راهنمای نصب دستگیره درب

راهنمای نصب دستگیره درب

دستگیره درب یکی از یراق آلات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشد. دستگیره ها دارای مدل های مختلف هستند و برای کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. دستگیره درب ممکن است گاهی به تعمیر و تعوبض نیاز داشته باشد. ممکن است بخواهید برای درب جدید خود دستگیره نصب نمایید یا در صورتی خرابی و یا تغییر دکوراسیون تمایل به تعویض دستگیره درب داشته باشید. تعمیر دستگیره درب چوبی امری آسان است ولی اگر خرابی در حدی نبود که دستگیره مجدد مورد استفاده قرار گیرد باید اقدام به تعویض دستگیره درب نمایید.

برای این موارد باید با اصول و فوت و فن های نصب دستگیره درب به خوبی آشنا باشید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

نصب دستگیره درب

در نگاه اول ممکن است نصب دستگیره درب کار بسیار ساده و آسانی باشد ولی در حین کار ممکن است با مسایلی روبرو شوید که در کارتان خلل ایجاد کند. در اینجا قصد داریم به روشنی شما را با راه کارهای صحیح نصب و تعویض دستگیره درب آشنا سازیم. دستگیره ها دارای مدل های مختلفی هستند که تقریبا نصب تمام آن ها طبق یک اصول پیش می رود. از انواع دستگیره درب می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دستگیره درب چوبی و اتاقی
  • دستگیره سرویس
  • دستگیره درب حیاط و آهنی
  • دستگیره دیجیتال 
  • دستگیره کابینت و کمد

تعویض دستگیره درب

برخی از مدل های دستگیره ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار خرابی و یا تغییر شکل و رنگ شوند، در این موارد شما نیاز به تعویض دستگیره درب دارید. همچنین ممکن است برای تغییر دکوراسیون منزل خود تمایل داشته باشید، دستگیره را تعویض نمایید. برای این موارد باید با نحوه تعویض دستگیره درب آشنایی داشته باشید. البته تمام مراحل تعویض دستگیره و نصب آن یکسان می باشد. فقط در آوردن دستگیره کهنه از روی درب مرحله ای است که در تعویض باید اضافه تر انجام دهید. همچنین هنگام خرید دستگیره برای دربی که قبلا بر روی آن دستگیره نصب بوده است باید دقت نمایید که محصول جدید جای دستگیره قبلی بر روی درب را بپوشاند و یا اقدام به رنگ آمیزی مجدد درب نمایید تا ظاهری مناسب ایجاد شود. 

تعمیر دستگیره درب

ممکن است در اثر استفاده نادرست از دستگیره در دراز مدت دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند. تعمیر دستگیره درب چوبی در مواردی مانند شل شدن و یا لق شدن دستگیره و عدم بسته شده درب مورد نیاز است. در این موارد نیاز است دستگیره را باز نموده قطعات را تمیز و روغن کاری نمایید و مجدد طبق روال آموزش داده شده در سایت، دستگیره را بر روی درب نصب نمایید. حتی ممکن است قطعاتی از دستگیره دچار شکستگی شده باشند که می توان آن ها را خریداری و بر روی دستگیره نصب نمایید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

مراحل نصب دستگیره

همان طور که اشاره شد نصب دستگیره دارای مراحل یکسانی است که در ادامه با ماهیت کلی آن آشنا خواهید شد:

  1. ابتدا محل مورد نظر برای نصب دستگیره بر روی درب را مشخص نموده و با دقت بسیار سوراخ هایی که برای بستن دستگیره با پیچ بر روی درب لازم است را علامت گذاری نمایید. (بسته به نوع دستگیره جای قفل را هم مشخص نمایید)
  2. محل قرار گیری زبانه های قفل و دستگیره بر روی چهار چوب درب را مشخص نمایید. (برخی از محصولات دارای شابلون برای نصب هستند که در این صورت به راحتی می توانید محل های مورد نظر را مشخص نمایید)
  3. مجدد محل سوراخ های پیچ دستگیره بر روی درب و محل قرارگیری زبانه بر روی چهار چوب را بررسی نمایید.
  4. با استفاده از ابزارهای در دسترس محل پیچ و زبانه را سوراخ نمایید.
  5. اگر اقدام به نصب دستگیره پلاک نموده اید، ابتدا قفل و سیلندر را در جای مشخص قرار داده و فیکس نمایید.
  6. میل چارسو را در جای خود قرار دهید و دستگیره را بر روی آن جاگذاری نمایید.
  7. پس از قرار گرفتن دستگیره در جای خود با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ های آن را سفت نمایید.
  8. در نهایت اگر دستگیره شما دارای رزت و یا کاور است آن را نصب کنید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

مراحل نصب دستگیره درب

آموزش نصب دستگیره درب

پخرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

این مراحل در تعویض دستگیره درب نیز مشابه است و می توانید همین الگو را اجرا نمایید.

راه هایی برای افزایش طول عمر دستگیره درب 

دستگیره ها از جمله ابزارهایی هستند که دائماً درحا استفاده از آن هستیم. این یراق آلات ممکن است با رطوبت و گردوخاک بگیرند. توصیه می شود حداقل یک‌ بار در ماه آن‌ها را سرویس نمایید و اگر مشکل و ایرادی داشتند، تعمیر یا تعویض شوند. اگر دستگیره و یا زبانه های قفل سفت شدند، از یک روان‌ کننده قفل استفاده نماییم تا به‌ راحتی قابل‌ استفاده باشند.

در زمان باز و بسته نمودن درب‌ از دسستگیره درست استفاده نمایید و درب را به هم نکوبید. زیرا در این صورت دستگیره‌ها آسیب می‌بینند و مجبور به تعویض دستگیره درب منزل خواهید شد. دستگیره را حداقل دو هفته یک‌ بار با سرکه یا مواد تمیزکننده مخصوص تمیز کنید تا همیشه ظاهری تمیز و براق داشته باشند.

برای تهیه و دیدن انواع دستگیره ها به فروشگاه اینترنتی آقای قفل مراجعه کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.