دستگیره کابینت | شاخه ای

دستگیره کابینت | شاخه ای

دستگیره شاخه ای” یکی از یراق‌ آلات پر کاربرد در کمد های دیواری و کابینت های آشپزخانه می باشد که باعث ایجاد ظاهری جذاب و شیک در کمد و کابینت ها می شود. دستگیره شاخه ای کمد دیواری دارای مدل ها و ویژگی هایی می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دستگیره شاخه ای چیست ؟

از دستگیره شاخه ای اکثراً در کمد دیواری و کابینت استفاده می شود که به وسیله لبهٔ آن می توان درب را باز و بسته کرد. نکته اصلی ای که در مورد دستگیره شاخه ای کمد دیواری وجود دارد، تناسب ضخامت درب کمد با این دستگیره ها است که باید به آن دقت کنید.

حالت یکدستی که پس از نصب دستگیره شاخه ای کمد دیواری ایجاد می شود، نمایی بسیار زیبا به کمد می بخشد و برای بسیاری از سلیقه ها مورد پسند است. در واقع می توان گفت امروزه دستگیره شاخه ای کمد جزء محبوب ترین دستگیره ها محسوب می شود چرا که نمایی مدرن و اسپرت برای کمد ها ایجاد می کند.

همانطور که می دانید دستگیره مخفی، برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد و دستگیره شاخه ای هم برای کمد های دیواری و هم برای کابینت که این مدل دستگیره ها کاملاً به صورت پنهان هستند که همین موضوع منجر به یکدست شدن نمای ظاهری کابینت ها کمد ها شده است. البته که بعضی از مدل های دستگیره شاخه ای به صورت پنهان نیست و پس از نصب، قابل مشاهده خواهد بود.

دستگیره شاخه ای دارای مدل های مختلفی از جمله : دستگیره شاخه ای اچ H ، دستگیره شاخه ای شیارخور یا G ، دستگیره شاخه ای یو U و دستگیره شاخه ای ال L می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع دستگیره شاخه ای

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دستگیره شاخه ای کمد دیواری دارای مدل های مختلفی است این مدل ها عبارتند از :

دستگیره شاخه ای مدل U :

دستگیره شاخه ای یو همانطور که از نامش پیداست به شکل U انگلیسی می باشد که این مدل از دستگیره شاخه ای به صورت یک طرفه یا دو طرفه می باشد که برای درب کمد های با ارتفاع زیاد و کابینت استفاده می شود.

این نوع دستگیره جزء دستگیره های مخفی شناخته می شوند، یعتی اینکه هنگام نصب این دستگیره ها، کاملاً پنهان هستند و نمایی یکدست را ایجاد می کنند.

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

دستگیره شاخه ای مدل L :

دستگیره شاخه ای ال هم جزء دستگیره های مخفی شناخته می شوند که برای درب های درب های کابینت و کمد مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ ظاهری دستگیره ال شبیه به حرف L انگلیسی می باشد که دلیل نامگذاری این دستگیره، همین موضوع می باشد.

دستگیره شاخه ای مدل H :

دستگیره شاخه ای اچ دارای به دلیل داشتن لبه نیم گرد به راحتی می توان با استفاده از درب را باز کرد. این دستگیره در قسمت لبه درب کابینت و کمد نصب می شود که می توان گفت نمایی نیمه مخفی را ایجاد می کنند.

همچنین از دستگیره شاخه ای اچ می توان بر روی درب های ریلی کمد دیواری نیز استفاده کرد.

 

 

 

 

                                          

 

دستگیره شاخه ای مدل G یا دستگیره شیارخور و دستگیره شاخه ای مخصوص کشو از مدل های دیگر این نوع دستگیره است که می توانیم به آن ها اشاره کنیم.

جنس دستگیره شاخه ای

دستگیره شاخه ای یا دستگیره پروفیلی، دارای جنس آلومینیومی می باشد که به دو بخش آلومینیوم فابریک و آلومینیوم ضایعاتی تقسیم بندی می شود. دستگیره شاخه ای آلومینیومی فابریک کیفیت و پرداخت بسیار بهتری نسبت به جنس آلومینیوم ضایعاتی دارد و به طبع قیمت آن ها نیز بالاتر است.

همچنین دستگیره های شاخه ای دارای وزن های مختلفی هستند که هر چقدر وزن این دستگیره ها بالاتر باشد، کیفیت آن بهتر است.

طول دستگیره شاخه ای

دستگیره شاخه ای کمد یا کابینت اندازه های مختلفی دارد که شما می توانید این اندازه ها را خریداری کنید و در صورت نیاز اندازه مورد نظر خود را برش دهید.

اندازه های دستگیره شاخه ای به صورت زیر می باشد :

  • دستگیره شاخه ای ۲ متری
  • دستگیره شاخه ای ۳ متری
  • دستگیره شاخه ای ۴ متری
  • دستگیره شاخه ای ۴.۷ متری

نصب دستگیره شاخه ای

تفاوت نصب دستگیره شاخه ای و دستگیره مخفی در این است که دستگیره شاخه ای به صورت توکار می باشد و در داخل ام دی اف کابینت یا کمد قرار می گیرد و نصب می شود.

برای دیدن تصاویر بیشتر از دستگیره شاخه ای کابینت و مشاهده قیمت ها به سایت آقای قفل مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.