علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟

علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟

علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟

علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟ اگر باتری دریل یا پیچ گوشتی شارژی به‌درستی شارژ نمی‌شود، ممکن است یک مشکل جدی برای باتری و دستگاه‌تان ایجاد کند!

دلایل مختلفی باعث عدم شارژ صحیح باتری می‌شوند؛ مانند عوامل مربوط به باتری یا خود شارژر. معمولاً باتری‌ها از جنس لیتیوم – یون ساخته می‌شوند و در بسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند. با اتصال نادرست یا شرایط محیطی نامساعد ممکن است شارژ باتری درست انجام نشود!

در این مقاله قصد داریم علت شارژ نشدن باتری پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی را بررسی کنیم و راه‌حل هر کدام از آن‌ها را به شما بگوییم. اگر به این مشکل برخوردید یا دغدغه مواجه با آن را دارید، پس حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علل اصلی شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟

معمولاً عدم شارژ باتری دریل شارژی به‌دلیل «بروز مدار باز در مسیر شارژر باتری تا مدار سری سلول‌های باتری دریل شارژی» است که باعث قطعی جریان الکتریکی در زمان وصل شدن به شارژر می‌شود.

البته ممکن است مشکل در خود شارژر باتری دریل نیز وجود داشته باشد؛ این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که به‌طور قطعی اشکال از سوی باتری دریل شارژی باشد.

چند علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی که رایج‌تر هستند، عبارتند از:

باتری‌های آسیب دیده

باتری‌های خوابیده

خطای انسانی

شارژ در دمای خیلی زیاد یا کم

شرایط محیطی نامساعد

اتصال کوتاه مدت

عدم جای‌گذاری درست باتری

عدم اتصال شارژر به برق

 

                                                

 

در ادامه جزئیات مربوط به هر کدام از این مشکلات و راه‌حل رفع آن‌ها را به شما می‌گوییم.

1. باتری‌های آسیب دیده

اولین علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی، همین مورد است. گاهی وقت‌ها ممکن است یک باتری روی زمین بیفتد و مشکلی پیش بیاید!
در صورت بروز مشکل، هرگز باتری‌ها را خراب نکنید، دور نیندازید یا به آن‌ها آسیب نرسانید. اگر این کار را انجام دهید، گارانتی شما باطل می‌شود. اگر گارانتی دارید، بهتر است با مرکز خدمات مشتری تماس بگیرید.

 

2. باتری‌های خوابیده

استفاده از باتری که در حالت خواب قرار می‌گیرد، دشوار است. اگر باتری کاملاً جدید است، شاید در وضعیت خوابیده قرار داشته باشد؛ اما با استفاده از نیروی اضافی می‌تواند دوباره فعال شود.

باتری خوابیده می‌تواند یک علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی باشد؛ اما راه‌حل چیست؟

زمانی که باتری‌ها به مدت طولانی استفاده نمی‌شوند، ولتاژ آن‌ها ممکن است به حداقل برسد که با وصل کردن به شارژر می‌توان آن‌ها را دوباره فعال کرد. بنابراین در این شرایط، به یک باتری اضافی یا یک منبع تغذیه با ولتاژ و جریان کنترل شده برای فعال‌سازی مجدد باتری نیاز دارید.
باتری مشابهی از همان برند و با همان ظرفیت (دقیقا مشابه باتری خوابیده) را تهیه و پین‌های مشابه را با استفاده از سیم یا‌ رسانای مناسب به هم وصل کنید. اگر بتوانید حدود ۵ دقیقه این اتصال را حفظ کنید، باتری خوابیده با کمک باتری دیگر می‌تواند روشن شود. برای اینکه راحت‌تر این کار را انجام دهید مراحل زیر را دنبال کنید:

هر دو باتری خوابیده و سالم را کنار یکدیگر قرار دهید.

از یک‌رسانای فلزی مانند قیچی یا سیم، برای اتصال آن‌ها به یکدیگر استفاده کنید.

جهت مثبت هر باتری را به جهت مثبت باتری دیگر و جهت منفی هر یک را به هم وصل کنید.

این اتصال باعث می‌شود جریان برق در باتری خوابیده ایجاد شود و به‌آرامی شروع به شارژ شدن کند. اتصال را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه حفظ کنید.

پس از چند دقیقه می‌توانید ببینید باتری خوابیده کمی شارژ شده است؛ سپس با استفاده از شارژر آن را شارژ کنید.

در حقیقت باتری سالم، بهبود باتری خوابیده را تضمین می‌کند.

3. خطای انسانی

گاهی اوقات علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی «خطا‌های انسانی» هستند. در فرآیند تولید کارخانه‌ای باتری معمولاً کنترل کیفیت انجام می‌شود؛ اما گا‌هاً نیاز به انجام سرویس خانگی دارید. در این صورت باید خودتان مراقب باشید.

بعد از انجام سرویس و زمانی که دارید قطعات را تعمیر می‌کنید، متوجه می‌شوید که قطعات اضافی وجود دارند. سرویس‌ها را طبق دستورالعمل کتابچه راهنمای کاربر انجام دهید. بعد از بازکردن مطمئن شوید که قطعات به‌درستی نصب شدند و همه سیم‌ها و کابل‌ها به‌درستی سر جای خود قرار گرفتند.

 

4. شارژ در دمای خیلی زیاد یا کم

هنگامی که دمای محیط بسیار پایین یا بسیار بالا است، باتری به‌طور صحیح کار نمی‌کند. در این شرایط ترکیب شیمیایی داخلی باتری برای شارژ و تخلیه مناسب عمل نمی‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود که باتری را در شرایط دمایی بسیار سرد یا بسیار گرم نگهداری نکنید.

