خرید قفل|درباره اهداف و مزایای هوشمند سازی ساختمان چه میدانید؟

خرید قفل|درباره اهداف و مزایای هوشمند سازی ساختمان چه میدانید؟

خرید قفل|درباره اهداف و مزایای هوشمند سازی ساختمان چه میدانید؟

 

تجهیزات خانه هوشمند

احتمالا این روزها زیاد در مورد هوشمند سازی ساختمان می شنوید. پروژه های هوشمند سازی و استفاده از فناوری های پیشرفته در ساختمان های مسکونی، هتل ها، ساختمان های اداری، ویلا و …. از جدیدترین طرح های ساختمانی هستند. دغدغه های زیادی در مورد قیمت هوشمند سازی ساختمان وجود دارد. گاهی این هزینه ها به نظر زیاد است ولی با دانستن مزایای هوشمند سازی ساختمان و امکاناتی که با این تغییرات در دسترس ساکنین قرار می گیرد، بحث هزینه های اجرایی به نظر منطقی تر می رسد.

 

خرید قفل

 

مهم ترین مزایای هوشمند سازی ساختمان چیست؟

قبل از پرداختن به مزایای هوشمند سازی ساختمان لازم است تا در مورد این واژه بیشتر صحبت شود. اساس هوشمند سازی در یک ساختمان به معنای استفاده از فناوری های روز برای وسایل و لوازم مستقر در محل است. این فناوری به منظور حفظ امنیت ساختمان و همچنین افزایش رفاه ساکنین به کار می رود. برای مثال هم اکنون در بسیاری از ساختمان های مسکونی و عمومی از دزدگیر هوشمند، کلید برق هوشمند، درب اتوماتیک، دوربین امنیتی و …. استفاده می شود. این سیستم ها همگی از طریق شبکه گسترده تحت وب فعالیت دارند و دریافت و ارسال پیام ها را از آن طریق انجام می دهند.

پروژه های هوشمند سازی ساختمان همیشه به یک شکل، اجرا نمی شود. بر اساس نیازهای ساکنین می توان از سیستم ها و تجهیزات مناسب تری استفاده کرد. به همین دلیل معمولا استفاده از فناوری های پیشرفته در خانه ها و ساختمان های اداری دارای تفاوت هایی است. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ساختمان را بررسی می کنیم.

خانه هوشمند و وسایل هوشمند سازی ساختمان

مزایای ساختمان های هوشمند

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

کاهش مصرف انرژی از مزایای هوشمند سازی ساختمان

هزینه مربوط به ممصرف انرژی در ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری بسیار بالاتر از حد معقول است. در اغلب موارد بسیاری از این مبالغ به دلیل استفاده غیر اصولی و هدر دادن انرژی، بر مالک تحمیل شده است. با نصب کلید برق هوشمند، سنسور راه پله و چشم الکتریک و …. می توان مقدار زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

ارقام  کاهش مصرف انرژی بسته به سیستم ها و ساختمان ها متفاوت است، اما در مجموع تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از فناوری هوشمند، میزان مصرف انرژی در ساختمان، حدود ۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهید. این امر با توجه به تجهیزات نصب نشده متغیر است. کاهش مصرف انرژی به طور محسوسی روی فیش پرداختی تاثیر می گذارد.

بهبود بهره وری ساختمان های هوشمند

بهبود بهره وری  از دیگر مزایای هوشمند سازی ساختمان است. سنسورهای حساس به نور و گرما بدون ایجاد هیچگونه سر و صدایی، ورود مزاحمین و سارقین را اطلاع رسانی می کنند. با استفاده از نصب زیرساخت ها مانند سیم کشی های و نصب دستگاه های تهویه و …. می توان تامین نور و گرمای ساختمان را به صورت دقیق انجام داد. تعیین شدت نور و میزان گرما کاملا قابل تنظیم است. در نتیجه ساختمان هایی که مجهز به سیستم های هوشمند و فناوری های پیشرفته هستند سطح رفاه ساکنین را افزایش می دهند و بهره وری بیشتری از ساختمان های قدیمی و بناهای نوساز معمولی دارند. میزان اتلاف انرژی در ساختمان های موجود گاهی بسیار زیاد است.

عیب یابی و تعمیر دوربین تحت شبکه

هوشمند سازی ساختمان

کاهش هزینه تعمیرات از مزایای هوشمند سازی ساختمان

هزینه عیب یابی و تعمیر و نگهداری می تواند قابل توجه باشد وقتی به صورت دستی کار شود. با این حال بدون رسیدگی به سیستم ها و تچهیزات نصب شده در ساختمان نمی توان انتظار کارایی موثری از آن داشت. سیستم های هوشمند قابلیت تشخیص عیب و ایراد ساده تری دارند. در واقع این تجهیزات مجهز به سنسورهای حساس هستند که به محض خرابی و ایجاد ایراد در سیستم، هشدار صادر می کند.

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

اگر به نحوه کارکرد و استفاده از سیستم های هوشمند در ساختمان تسلط داشته باشید متوجه این آلارم ها می شوید و می توانید به موقع تعمیرکار را خبر کنید. در تجهیزات غیر هوشمند امکان تشخیص به موقع خرابی وجود دارد. معمولا وقتی متوجه ایراد کار می شویم که به طور کلی دستگاه از کار افتاده است. در این صورت هزینه تعمیرات به مراتب بیشتر خواهد شد.

