درب کشویی دفنی چیست ؟

درب کشویی دفنی چیست ؟

 

درب کشویی دفنی چیست ؟

قفل کتابی منیر صنعت-قفل دیجیتالی ای لاک-سیلندر دوطرفه رجبی-لولا بادبزنی آی بی اف ام-دستگیره طلایی در ترب

یک درب کشویی است که پس از باز شدن در داخل حفره ای که به اندازه آن در دیوار ایجاد شده است پنهان شده و از دید خارج می شود!
در واقع نیازی نیست فضایی را برای باز شدن درب در داخل یا خارج از اتاق در نظر بگیرید زیرا پس از باز شدن درب کاملا از سر راه کنار رفته به طور کامل به داخل حفره رانده می شود، تنها چیزی که می بینید یک دهانه تمیز و تمیز است.

درب‌های کشویی دفنی یکی از آن المان هایی هستند که علاوه براینکه فضا را مدرن و شیک جلوه می دهند، به صرفه‌جویی در فضای قابل استفاده نیز کمک می کنند به عبارت دیگر این درب ها هم در ظاهر و هم در کاربرد اتاق تفاوت چشمگیری ایجاد می کنند. این گزینه مخصوصاً برای خانه‌های کوچک یا مکان هایی در ساختمان که به دلیل عدم وجود فضای کافی امکان نصب درهای لولایی سنتی وجود ندارد، بسیار مناسب هستند.
علاوه بر این بسیاری از معماران و طراحانی که به دنبال ایجاد فضاهای جدید و مدرن در مقیاس بزرگ هستند یا می‌خواهند نواحی مختلف فضای داخلی را منطقه‌بندی و مرتب کنند، این درب ها را پیشنهاد می دهند.

یکی از مهم ترین ملاحظاتی که هر صاحب خانه با آن مواجه است، انتخاب نوع مناسب درب برای نصب است. دری که انتخاب می کنید بر استاندارد زندگی شما تأثیر می گذارد، از جزئیات کوچک گرفته تا نیازهای اولیه مانند حریم خصوصی و امنیت. در حالت ایده آل، شما می خواهید دری را خریداری کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و در عین حال راحتی و آسایشی را که شایسته آن هستید را به شما بدهد.

 

در اینجا برخی از مزایای درب کشویی دفنی را برایتان آورده ایم:

  • آنها به شما اجازه می دهند تا از فضای خود، بیشترین استفاده را داشته باشید
    درب‌های کشویی (یا درب های لیفت اند اسلاید) از سیستم‌های ریلی استفاده می‌کنند. مکانیزم درب ها به این صورت است که به جای استفاده از لولا، درب بر روی یک ریل نصب می شود. وقتی درب باز می شود به جای اینکه به طرف بیرون (یا داخل) حرکت کند، از روی ریل به داخل دیوار می رود بنابراین برای باز و بسته شدن به فضای اضافی نیاز ندارد.
  • آنها می توانند هزینه های انرژی شما را کاهش دهند
    درب دفنی نیز مانند سایر درب های کشویی می توانند بصورت ترمال بریک (عایق حرارتی) نصب شوند. عایق بودن درب به شما امکان می دهد دمای اتاق مورد نظر خود را در میان تغییرات آب و هوا حفظ کنید. شما می توانید فضای داخلی خود را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه دارید، و این ویژگی شما را از استفاده طولانی مدت از کولر یا بخاری بی نیاز می کند.
    درهای کشویی برای بهبود ویژگی عایق حرارتی بودن، اغلب با واشرهای کامپوزیت نصب می شوند. علاوه بر این، این ماده همچنین اتاق شما را در مقابل ورود صدای ناخواسته، گرد و غبار و باران عایق می کند.
  • آنها می توانند بین فضای داخلی و بیرونی خانه شما را به راحتی ادغام کنند
    درب های کشویی دفنی علاوه بر اینکه حریم فضاهای داخلی (و یا فضای داخلی و خارجی) را می توانند مشخص کنند، در صورت کامل باز شدن می توانند تمام مرزها را از میان برداشته و یک فضای یکدست را برایتان فراهم کنند. آنها حاوی قاب های بزرگی هستند که به شما دید کاملی از بیرون را می دهد و به شما امکان می دهد فضاها را با هم ترکیب کنید و یک جریان هماهنگ بین اتاق ها ایجاد کنید. آن‌ها می‌توانند در حین ورود نور، منظره‌ای پانوراما از حیاط خلوت یا ایوان خود را به شما ارائه دهند.
  • آنها راحتی و سهولت دسترسی به فضاهای مجاور را فراهم می کنند
    درهای کشویی شما را قادر می‌سازند تا هر زمان که نیاز داشته باشید، دو اتاق را به هم متصل کرده یا از هم جدا کنید و به شما انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به تعداد افرادی که می‌توانند در یک زمان خانه شما را اشغال کنند، می‌دهد. در صورت نیاز می توانید مهمانی های شام صمیمی یا گردهمایی های بزرگ را برگزار کنید.
  • آنها می توانند زیبایی و مدرن بودن خانه شما را افزایش دهند
    استفاده از درهای کشویی دفنی در خانه می توانند مدرن بودن و خاص بودن را القا کند. طراحی های شیک و ساده آن ها برای هر ساختمان و هرسبکی از معماری مناسب هستند.

