قفل کتابی

قفل کتابی

قفل کتابی از قفل های رایج در بازار و مستطیل شکل می باشد و برای بسته نگه داشتن درب و حفاظ بسیار مورد مصرف قرار می گیرد. دارای یک سیلندر میله ای می باشد و به وسیله کلید و یا وارد کردن رمز، باز می شود. بدنه قفل کتابی از جنس فولاد و یا برنج می باشد و دارای کلیدهای ساده، کامپیوتری، ویژه و یا چهار پر است. این قفل قدیمی و پر کاربرد می باشد و برای درب مغازه و یا درب آکاردئونی مورد استفاده قرار می گیرد.

قفل کتابی ضد سید

توجه داشته باشید که برخی از انواع فقل های کتابی، ضد اسید و ضد دریل می باشد و به همین دلیل، ایمنی بسیار بالایی دارد، زیرا یک درب آکاردئونی مقاوم هم، یک محافظ صد در صد نمی باشد، ولی قفل کتابی ضد اسید، ایمنی بسیار بالایی در برابر سارقین دارد.

اهمیت جنس بدنه قفل کتابی

دیگر اینکه محل قرار گیری ساچمه خیلی مهم می باشد ولی جنس بدنه آن هم تاثیر بسیار بالایی در قدرت ایمنی آن دارد، زیرا اگر بدنه قفل کتابی ضعیف باشد، به وسیله یک ضربه به راحتی شکسته می شود و دقت داشته باشید که از آن ها برای مغازه و ماشین استفاده نکنید.

ویژگی های قفل کتابی:

  • کوتاه بودن حلقه و باعث عدم برش و ایمنی بالا می شود.
  • دو شیار و زبانه قفل دارد و به راحتی باز نمی شود.
  • در برابر شکسته شدن مقاوم هستند و سارقان به راحتی نمی توانند به داخل مغزی و قفل نفوذ کنند.
  • به دلیل داشتن سیستم قفل کامپیوتری نمی توان با شاه کلید آن ها را باز کرد.
  • جنس این قفل ها از برنج می باشد و در برابر اسید و ضربه بسیار مقاوم هستند.

 

قفل کتابی، قفلی رایج بین کاسبان

بیشتر کاسبان از این نوع قفل برای کرکره جلوی درب مغازه خود استفاده می کنند، زیرا زبانک این قفل کاملا پنهان می باشد و به همین دلیل دارای ایمنی بسیار بالایی است.

از دیگر کاربردهای قفل کتابی برای حفاظت از ماشین می باشد و برای قفل پدال ماشین استفاده می شود. این کار تقریبا باعث ضد سرقت شدن ماشین می شود، ولی باید در انتخاب نوع خوب و با کیفیت آن دقت داشته باشید.

 

نکات مهم برای خرید قفل کتابی:

  • جنس بدنهدر زمان خرید به جنس این قفل دقت داشته باشید. قفل های موجود در بازار از جنس فولاد، فلز، آلومینیوم و … می باشد.
  • وزن قفلفقل کتابی از هر نوع جنسی که باشد، دارای وزن سنگینی است و دقت داشته باشید که سطح روی آن بدون خط و خش و حفره باشد.
  • نوع کلیدبهتر است که قفل های کتابی با پین های فعال بیشتری را انتخاب کنید، زیرا در این حالت احتمال کپی کردن کلید بسیار کاهش می یابد.
  • ضخامت میله یا حلقه قفلبیشتر قفل های کتابی موجود، دارای میله و یا حلقه با ضخامت ۱۲ میلی متر می باشد و شکاف این ضخامت برای سارقان دشوار است.
  • میزان مقاومت محصولچنانچه قفل کوچک باشد و سارقان به دلیل به دلیل عدم دسترسی ممکن است که از ابزار فشاری، کششی، اسیدی و … برای باز کردن استفاده کنند و به همین دلیل، بهتر است که قفل دارای مقاومت بالایی باشد. پیشنهاد ما به شما، فروشگاه ابزار غفوری می باشد، زیرا در این فروشگاه کیفیت محصول برای شما تضمین شده می باشد و با اطمینان میتوانید محصول خود را تهیه کنید.

انواع قفل کتابی:

  • قفل کتابی ضد سرقت و ضد اسیداین قفل ها دارای جدیدترین تکنولوژی طراحی ساچمه ای رمز نگاری می باشند و در بقفل کتابیرابر تزریق اسید مقاومت بسیار بالایی دارند. مغزی این قفل ها از جنس برنج می باشد.
  • قفل کتابی روکش داربدنه این نوع از قفل ها معمولا از جنس آلیاژ فلز و به صورت یک پارچه ساخته می شود و برای مقاومت بالا، بدنه آن از جنس برنج و فولاد می باشد و دارای مقاوت بالایی در برابر شکسته شدن می باشد.

 

مزیت قفل کتابی در برابر قفل آویز:

قفل های آویز به وسیله دستگاه های برش به راحتی بریده می شود ولی قفل های کتابی به دلیل اینکه کمی از سطح زبانه مشخص می باشد، به راحتی بریده نمی شود.

دیگر اینکه این قفل ها دارای کلیدهای تخت می باشند و این کلیدها نسبت به کلیدهای دندانه ای معمولی ایمن تر هستند و به راحتی نمی توان آن ها را کپی کرد.

فروشگاه اقای قفل آماده ی ارائه این محصولات با بهترین کیفیت و متریال برای شما عزیزان میباشد چنانچه قصد سفارش هر یک از محصولات فروشگاه را دارید میتواند به صفحه اقای قفل مراجعه کنید یا با شماره 02166177376 – 09911177376 تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.