آرامش و رفاه بیشتر ساکنین

ساختمان های هوشمند به طور خاص طراحی شده اند تا تجربه راحت تری را برای ساکنان فراهم کنند. هدف از طراحی شبکه های هوشمند برای ساختمان اینست که آرامش و رفاه بیشتری را برای ساکنین ایجاد کند. این موضوع سطح استانداردهای رفاهی ساختمان را افزایش می دهد. در واقع ساکنین چنین ساختمان هایی به لحاظ حفاظتی، بهداشتی، و سلامتی احساس امنیت بیشتری دارند. همه مزایای هوشمند سازی ساختمان به گونه ای است که ساکنین تجربه بهتری از زندگی در این مکان را دشاته باشند. خانه محل آسایش افراد است و می بایست به بهترین و کارامدترین سیستم های پیشرفته رفاهی، امنیتی، بهداشتی و …. مجهز باشد.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

استفاده بهتر از منابع موجود مهم ترین مزایای هوشمند سازی ساختمان

چنانچه ساختمان های بیشتری به سیستم فناوری های پیشرفته مجهز بشوند، برنامه ریزی های کلان شهری بهتری می توان انجام داد. شاید در وهله اول به نظر برسد که مالک ساختمان، صرفه جویی زیادی از منبع پرداخت انرژی خواهد داشت. البته همینطور است که به طرز معناداری هزینه مصرف برق و آب و …. کمتر خواهد شد. اما در سطح وسیع تر، این موضوع منجر به بقای منایع موجود و افزایش بهره وری از منابع حال حاضر در کشور می شود.در حال حاضر پروژه های هوشمند سازی در ساختمان های شخصی و عمومی حالت منسجمی ندارند.

علت اینست که به صورت موردی و بنا بر تشخیص مالک، برخی ساختمان ها مجهز به این فناوری های هوشمند می شوند. در صورت برنامه ریزی صحیح می توان در پاسداری از منابع انرژی موجود، تا حد زیادی موفق عمل کرد. پروژه یا هوشمند سازی ساختمان می تواند حتی در سطح بالاتر و به صورت شهری نیز اجرا شود که در این صورت هوشمند سازی شهر مد نظر است.

چه ساختمان هایی نیاز به سیستم های هوشمند دارند؟

هوشمند سازی ساختمان در بناهای نوساز ساده تر است. در واقع می توان بخشی از پروژه های هوشمند سازی را در حین ساخت و تکمیل بنا انجام داد. به این ترتب هزینه های اجرای کار تا حدود زیادی کمتر می شود. در مورد ساختمان های قدیمی نیز هیچ محدودیتی در استفاده از تجهیزات پیشرفته ایمنی و رفاهی نیست. اما ممکن است در برخی موارد نیاز به تغییر و اصلاحاتی در بخشی از ساختمان باشد. به این ترتیب هنوز هم می توان درب قدیمی حیاط را با درب اتوماتیک جایگزین کرد و یا در راه پله های قدیمی به جای کلیدهای برق ناکارامد از کلید برق هوشمند استفاده کرد. به خصوص در مشاعات و راه پله ها به نظر استفاده از تجهیزات پیشرفته ضروری تر باشد زیرا به دلیل ترددهای زیاد، کنترل مصرف انرژی ساده تر می شود.

همه ساختمان ها م یتوانند و باید از سیستم های هوشمند جهت افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی استفاده کنند. این امر در ساختمان های عمومی نظیر ادرات و شرکت ها، هتل های بزرگ و مجتمع های تجاری و مسکونی اهمیت بیشتری دارد. یکی از مزایای هوشمند سازی ساختمان، کنترل و برنامه ریزی صحیح برای مصرف انرژی است که می تواند مشکلات زیادی را در سطح کشور برطرف کند.

اصول و نحوه سیم کشی برق ساختمان هوشمند

خانه هایی با فناوری پیش رفته

قیمت هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟

قیمت نصب و تعمیر درب اتوماتیک با هزینه نصب سنسور راه پله تفاوت دارد. بدیهی است نمی توان برای همه پروژه های هوشمند سازی در یک ساختمان به نوعی از قیمت گذاری، از پیش تعیین شده استفاده کرد. هر چقدر تعداد و تنوع تجهیزات نصب شده در ساختمان بیشتر باشد، هزینه های دریافتی بابت نصب و نگهداری سیستم ها نیز بیشتر می شود. علاوه بر این هزینه استفاده از نت را نیز در نظر بگیرید که ارتباطی به دستمزد تکنیسین نصب و تعمیرکار ندارد. به طور کلی قیمت پروژه های هوشمند سازی در ساختمان پس از بازدید و بررسی اعلام می شود. متراژ ساختمان و نوع تجهیزات از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت هستند. به طور معمول تیمی متشکل از تکنیسین های متبحر در این زمینه فعالیت دارند و هر بخش به صورت اختصاصی توسط متخصص مربوطه بازبینی و تعمیر می شود.

نصب کلید و پریز هوشمند چه مزایایی دارد؟

مزایای هوشمند سازی ساختمان

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.