دستگیره رزت چیست؟

دستگیره رزت چیست؟

دستگیره رزت چیست؟

در پاسخ به سؤال دستگیره رزت چیست، این دستگیره به صورت دو تکه طراحی می‌شود. به این معنی که بخش دسته و کلیدخور آن از هم جداست. همین نوع طراحی باعث شده تا از زیباترین مدل‌های موجود در بازار محسوب شود. این مدل دستگیره تنوع رنگ‌بندی بالایی دارد و در رنگ‌هایی مانند: کروم، طلایی، زیتونی، استیل و … تولید و به بازار عرضه می‌شود. همچنین برخلاف دیدگاه بسیاری از خریداران از مقاومت بسیار بالایی نیز برخودارند. زیرا این مدل دستگیره‌ها با استفاده از نوعی پیچ تحت عنوان «پیچ فیکس» بسته می‌شوند که مقاومت آن‌ها را در برابر باز و بسته شدن درب بالا می‌برد.

دستگیره‌های رزت در دو نوع کلیددار و سوئیچی طراحی و تولید می‌شوند. در مدل سوئیچی، دستگیره از سمت داخل دارای یک سوئیچ برای بسته شدن است. ولی از بیرون هیچ سوئیچی وجود ندارد و همین موضوع امنیت آن را بیشتر می‌کند. این محصول معمولاً از نوعی آلیاژ فلزی به نام “زاماک” تولید می‌شود که استحکام بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. بنابراین دستگیره‌های رزت عمر بسیار طولانی‌تری نسبت به انواع دیگر دارند.

  

 

 

 

 

این نوع دستگیره علاوه بر زاماک با استفاده متریال دیگری مانند: آهن و آلومینیوم نیز ساخته می‌شوند. تمامی دستگیره‌های رزت بعد از ساخت آبکاری شده و به روش الکترولیز در رنگ‌های متنوع طلایی، زیتونی، کافه‌ای و … تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین در قیمت این کالا علاوه بر جنس و متریال به کار برده شده در ساخت آن، نوع طراحی و رنگ‌بندی آن نیز بسیار تأثیرگذار است.

دستگیره دو تکه و کاربرد آن

 

همان‌طور که می‌دانید از نظر آقای قفل هر مدل دستگیره برای مکان خاص خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال دستگیره‌ درب ورودی را نمی‌توان بر روی درب اتاق‌ها نصب کرد و بالعکس. هر دستگیره‌ای باید بر اساس نوع کاربری آن در مکان مناسبش نصب شود. انواع دستگیره‌ رزت نیز همانند دیگر دستگیره‌ها برای کاربری‌های خاص و مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع سوئیچی این دستگیره‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند برای درب‌های ضد سرقت و سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب هستند. زیرا این درب‌ها فقط باید از یک سو باز و بسته شوند که این ویژگی در دستگیره‌های رزت سوئیچی وجود دارد.

 

 

   

 

 

 

 

نوع کلیددار این مدل نیز دارای محلی برای نصب قفل است که از آن‌ها می‌توان برای کاربری‌های متفاوتی استفاده کرد. از این مدل در درب‌ های آپارتمانی، اتاق‌ها و حتی درب‌های ضد سرقت نیز استفاده می‌شود. زیرا امنیت بسیار بالایی دارند. اما هنگام خرید دستگیره های دو تکه باید به ویژگی ضد خوردگی و مقاوم بودن در برابر اکسید شدن توجه کرد. دارا بودن این ویژگی‌ها باعث طولانی شدن عمر مفید دستگیره‌های دو تکه می‌شود و می‌توان مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین آقای قفل توصیه میکند هنگام خرید به متریال به کار برده شده در ساخت دستگیره بسیار توجه کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.