قفل مگنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل مگنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل مگنتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل مگنتی، از سری قفل‌ها با تکنولوژی جدید  محسوب می‌شود که از قابلیت‌های چشمگیری برخوردار است و همین موضوع آنها را از سایر قفل‌های معمولی و دیجیتالی متمایز کرده است. از تفاوت این قفل با سایر قفل‌ها، می‌توان به باز و بسته شدن درب به کمک خصوصیات مغناطیسی و آهن‌ربایی اشاره کرد. 

کارکرد قفل برقی مغناطیسی مگنتی از طریق یک اهن ربای فوق العاده پرقدرت انجام می پذیرد و تا زمانی که جریان برق ۱۲ تا ۲۴ ولت دی سی به قفل اعمال شود مگنت قفل عمل می کند و مقابل خود را جذب می نماید و به محض قطع شدن جریان برق ، کارکرد قفل متوقف و درب باز می شود.

 مشخصات فنی قفل مگنتی چیست؟

  • نیروی مقاومت قفل تا 300 کیلوگرم
  • ولتاژ عملکرد 12 و 24 ولت DC
  • دارای FAIL SAFE
  • قابل استفاده در مکان های پر تردد
  • قابل استفاده به صورت کارتی ، کد ، اثر انگشت و تشخیص چهره
  • عمر بالا
  • قابلیت استفاده توسط انواع سیستم های کنترل دسترسی ( اکسس کنترل )
  • قابلیت استفاده بر روی انواع درب های آهنی، فلزی، چوبی، شیشه ای و ضد سرقت
  • مجهز به رله دارای تایمر

قفل مگنتی چیست؟

" قفل مگنتی " از زیر مجوعه های قفل های الکتریکی می باشد که در اصل به عنوان قفل کنترل کننده تردد و قفل مغناطیسی شناخته می شود. دلیل اینکه قفل مگنتی به عنوان قفل مغناطیسی شناخته می شود این است که به کمک خصوصیات مغناطیسی و آهن ربایی که در ساختار قفل وجود دارد باعث بسته شدن درب می شود.
همانطور که اشاره شد از قفل مگنتی برای درب های بدون دستگیره استفاده می شود و همچنین این قفل در درب های شیشه ای سکوریت بدون فریم، فلزی، آهنی و درب های چوبی کاربرد دارد.

قابلیت های قفل مگنتی

" قفل مگنتی " قابلیت همخوانی اتصال و مطابقت با انواع سیستم های اکسس کنترل ( کنترل دسترسی ) را دارد که یکی از مزیت های مهم این قفل محسوب می شود. علاوه بر آن قفل های مگنتی مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه را دارند که این مسئله باعث شده سارقان نتوانند به اجزای این قفل دسترسی داشته باشند.
نکته دیگری که در مورد قفل های مگنتی لازم است بدانید این است که این قفل ها به همراه منبع تغذیه می باشند که در صورت استفاده از منبع تغذیه، موقع قطع شدن جریان برق دچار مشکل نمی شوند. همچنین این نکته باعث بالا بردن امنیت این قفل ها نیز شده است چراکه معمولاً سارقان از حربه ی قطعی جریان برق برای از کار انداختن قفل های برقی استفاده می کنند که داشتن منبع تغذیه در قفل های مگنتی باعث شده سارقان نتوانند قفل را با از کار انداختن جریان برق باز کنند.

   

ساختار قفل مگنتی چگونه است ؟

همانطور که قبلاً اشاره شد قفل مگنتی به نام قفل مغناطیسی نیز شناخته می شود چونکه این قفل از اصول الکترومغناطیسی پیروی می کند. بر اساس اصول الکترومغناطیسی جریان الکتریکی توسط سیم یا منبع تغذیه ایجاد می شود که در نهایت منجر به تولید خصوصیات مغناطیسی یا همان آهن ربایی می شود.
قفل مگنتی از یک منبع تغذیه بهره می برد که علاوه بر این منبع، دارای قفل مقابل برقی، زبانه آهنی و قفل می باشد که این منبع تغذیه وظیفه ی برق رسانی به قفل مگنتی را بر عهده دارد. منبع تغذیه می تواند به صورت سیمی و یا باطری باشد البته که در بعضی از قفل های مگنتی هر دو منبع جریان را دارا می باشند.

مزیت قفل مگنتی

از نظر آقای قفل یکی از مزیت های قفل مگنتی این است که برای ورود و خروج احتیاجی به کلید و دستگیره نخواهید داشت و توسط روش های مختلفی مانند ریموت باز و بسته خواهد شد که باعث ایمن تر شدن این قفل ها خواهد شد.
مزیت دیگری که قفل مگنتی دارد این است که موقع باز بودن درب، توسط چراغ هشدار باز بودن درب را اطلاع رسانی می کند.
مورد بعدی که لازم است به آن اشاره کنیم این است که در صورت باز بودن درب، قفل مگنتی به صورت اتوماتیک درب را می بندد و قفل می کند.

راهنمای نصب قفل مگنتی

ابتدا لازم است که برای نصب قفل مگنتی حتماً از کارشناسان و متخصصین مشورت بگیرید تا این وسیله موقع نصب دچار مشکل و خرابی نشود.
اول از همه باید پیچ قفل را باز کنید و کاور آنرا جدا کنید تا قفل به قسمت های کوچکتر تقسیم شود.
بعد از آن با کمک آچار آلن، پیچ های ضد تجزیه و صفحه نصب را باز کنید و صفحه نصب را جدا کنید.
توسط شابلون نصب باید قفل را روی درب بگذارید و مکان های پیچ را بر روی درب سوراخ کنید. همچنین باید مطمئن شوید که درب خلاف جهت قفل باز نمی شود.
صفحه نصب را توسط دو عدد پیچ در مکان های مشخص شده نیمه محکم کنید و سپس قفل را به آن وصل کنید.
با استفاده از چکش به دو سوزنی که مخصوص صفحه آرماتور هستند ضربه بزنید تا وارد صفحه شوند.
در بعضی مواقع احتیاج به سوراخ کاری درب دارید که قبل از نصب مهره شش ضلعی باید به آن توجه کنید. سپس باید آرماتور را به درب متصل کنید فقط نباید آرماتور زیاد سفت شود و باید در راستای درب هم تراز باشد.
بعد از اطمینان از هم تراز بودن قفل و آرماتور، صفحه نصب را به شکل مناسب تنظیم و باقی پیچ ها را نصب کنید.
در نهایت باید درب را ببندید تا درب را امتحان کنید تا ببینید زاویه بین آرماتور و قفل با کم زیاد کردن پیچ ها قابل تنظیم شود.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آقای قفل مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

فروشگاه اینترنتی آی قفل

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.