قفل برقی درب حیاط

قفل برقی درب حیاط

قفل برقی چیست؟

قفل برقی پارکینگی و نفر رو یکی از انواع قفل برقی به شمار می رود که کار باز و بسته کردن قفل درب حیاط را با سادگی بیشتری صورت می دهد. از معروف ترین مدل های قفل درب می توان به قفل لاک پشتی یا قفل کله گاوی با بدنه منحنی و محکم اشاره کرد. این قفل را که می توان بر روی درب ورودی نفرو یا درب پارکینگ نصب کرد، به سادگی با فشردن یک کلید بر روی آیفون تصویری یا ریموت باز می شود. قیمت قفل برقی درب حیاط با توجه به برند آن می تواند متغیر باشد.

رابطه قفل برقی و امنیت

قفل های زنجیری یا قفل سنتی ایرادات فراوانی داشت. یکی از مهمترین این ایرادات مسئله ایجاد امنیت برای ورودی ساختمان است. اکنون سارقان قفل زنجیری را در کثری از ثانیه باز میکنند و علت آن زبانه در دسترس آنها و فنر ضعیف پشت آن است. اما در قفل برقی مخصوصا مدلهای کله گاوی یا لاکپشتی، قفل به گونه ای طراحی ده که امکان بازگشت زبانه بدون تحریک شدن مگنت یا فشرده شدن دکمه روی قفل وجود ندارد. به گونه ای که از این نوع قفل برقی برای امنیت بخشی بیشتر جک درب پارکینگ استفاده می شود.

 

قفل برقی لاک پشتی (کله گاوی)

معروف ترین قفل برقی درب حیاط با نام قفل کله گاوی یا قفل لاک پشتی شناخته می شود. از مهمترین برند های قفل حیاطی پارکینگی می توان به قفل برقی یوتاب، قفل برقی کاویان، قفل برقی سیماران، قفل برقی ویروکلونی و قفل برقی سیزای ایتالیا اشاره کرد. یکی از امن ترین مدل ها قفل برقی بدون شاسی سیزا است که باز کردن درب را بدون شاسی و توسط کلید و یا توسط درب باز کن های الکتریکی داخل منزل ممکن می کند. قفل لاک پشتی را می توانید برای درب نفر رو حیاط یا قفل برقی درب پارکینگ به کار ببرید. در نظر داشته باشید که مهمتر از کارکرد و عمل برند های مختلف قفل کله گاوی، نصب آن است که می تواند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. 

قفل برقی حیاطی 

قبل از قفل برقی حیاطی قفل ساده حیاطی وجود داشت که توسط در بازکن زنجیری ، زبانه آن به عقب کشیده می شد و درب باز می گشت.نقطه ضعف این مدل در این مورد بود که جهت بستن مجدد درب بایستی لنگه درب را تا انتها باز می کردیم و مجددا می بستیم که این برای هر بار باز شدن درب الزامی بود همین نکته باعث تولید انواع قفل برقی گردید که با همان شکل و تیپ قفل ساده بود و متعلقات دربازکن مانند بوبین و فنر داخل قفل قرار داشت و کارایی نسبت به مدل قبلی این بود که پس از باز کردن درب توسط آیفون تصویری دیگر احتیاجی نبود درب را تا انتها باز و سپس ببندیم فقط تا مقداری که بتوانیم ورود کنیم درب را باز می کردیم و سپس می بستیم.باز شدن بسیار ساده و توسط کارت و یا ابزار های دیگر نیز از نقاط ضعف دربازکن زنجیری بوده که در این محصول ما چنین باگی(نقطعه ضعف) را مشاهده نمی کنیم.

نقشه کامل قفل برقی حیاطی

تفاوت قفل برقی حیاطی با قفل برقی کله گاوی:

پس از ارائه این محصول ، قفل برقی کله گاوی نیز تولید و روانه بازار گشت و فرق بین این دو در زبانه قفل و چند قفله کردن درب (شب بند دار بودن) می باشد یعنی پس از نصب قفل برقی کله گاوی ما فقط می توانیم شصتی قرمز رنگ را قفل نماییم تا کسی با فشردن آن درب را باز ننماید و از بیرون نیز می توانیم با قرار دادن کلید داخل قفل آن را باز نماییم.نکته بسیار مهم در گذاشتن و برداشتن توپی سمت بیرون می باشد که در انواع قفل برقی کله گاوی این کار امکان پذیر است.

