خواص روغن گل محمدی؛ شفادهنده پوست و مو

خواص روغن گل محمدی؛ شفادهنده پوست و مو

خواص روغن گل محمدی؛ شفادهنده پوست و مو

جوانسازی پوست، کاهش ریزش مو، رفع استرس، تسکین درد و درمان سردرد، تنها بخشی از خواص شگفت انگیز روغن گل سرخ (محمدی) است. قبل از اینکه به سراغ خواص دیگر این روغن برویم، می‌خواهیم یک تصور اشتباه را بررسی کنیم؛ برخی افراد تصور می‌کنند که گل سرخ و گل محمدی با هم تفاوت دارند. درحالی‌که گل سرخ همان گل رز است که در ایران آن را با نام گل محمدی می‌شناسند. بنابراین روغن گل سرخ همان روغن گل محمدی است. برای اینکه این روغن شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسید، تا آخر این مطلب همراهمان باشید. ما می‌خواهیم از تاثیر این روغن روی پوست، مو و آرامش ذهن صحبت کنیم و طرز استفاده از آن را یاد بگیریم.

طریقه مصرف روغن گل محمدی

روغن گل محمدی را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه می‌خواهیم چند روش راحت و مؤثر را به شما بگوییم تا با این روش‌ها از خواص بی‌نظیر روغن گل رز بهره‌مند شوید.

  • رایحه درمانی: شما می‌توانید چند قطره روغن گل محمدی را به آب دستگاه بخور اضافه کنید تا عطر دلنشین آن کل فضا را پر کند و حال‌تان خوب شود.
  • اسپری خانگی: در یک بطری اسپری چند قطره از روغن را با آب مخلوط کنید و در محیط مورد نظر اسپری نمایید.
  • ماساژ: روغن گل محمدی را با روغن جوجوبا، بادام یا نارگیل رقیق کنید و بدن‌تان را با آن ماساژ دهید. این ترکیب نقش به‌سزایی در کم کردن میزان استرس دارد. برای ساخت این ترکیب کافی‌ست ۵ تا ۱۰ قطره روغن گل محمدی را با ۳۰ میلی‌لیتر روغن حامل رقیق کنید.
  • اضافه کردن به شامپو: چند قطره از این روغن را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید و به‌طور معمول استفاده نمایید. بعد از مدت کوتاهی می‌بینید که درخشش موهایتان چند برابر شده‌است.
  • ماسک مو: روغن گل سرخ را با روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و روی موها و پوست سرتان ماساژ دهید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.
  • درمان سردرد: اگر مدام سردرد می‌گیرید، کافی‌ست با چند قطره از این روغن، روی شقیقه‌ها و پشت گردن‌تان را ماساژ دهید.
  • خوشبوکننده بدن: اگر این روغن را روی نقاطی که نبض بدن قرار دارد، بمالید، در طول روز بوی خوشایندی همراه شماست.
  • کاهش تب: اگر تب دارید، چند قطره روغن گل محمدی را در آب بریزید و پاهای خود را در آب بگذارید تا دمای بدن‌تان پایین بیاید.
  • ضد اسپاسم: اگر درگیر گرفتگی‌های عضلانی، درد شکم و گرفتگی سیستم تنفسی هستید، بدن‌تان را با این روغن ماساژ دهید.

خواص روغن گل محمدی برای پوست

روغن گل محمدی برای پوست بدن حکم شفادهنده را دارد؛ این روغن با خواص بی‌نظیرش، پوست را شفاف می‌کند و در سم‌زدایی بدن اثرات زیادی می‌گذارد. روغن گل سرخ با بهبود جریان خون و افزایش کلاژن، برای درمان چین و چروک و جوانسازی پوست بسیار مفید است. برای استفاده از آن کافی‌ست این روغن را به‌صورت موضعی روی پوست‌تان ماساژ دهید تا بعد از مدتی شاهد نتایج بی‌نظیرش باشید. علاوه‌بر این می‌توانید چند قطره از آن را در لوسیون و کرم‌هایتان بریزید تا از خواص ضد میکروبی آن بهره‌مند شوید.

نقش روغن گل محمدی در از بین بردن آکنه

اگر در قسمت‌های مختلف بدن‌تان آکنه دارید، کافی‌ست یک پنبه استریل بردارید و آن را به چند قطره از روغن گل سرخ آغشته کنید. سپس روزی سه بار روی آکنه‌هایتان را با آن ماساژ دهید. البته این روش برای کسانی‌ست که پوست حساسی ندارند. در غیر این صورت می‌توانید روغن گل سرخ را با کمی روغن نارگیل رقیق کنید.

