازور مگنتی صامت:

یکی دیگر از انواع لولاهای کابینتی که برای کابینت‌های بدون دستگیره مناسب است، لولا گازور مگنتی صامت می‌باشد؛ البته از این لولا برای کابینت‌های کوچک یا کمدهای کوچکی که در سالن‌های ورزشی و استخر نصب می‌شوند استفاده می‌شود که به آن‌ لولا معکوس یا برگردان هم می‌گویند. در انتهای این لولا یک فنر به کار برده شده است که موجب می‌شود با فشاری که دست کاربر به درب کابینت یا کمد وارد می‌کند باز و بسته شود. 

لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی:

همانطور که از نام لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی پیداست، استفاده از این لولا به عنوان یکی دیگر از انواع لولا گازور کابینت، موجب می‌شود که درب کابینت بدون کوچکترین سر و صدایی باز و بسته شود. از این لولا هم مانند لولا گازور توکار برای کابینت‌های توکار استفاده می‌شود.

 

 

                                                      

لولا گازور کلیپسی:

یکی از بهترین انواع لولاهای کابینتی، لولا گازور کلیپسی است، چراکه هیچ پیچ و مهره‌ای در آن به کار نرفته است و برای جدا کردن درب کابینت از بدنه آن تنها کافیست که این لولا را فشار دهید؛ درحالیکه اگر از سایر لولاهای گازور برای اتصال درب کابینت به بدنه آن استفاده شده باشد به ویژه لولا گازورهای قدیمی، باید پیچ و مهره‌های زیادی را باز کنید تا درنهایت موفق به جداسازی درب کابینت از بدنه آن شوید.

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.