دستگیره پنجره

دستگیره پنجره

 

انواع مختلفی از دستگیره های پنجره موجود است، بنابراین دانستن اینکه کدام سبک نه تنها با پنجره های محیط های شما بهتر کار می کند، بلکه بهترین گزینه بودن آن می تواند گیج کننده باشد. هنگام خرید دستگیره پنجره باید یکسری نکات را مدنظر داشته باشید چراکه انتخاب اشتباه “دستگیره پنجره” می تواند باعث خراب شدن پنجره شود و ظاهر زیبای آن را از بین ببرد.

در آقای قفل ما به بررسی دستگیره پنجره خواهیم پرداخت تا شما را با گزینه های موجود آشنا کنیم. توجه به نکاتی همچون نوع دستگیره، جنس دستگیره و مدل های آن بسیار مهم است، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با دستگیره پنجره

بعد از انتخاب سبک های مختلف پنجره، مهم ترین موضوع انتخاب دستگیره پنجره مناسب است. اگر نوع دستگیره پنجره را درست انتخاب نکنید، کل سیستم پنجره تحت تاثیر قرار می گیرد.

به طور کلی انواع دستگیره پنجره به صورت روکار یا توکار هستند. دستگیره روکار همانطور که از نامش پیداست بر روی پنجره نصب می شود ولی دستگیره توکار با قفل های مخصوص پنجره استفاده می شود و در داخل پنجره قرار می گیرد.

مورد بعدی که لازم به توضیح است، جنس دستگیره پنجره آهنی است. به طور کلی مدل های دستگیره پنجره دارای جنس های آهنی، آلومینیومی، سربی (زاماک) و برنجی می باشند. بهترین جنس دستگیره پنجره زاماک و برنجی می باشد و سپس می توان دستگیره های آلومینیومی و آهنی را رتبه های بعدی قرار داد. البته که “قیمت دستگیره پنجره” برنجی و زاماک گران تر از دستگیره های آهنی و آلومینیومی می باشد.

نکته‌ی آخری که باید بدانید این است که دستگیره پنجره برنجی و زاماک دارای رنگبندی های مختلفی می باشد چراکه می توان بر روی این دستگیره ها آبکاری انجام داد. سایر دستگیره های پنجره که آلومینیومی و آهنی می باشند رنگبندی ندارند و اکثراً به صورت نقره ای هستند.

 

 

هنگام خرید دستگیره پنجره به چه نکاتی دقت کنیم؟

در زمان “خرید دستگیره پنجره” ابتدا لازم است که با توجه به مدل پنجره، از بین دستگیره های روکار و یا توکار، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. موضوع بعدی انتخاب جنس دستگیره پنجره می باشد که می بایست از بین دستگیره های آهنی، آلومینیومی، برنجی و زاماک مدل مدنظر خود را خریداری کنید. طبیعتاً کیفیت دستگیره های پنجره برنجی و زاماک بالاتر از سایر دستگیره ها می باشند و قیمت بالاتری نیز دارند. نکته آخر، برند مدل های دستگیره پنجره است که ما در بازار شاهد برندهای باکیفیتی همچون بهریزان، ماندگار، الوند و…. هستیم.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.