دستگیره کمد

دستگیره کمد

دستگیره کمد” یکی از انواع دستگیره ها می باشد و همانطور که از نامش پیداست، برای کمدها مورد استفاده قرار می گیرد. البته که علاوه بر کمد دیواری، از این دستگیره ها در کشوهای لباس، جاکفشی و ویترین نیز می توان استفاده کرد.

دستگیره کمد چیست؟

دستگیره کمد یکی از یراق آلات پر کاربرد در کمدها و کشوها می باشد، که با استفاده از آن ها می توانیم درب های کمد را باز و بسته کنیم. دستگیره های کمد دیواری بر اساس متریال ساخته شده و نوع دستگیره، دارای مدل های متنوعی هستند که بر اساس سلیقه و جنس درب می توانید این مدل ها را تهیه کنید.

یکی از سوالاتی که در هنگام خرید دستگیره کمد برای افراد پیش می آید این است که چه نوع دستگیره را باید تهیه کنیم. از آنجایی که انواع دستگیره از لحاظ کارایی و زیبایی موجود است، شما باید بر حسب نیاز و سلیقه، دستگیره های کمد را تهیه کنید که در ادامه به بررسی مدل های دستگیره کمد خواهیم پرداخت.

انواع دستگیره کمد

انواع دستگیره شامل موارد زیر می باشند :

دستگیره کمد ریلی :

دستگیره کمد ریلی بیشتر مناسب کمد های کشویی است چون باز و بسته کردن درب کشوها را بسیار آسان تر می کند. دستگیره کمد ریلی از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به دلیل عمودی نصب شدنشان موجب جلوگیری از قوس دار شدن دیواره کمد دیواری می شود.

دستگیره کمد ریلی دارای مدل های متنوعی است؛ به طور مثال یکی از این مدل ها، دستگیره کمد دیواری طلایی است که یکی از پر کاربردترین و پر استقبال ترین دستگیره های کمد ریلی است که دلیل این موضوع به خاطر ظاهر شیک و زیبا، نصب آسان بر روی کمد های ام دی اف و مقرون به صرفه بودن آن ها است.

دستگیره های منحنی کمد :

همانطور که از نام این دستگیره پیداست دارای یک انحنا هستند که باعث زیبایی کار آنها و تمایز آنها با بقیه دستگیره ها شده است. دستگیره منحنی مناسب کمد دیواری های ساده نیست و اگر شما از کمد دیواری ساده استفاده می کنید، دستگیره های خطی مناسب کار شما هستند.

دستگیره منحنی را می توان در کمد های ام دی اف MDF یا انواع کمد های دیگر استفاده کرد.

دستگیره خطی کمد :

دستگیره خطی کمد قابلیت نصب به صورت افقی و عمودی را دارد که توسط دو پیچ نصب می شود که همین موضوع باعث شده که این دستگیره ها شبیه به دستگیره های دو پیچ کابینت باشند.

مینیمال بودن این دستگیره ها باعث ایجاد ظاهری بسیار جذاب در کمد ها و کشوهای کمد خواهد شد. دستگیره های خطی دارای مدل های فانتزی نیز هستند که می توانید از دستگیره کمد فانتزی استفاده کنید. لازم به ذکر است اکثراً از این دستگیره خطی در کمد های ام دی اف استفاده می شود.

همچنین، دستگیره خطی جزء بهترین گزینه ها برای نصب در کشوهای کمد می باشد چراکه با استفاده از این دستگیره به راحتی می توان درب کشو را باز کرد.

        

دستگیره مخفی کمد :

از نظر آقای قفل دستگیره مخفی یکی از بهترین و زیباترین دستگیره ها است که برای کابینت های آشپزخانه و کمد دیواری استفاده می شود. معمولاً از دستگیره مخفی در کابینت ها یا کمد های مدرن استفاده می شود چراکه نمایی شیک و یکدست ایجاد می کند.

به دلیل مشخص نبودن این دستگیره ها، سبب این موضوع شده که لباس افراد به آن گیر نکند و یا کودکان خودشان را از دستگیره نتوانند آویزان کنند. به نوعی می توان گفت امنیت این دستگیره ها بیشتر از سایر دستگیره ها می باشد. از اصلی ترین معایب دستگیره مخفی هم می توان به مشکل بودن تمیز کردن و گردگیری آن و همچنین قیمت بالا نسبت به سایر دستگیره های کمد اشاره کرد.

 

   

 

 

دستگیره کمد گرد یا دستگیره دکمه ای :

دستگیره کمد گرد یکی از پر استفاده ترین دستگیره ها است که استفاده از آنها در گذشته بسیار رایج بود و امروزه نیز از استقبال خوبی برخوردار است. معمولاً از دستگیره دکمه ای می توان در کابینت ها یا کمد های با نمای کلاسیک استفاده کرد چراکه زیبایی بیشتری را برای آنها به ارمغان می آورد.

 

         

جنس دستگیره کمد

دستگیره های کمد دارای جنس های آلومینیومی و زاماک می باشند. به پیشنهاد آقای قفل متریال زاماک جزء بهترین جنس های دستگیره می باشد که توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید دستگیره کمد دیواری را دارید، دستگیره کمد زاماک را خریداری کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.