 

مزایای درب های پاکتی ( PD ):

آنها برای هر دکوراسیونی مناسب هستند

درهای جیبی با هر دکوراسیونی از سنتی گرفته تا مدرن و امروزی مناسب هستند، این درب ها ظرافت فوق العاده ای دارند و بسیاری از صاحبان خانه آنها را دوست دارند. آنها می توانند ساده باشند یا با سخت افزار مدرن تری نصب شده باشند تا به شیوه های خاصی باز و بسته شوند. آن ها می توانند در رنگ ها و جنس های متنوع از جمله چوب یا شیشه های مات ساخته شوند.

– صرفه جویی در فضای خانه

طبق گفته یکی از کارشناسان ساختمان، نصب یک در پاکتی (PD) به جای درب لولایی می‌تواند به طور متوسط چیزی در حدود ۰.۹۳ متر مربع از فضای کف را آزاد کند. در سال های اخیر نیز با بهبود سخت افزار و تجهیزات حوزه درب و پنجره؛ و از طرفی رشد بازار آپارتمان ها و خانه های شهری با متراژ کم، بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در فضا هستند و همین امر باعث شده تا افراد زیادی به این نوع از درب های به اصطلاح کم جا، علاقمند شوند.

– آنها کاربردی هستند

درب PD گزینه خوبی برای اتاق های کوچکتر است که ممکن است فضایی برای باز و بسته شدن دیگر انواع درب ها نداشته باشد. آنها برای کمد دیواری مناسب هستند، بسیار ساده و مدرن دو فضا را به هم متصل می کنند. آنها همچنین راهی عالی برای ایجاد یک منطقه خصوصی در یک فضای بزرگتر هستند. به عنوان مثال پنهان کردن آشپزخانه در یک فضای اداری !
در یک ساختمان مسکونی درب های کشویی پاکتی می توانند برای حمام، کمد لباس، اتاق های ابزار یا دفاتر خانگی بسیار کاربردی واقع شوند.

– راه حل معماری مدرن برای جداسازی سبک ها و رنگ های مختلف در دکوراسیون

به عنوان یک عنصر طراحی داخلی، درب های جیبی به شما این فرصت را می دهند که رنگ ها و بافت ها را بدون ریسک بزرگ تجربه کنید، زیرا درب ها بیشتر اوقات پنهان هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های نجات معماری، یک عنصر اصلی را به یک خانه تاریخی بازگردانید تا جزئیات مربوط به دوره را به فضای خود اضافه کنید.

– ساخت دیوارهای شیشه ای قابل محو شدن

امروزه، هنگام طراحی و ساخت اکثر خانه ها، معمارین و مهندسین به دنبال راه های اتصال فضای بیرونی و فضای داخلی هستند. درب های پاکتی آلومینیومی می توانند مانند یک دیوار شیشه ای بزرگ ساخته شوند که در هنگام لزوم نیز به راحتی در دیوار مخفی شده و محو می شوند تا فضای داخل و خارج به راحتی به یکدیگر وصل شوند.

آیا درهای کشویی دفنی خوب هستند؟

درب‌های کشویی دفنی می توانند جایگزینی عالی برای درب‌های لولایی سنتی محسوب شوند. آنها از لولا استفاده نمی کنند، بلکه با لغزیدن بر روی یک ریل، به داخل حفره ای که در میان دیوار مجاور ایجاد شده است می لغزند. علاوه براینکه درب های کشویی دفنی شیک و عالی هستند، بسیار کاربردی نیز هستند و مزایای زیادی را ارائه می دهند.

درب های کشویی دفنی چه اندازه ای دارند؟

درب های دفنی ، در اندازه‌های استاندارد تا ارتفاع ۲۰۴۰ میلی‌متر و همچنین با عرض های x 620، ۷۲۰، ۷۷۰، ۸۲۰، ۸۷۰ و ۹۲۰ میلی‌متر قابل نصب هستند. یکی از رایج ترین اندازه ها برای این درب ها ۲۱۰۰×۱۰۰۰ میلی‌متر است.

مهمترین مزیت درب دفنی چیست؟

آنها به شما اجازه می دهند تا میزان فضای قابل استفاده در خانه خود را به حداکثر برسانید. همانطور که پیش تر اشاره شد، درب های وقتی باز می شوند، به داخل دیوار برمی گردند. در واقع در مقابل دهانه درب، به فضای اضافه برای چرخیدن و جابجایی لنگه بازشو نیازی نیست و اینگونه فضای قابل توجهی برای شما صرفه جویی می کنند. این ویژگی به ویژه برای اتاق های کوچکتر که به فضای اندکی دارند، بسیار مفید است.

برای نصب درب دفنی، ضخامت دیوار باید چقدر باشد؟

حدود ۲۵۰ میلی متر
دیواری که قرار است درب دفنی برای آن نصب شود، ضخیم تر از دیوار داخلی استاندارد است. یک دیوار آجری استاندارد ۹۰ میلی متر ضخامت دارد (ضخامت یک آجر)، در حالی که دیوار مناسب برای نصب یک درب کشویی دفنی باید حدود ۲۵۰ میلی متر ضخامت داشته باشد.

آیا می توانید درب کشویی دفنی را قفل کنید؟

بله
قفل درب کشویی دفنی با ترکیب ظرافت و سهولت استفاده، برای هر دکوراسیون منزل و راه حل امنیتی ایده آل است.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.