برای شارژ باتری، دمای آن را بین ۶۵ تا ۷۵ درجه فارنهایت (۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد) نگه دارید. این دما، دمای توصیه شده برای باتری‌های لیتیوم – یونی است.

هرگز باتری را در دما‌های زیر ۴۰ درجه فارنهایت (۴/۵ درجه سانتی‌گراد) یا بیش از ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰/۵ درجه سانتی‌گراد) شارژ نکنید. این مسأله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آسیب‌های جدی به باتری و ماندگاری آن جلوگیری می‌کند.

 

 

 

                                            

 

5. شرایط نامساعد محیطی

هنگام شارژ باتری، شرایط محیطی بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند مستقیماً بر عمر و کارایی باتری تأثیر بگذارد. رطوبت بالا، یخ‌زدگی، نور مستقیم خورشید و حتی شعله‌های آتش نزدیک به محل شارژ می‌توانند بر روند و کارایی شارژ اثر بگذارند.

اگر علت شارژ نشدن باتری پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی، شرایط محیطی بد باشد، راه حل آن «گذاشتن باتری در دمای مناسب، دور از شعله آتش و ترجیحا در محیط سایه» است. ضمنا از شارژ در محیط‌هایی که گاز‌های قابل اشتعال جمع شدند هم دوری کنید؛ زیرا این امر ممکن است باعث انفجار باتری شود.

 

6. اتصال کوتاه مدت

در کار با فلزات، چوب و سایر مواد، ورود ذرات خرد به داخل شارژر یا باتری، اتفاقی ناخواسته است که می‌تواند به اتصال کوتاه در داخل مدار منجر شود. این اتصال کوتاه که ناشی از‌ رسانایی الکتریکی است، می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کند و حتی باعث آسیب دائمی به دستگاه شود.

پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از شارژر، آن را به‌دقت تمیز کنید و از وجود گرد و غبار یا ذرات فلزی در محیط آن مطمئن شوید. در صورت لزوم از جارو برقی یا آهنربا برای پاکسازی دقیق استفاده کنید.

7. عدم جای‌گذاری درست باتری

گا‌هاً علت شارژ نشدن باتری پیچ گوشتی و دریل شارژی، «عدم جای‌گذاری درست باتری» است. وقتی باتری را به شارژر وصل می‌کنید، با روشن شدن چراغ مربوطه می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه به‌درستی شارژ می‌شود یا نه. در صورتی که چراغ شارژ روشن نشود، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

 

برای شارژ در این شرایط، پین‌های باتری را بررسی کنید تا مشخص شود آیا آسیب دیدند یا مواد خارجی بین آن‌ها را مسدود کرده یا نه. اگر پین‌ها آسیب دیده یا مسدود شده باشند، نمی‌توانند به‌درستی به شارژر متصل شوند؛ بنابراین قبل از اتصال باتری به شارژر، آن‌ها را بررسی کنید.

8. عدم اتصال شارژر به برق

اگر چراغی که جای‌گذاری باتری را تشخیص می‌دهد، روشن نشود؛ ممکن است مشکلی در اتصال به برق وجود داشته باشد. در این حالت باید دستگاه را با کابل برق مناسب به منبع تغذیه دارای ولتاژ مورد نیاز وصل کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سیم برق سالم است و جریان برق پریز را با وصل کردن لامپ یا وسایل دیگر بررسی کنید.

اگر لازم شد می‌توانید بررسی کنید که پریز به کلید لامپی وصل شده است یا نه و وقتی چراغ‌ها را خاموش می‌کنید، برق پریز قطع می‌شود یا نمی‌شود.

چه کار کنیم تا مشکل شارژ نشدن باتری دریل و پیچ گوشتی شارژی اتفاق نیفتد؟

در این بخش به مواردی که برای پیشگیری از مشکلات شارژ نشدن دریل و پیچ گوشتی شارژی لازم است اشاره می‌کنیم:

 

استفاده از شارژر باکیفیت برای حفظ شارژ صحیح باتری و جلوگیری از آسیب‌های ممکن به باتری بسیار حائز اهمیت است.

حفظ نظافت پورت شارژ و کابل شارژ با استفاده از یک پارچه خشک را نادیده نگیرید. این کار از جمع شدن گرد و غبار و کثیفی در این قسمت‌ها جلوگیری می‌کند.

شارژ زیاد باتری می‌تواند باعث آسیب‌رساندن به آن شود. سعی کنید که باتری را فقط زمانی شارژ کنید که به‌طور کامل تخلیه شده است.

بهتر است پیچ گوشتی را در دمای معمولی نگه دارید. قرار دادن پیچ گوشتی در دمای بسیار بالا یا پایین می‌تواند به باتری آسیب برساند.

باتری‌ها معمولاً محدوده عمر خاصی دارند و پس از یک مدت باید تعویض شوند. اگر باتری پیچ گوشتی یا دریل شارژی شما قدیمی است و نشانه‌های خرابی را نشان می‌دهد، بهتر است آن را تعویض کنید تا روی بخش‌های دیگر تأثیر منفی نگذارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی صحبت کردیم. گاهی اوقات ممکن است این مشکل با یک یا چند دلیل مختلف رخ دهد! پیشنهاد ما این است که وقتی با چنین مسأله‌ای مواجه شدید، تمام مسائلی که گفتیم را از یک کنار بررسی کنید تا راحت‌تر متوجه دلیل یا دلایل اصلی این اتفاق شوید. ضمنا قبل از بروز این مشکلات تا جای ممکن مراقب باتری دستگاه‌تان باشید تا کم‌تر اذیت شوید.

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.