ایمنی انواع مدل از قفل برقی چگونه است؟

بسیاری از مشتریان و کسانی که از نمونه های قفل برقی در ورودی های مختلف استفاده میکنند در تماس هایی و یا اظهار نظرهایی از باز شدن درب توسط برخی افراد و سارق ها شکایت دارند و نظرات خود را نیز برمبنای چک کردن فیلم های دوربین مداربسته آپارتمان سندیت می دهند و برای رفع دغدغه این عزیزان و ایمن بودن این محصولات آقای قفل نکاتی را مطرح می نماید تا مورد توجه قرار دهید و باعث رفع نگرانی شما گردد.

در اولین نگاه و بررسی باید بسیار توجه نمود که بسیاری از شرکت های تولید کننده از توپی و مغزی که 5 پین (ساچمه) و کلید تک شیار در آن قرار میگیرد استفاده میکنند و در برخی تولیداتشان از نمونه کلید دو شیار و 10 پین (ساچمه) بهره می برند و نمونه هایی نیز از توپی و کلید لیزری یا کامپیوتری استفاده میکنند و به بازار رائه می دهند،پس همان طور که عنوان کردیم در سه تیپ کلید ارائه می شود که به ترتیب از ایمنی کم تا بهترین ایمنی یعنی انواع مدل قفل برقی کلید کامپیوتری می باشد در دسترس برای خرید است.در صورت مشاهده خرابی در قسمت توپی می توانید مجموعه کامل آن را خریداری و نسبت به تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید.

مغزی قفل برقی تک شیار

نکته دوم در باب ایمنی توجه به بسته شدن کامل درب باید باشد و توصیه اکید می گردد از انواع مدل آرام بند جهت اطمینان کامل بسته شدن ورودی استفاده گردد.حتما باید از انواع فنر آرام بند مدل دو سرعته و سه سرعته با برند خوب بهره ببریم تا هم عمر بالایی داشته باشد و هم نیاز کمتر به سرویس و نگه داری داشته باشد.

مغزی قفل برقی کلید کامپیوتری

نکته سوم این که باید توجه داشته باشیم که قفل برقی ساختمان توسط کلید مکانیکی و آیفون تصویری و شصتی مکانیکی پشت قفل فرمان بازشو میگیرد و هر نوع پلنی که قصد باز کردن و فرمان دادن به قفل برقی را داشته باشد باید به شدت بررسی و سپس اجرا شود برای مثال غیر فعال کردن سصتی پشت قفل و سپس اجرای یک شصتی در کنار درب باید به دقت و محل آن با فاصله نسبت به ورودی باشد تا از دسترس افراد بیرون ساختمان در امان باشد.نصب هر نوع مدل ریموتی و کارتی و تگی باید در ساختمان های با تعداد واحد بالا با احتیاط اجرا گردد و ترجیحا گزینه ریموت برای فرمان دادن به درب ورودی حذف شود و اگر نیاز به فرمان و باز کردن قفل به وسیله تگ یا کارت را داریم از انواع مدل پنل تصویری کارتی استفاده نماییم که هم ایمن و هم بسیار با کیفیت هستند.

دیتاشیت نصب قفل برقی کله گاوی

نکته چهارم نیز سرویس و بازدید از قفل برقی هر دوماه یا سه ماه یکبار می باشد که باید روغن کاری و ریگلاژ گردد و حتما از قسمت برق آن یعنی بوبین قفل برقی تست و سلامت آن تایید گردد زیرا اگر این قطعه نیم سوز یا خراب باشد در زمان بسته شدن زبانه روی پیشانی قرار میگیرد ولی قفل نمی شود.یا در زمان سرویس شصتی مکانیکی در اثر کارکرد زیاد در برخی مواقه در داخل گیر کرده و امکان بستن درب را نمی دهدو حتما باید در صورت نیاز سریعا اقدام به تعویض آن نماییم.

سخن آخر این که امکان باز شدن انواع مدل قفل برقی کله گاوی در اثر تکان دادن درب از سمت بیرون می باشد و این مورد و مشکل در بسیاری از موارد مشاهده شده که در صورت تست کردن و مشاهده حتما با قسمت خدمات پس از فروش قفل خریداری شده تماس و اعلام خرابی گردد.

از همراهی شما با آقای قفل نهایت تشکر را داریم. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.