قرقره کمد ریلی

قرقره کمد ریلی

امروزه به دلیل محدودیت فضایی که در منازل وجود دارد و همچنین بخاطر زیباتر شدن دکوراسیون و نمای ظاهری اتاق ها از کمد های دیواری استفاده می شود که این کمد های دیواری می توانند در عین کمتر اِشغال کردن فضا، بیشترین کاربرد را داشته باشند تا بتوانید وسایل مختلفی را درون این کمد ها جای دهید.

درب های کمد دیواری می توانند به دو صورت لولایی و ریلی نصب و استفاده شوند که هر کدام از این درب ها معایب و مزیت های خاص خودشان را دارند. به طور مثال استفاده از درب به صورت لولایی ممکن از بعد از گذشت زمان، باعث ایجاد سروصدا شود ولی در درب های ریلی این موضوع کمتر به چشم می آید.

 

                                            

 

قرقره کمد ریلی چیست ؟

درب های کشویی کمد ریلی به کمک قرقره و ریل بر روی یک محور ثابت حرکت می کند که باعث می شود درب کمد دیواری به صورت کامل باز شود. قرقره کمد ریلی از ورق های فولادی ساخته شده و دارای چرخی است که این چرخ ها بر روی ریل حرکت می کنند. همچنین این چرخ ها، دارای بلبرینگ می باشند که همین مسئله سبب شده حرکت کردن چرخ ها بی صدا باشد.

قرقره کمد ریلی دارای دو مدل می باشد و همچنین این قرقره ها وزن های مشخصی را می توانند تحمل کنند که باید موقع خرید، وزن درب کمد خود را بدانید. در ادامه ی این مطلب بیشتر با این مدل ها، وزن های قابل تحمل، مشخصات قرقره کمد ریلی و نصب آن آشنا خواهیم شد.

 

                                        

انواع قرقره کمد ریلی

این قرقره کمد همانطور که از نامش پیداست به صورت روکار نصب خواهد شد و اگر کمد دیواری قبلاً نصب شده باشد و بخواهیم درب آنرا ریلی کنیم، می توانیم از نوع قرقره کمد استفاده کنیم.

نصب قرقره کمد ریلی توکار بعد از ایجاد بریدگی داخل چوب کمد دیواری صورت می گیرد که با توجه به اندازه ی قرقره باید بریدگی را ایجاد کرد. استفاده از قرقره کمد ریلی توکار می تواند نمای ظاهری را بهتر کند.

مشخصات قرقره کمد ریلی

وزن قابل تحمل

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، قرقره کمد ریلی می تواند وزن های مشخصی را تحمل کند که وزن های قابل تحمل این قرقره ها شامل موارد زیر می باشد :

18 کیلوگرم

40 کیلوگرم

60 کیلوگرم

70 کیلوگرم

80 کیلوگرم

100 کیلوگرم

برندهای قرقره کمد ریلی

قرقره کمد ریلی دارای برندهای مختلفی در بازار است که بیشتر این برندها ایرانی هستند و کیفیت خوبی نیز دارند، این برندها عبارتند از :

  • حامد | HAMED

                                       

 

  • سارو | SARO

                                          

  • ملونی | MELLONI

                          

  • فانتونی | FANTONI

 

نصب قرقره کمد ریلی

برای نصب قرقره کمد ریلی لازم است ابتدا هر کدام از قرقره ها را بر روی لبه درب قرار دهید و پس از اینکه قرقره را به زیر درب ریلی متصل کردید، آنرا توسط پیچ های 1.5 سانتی ام دی اف سفت کنید. پس از نصب قرقره می توانید از پیچ تنظیم بر روی قرقره، برای تنظیم بودن تراز درب استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی آی قفل

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.