استفاده از روغن گل محمدی به عنوان ضدآفتاب طبیعی

اشعه ماوراءبنفش برای پوست بدن بسیار مضر است؛ چون کلاژن‌سازی پوست را دچار اختلال می‌کند. از آن‌جایی‌که روغن گل سرخ حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین‌های  C، A و E است، یک ضد آفتاب طبیعی در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید به حساب می‌آید. چنین ویتامین‌هایی به‌راحتی می‌توانند از پوست در برابر نور خورشید مراقبت کنند.

خواص درمانی و بهداشتی روغن گل سرخ

از روغن گل محمدی می‌توان به‌عنوان یک مرطوب‌کننده و آبرسان قوی استفاده کرد؛ پس برای پوست‌های خشکی که نیاز به مراقبت دائمی دارند،  بسیار مفید است. علاوه‌بر این با افزایش الاستیسیته پوست به کاهش چین و چروک کمک می‌کند و جلوی پیر شدن پوست را می‌گیرد. خواص ضد التهابی روغن گل محمدی، التهابات پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و جوش‌های روی سطح پوست را از بین می‌برد. از دیگر خواص روغن گل سرخ می‌توان به خاصیت ضدعفونی‌ کردن آن اشاره کرد. این روغن با ضد عفونی کردن زخم‌ها، عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد و با عطر ملایم و آرام‌بخشی که دارد، استرس و اضطراب را تا حد زیادی کم می‌کند. بنابراین می‌توان از آن در ماساژ درمانی و آروماتراپی استفاده کرد.

خواص روغن گل محمدی در از بین بردن خستگی بدن

فرض کنید یک روز شلوغ و پر استرس را گذرانده‌اید؛ ذهن و جسم‌تان کاملاً خسته شده‌است و دل‌تان می‌خواهد انرژی و آرامش را به خودتان برگردانید. در این شرایط هیچ‌چیز مثل یک دوش آب گرم نمی‌تواند حال خوب را به شما برگرداند. حالا در لیوانی کوچک، یک قطره اسانس گل رز (گل محمدی)، سه قطره اسانس اسطوخودوس و سه قطره اسانس کندر اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را در آب گرم حمام‌تان بریزید. خواهید دید که پوست‌تان چقدر لطیف و درخشان می‌شود و احساس خوب و سرزندگی، سراسر وجودتان را می‌گیرد.

خواص روغن گل محمدی برای مو

فواید روغن گل محمدی زیاد است. یکی از مهم‌ترین کاربردش تقویت و تغذیه موست. این روغن حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری است که می‌تواند موها رو قوی‌تر و مقاوم‌تر کند. علاوه‌بر این، از روغن گل سرخ به‌عنوان یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی برای موها استفاده می‌کنند. درنتیجه پس از مدتی موها نرم و لطیف می‌شود و خشکی و شکنندگی آن‌ها از بین می‌رود. اگر شوره موهایتان زیاد است، مصرف روغن گل سرخ می‌تواند شوره‌های شما را از بین ببرد و با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی، پوست سر را تمیز و بدون شوره نگه دارد. با مصرف مداوم این روغن، درخشش موها چند برابر می‌شود و موها سالم‌تر به‌نظر می‌رسد. پس از مدتی موهای آسیب‌دیده ترمیم و بازسازی می‌شود و سلامت و حیات به موهای خشک و آسیب‌دیده برمی‌گردد. علاوه‌بر این با تحریک فولیکول‌های مو، رشد مو بیشتر می‌شود و با افزیش گردش خون در پوست سر، موها پرپشت می‌گردد.

خواص روغن گل محمدی برای مردان

از خواص این روغن هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. روغن رز دارای خواص آرام‌بخش است و می‌تواند استرس و اضطراب مردان را کاهش دهد. علاوه‌بر این، با خاصیت آرام‌بخشی که دارد، در بهبود کیفیت خواب‌شان مؤثر است و استفاده از آن قبل از خواب و در هنگام حمام، به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که این روغن می‌تواند به‌عنوان یک محرک جنسی طبیعی، میل جنسی را افزایش دهد و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. در نتیجه بدن را در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم می‌کند. البته بهتر است قبل از استفاده، با مقدار کمی از آن، تست حساسیت پوست انجام شود.

در نهایت…

خواص روغن گل محمدی بیشتر از این حرف‌هاست؛ استفاده مداوم از آن نقش به‌سزایی در تامین سلامتی‌تان دارد. اما استفاده زیاد از آن هم می‌تواند عوارض داشته باشد. بنابراین بهتر است تست حساسیت را انجام دهید تا بعد از آن، با خیال راحت از خواص بی‌نظیرش بهره‌مند شوید. این روغن از روش تقطیر بخاری گل محمدی به دست می‌آید و به عنوان ملکه روغن‌ها شناخته می‌شود. پس سعی کنید حتما از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

فروشگاه اینترنتی آی قفل

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.