قفل شب بند چیست؟

قفل شب بند چیست؟

قفل شب بند چیست؟

قفل شب بند (قفل یال) یکی از انواع قفل درب است که معمولاً در درب‌های ورودی خانه یافت می‌شود. این قفل ها بر روی درب‌هایی نصب می‌شوند که به داخل باز می‌شوند و بر روی سطح داخلی درب قرار می‌گیرند که شامل درب ضد سرقت نیز می شود. وقتی درب بسته می‌شود، چفت به طور خودکار درب را قفل می‌کند.

قفل شب بند

امروزه  تامین امنیت ساختمان ها و آپارتمان ها به یکی از اصلی ترین چالش های زندگی انسان بدل شده است. یکی از راه های افزایش امنیت می تواند استفاده از قفل شب بند باشد که هم بر روی درب معمولی و هم بر روی درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک و … قابل نصب و استفاده است. اگر پس از ورود به منزل به دلیل مشغله ذهنی فراموش می کنید درب را قفل کنید نگران نباشید. در این مقاله به بررسی قفل شب بند و مزایا و معایب آن می پردازیم.

قفل شب بند چیست؟

قفل شب بند چیست؟ - قفل شب بند


می‌توان درب را بست اما قفل نکرد! پس اگر شما هم جز افرادی هستید که اغلب فراموش می کنید درب را قفل کنید؛ این نوع قفل یا چفت درب مناسب شماست!
قفل های شب بند بر خلاف قفل های هوشمند بسیار ساده هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است؛ فقط کافی است درب را با کلید باز کرده و آن را پشت سرتان ببندید.

نکات قابل توجه قبل از خرید قفل شب بند

نکات قابل توجه قبل از خرید قفل شب بند - قفل شب بند

برای شناخت بیشتر و بهتر این قفل به بررسی چند سوال می پردازیم که بهتر است قبل از تهیه قفل های شب بند آنها را بدانید. پس با آقای قفل همراه باشید.

ایمن‌ترین قفل شب بند کدام است؟

یکی از بهترین قفل ها برای ایمن نگه داشتن منزل شما یک قفل خودکار است که طبق استاندارد 3621 بریتانیا تأیید شده باشد. این چفت باعث می‌شود وقتی درب بسته شد، به طور خودکار ددلاک شود. برندهای مشهوری که این قفل شب بند با امنیت بالا را تولید می‌کنند، Yale، ERA و Union هستند.

 

برندهای معروف قفل شب بند کدامند؟

برندهای معروف قفل شب بند کدامند؟ - قفل شب بند

برندهای معروف چفت عبارت است از Yale، ERA، Ingersoll، Union و غیره؛ و پرداخت‌کاری‌ و رنگ‌آمیزی آنها شامل کروم، برنج، سفید و خاکستری است.

چفت‌های درب در چه اندازه‌ای در دسترس هستند؟

چفت‌های درب در دو سایز برای خرید موجودند، با بک‌ستِ 40 میلی‌متری و بک‌ستِ 60 میلی‌متری.
اینکه شما به چه سایز قفلی نیاز دارید به نوع درب شما بستگی دارد.

بک‌ست در یک قفل شب بند چیست؟

بک‌ست به فاصله‌ی مرکز سوراخ کلید تا لبه‌ی درب گفته می‌شود. بیشتر چفت‌های درب دارای یک بک‌ست 60 میلی‌متری هستند.

قبل از خواندن راهنمای قفل شب بند  این نکات را فراموش نکنید

در اینجا چندین شرایط در مورد قفل های شب بند یا قفل یال ارائه شده است که باید بدانید و قفل‌ساز باید تصمیم بگیرد که یک قفل جدید یال را برای شما تعویض و نصب کند.

1. ددلاک – یعنی چه؟

ددلاک یعنی هر وقت درب بسته شد، قفل فقط با کلید باز می‌شود. اگر یک سارق قصد ورود به خانه‌ای را داشت، بدون کلید نمی‌تواند از آن خارج شود.

2. تایید شده توسط استاندارد BS – یعنی چه؟

این یعنی قفل بر اساس یک استاندارد خاص انگلیسی آزمایش شده است (محصولی که احتمالاً دارای یک مارک تجاری باشد) – داشتن قفل‌های مورد تأیید استاندارد بریتانیا گاهی اوقات از طرف برخی از ارائه‌دهندگان بیمه‌ی خانه تأیید می‌شود.
اگر به فکر تغییر قفل درب خود هستید، این راهنمای ساده می‌تواند به شما کمک کند.

 

 

 

در مقاله بعد شما عزیزان را با انواع مختلف قفل شب بند میخواهیم آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.