خرید قفل|انواع دستگیره درب

خرید قفل|انواع دستگیره درب

خرید قفل|انواع دستگیره درب

دستگیره های توپی

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

دستگیره های توپی سابقه طولانی دارند و گزینه مناسبی برای خانه های قدیمی هستند. با وجود همه نوآوری هایی که در انتخاب متریال ، طرح و سبک رخ داده است ، این دسته ها می توانند ویژگی های جذابی را در خانه های مدرن و معاصر ایجاد کنند.

دستگیره های اهرمی

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

طبیعتا امکان بیشتری برای گرفتن دستگیره به فرد می دهند و از این منظر برای افراد با سطوح متفاوت از، نیرو و مهارت مناسب هستند. دستگیره های توپی در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی موجود هستند و گزینه های متنوعی برای هر سبکی از خانه به ما می دهند. اما درهرحال دستگیره های اهرمی از دستگیره های توپی مدرن تر هستند.

به طور طبیعی ، دستگیره های اهرمی قسمت بیشتری برای نگه داشتن دسته دارند و از این نظر برای افرادی با سطوح توان مختلف مناسب هستند. دسته های اهرمی در طرح ها و رنگ های مختلف موجود هستند و برای هر سبک خانه گزینه های متنوعی را در اختیار ما قرار می دهند. با این حال ، دسته های اهرمی مدرن تر از دسته های توپی هستند.

دستگیره رزت یا پلاک

 

دستگیره های درب در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است و بسته به نیاز و سلیقه خود می توانید دستگیره مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. دسته ها معمولاً از نظر ظاهر به دو دسته تقسیم می شوند: (رزت؛ دو تکه) یا (پلاک یک تکه).

دستگیره رزت

این مدل دستگیره را می توان روی همه درها نصب کرد. این دسته ها در دو قسمت هستند و ظاهری شیک و منحصر به فرد دارند. برای سازگاری بیشتر ، می توانید از این دستگیره برای همه درهای ساختمان استفاده کنید.

دستگیره رزت از دسته ای کلاسیک و پرطرفدار هستند و در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته ها به دلیل ظاهر زیبا می توانند هماهنگی خوبی با طراحی داخلی ایجاد کنند.

دستگیره پلاک

دسته های یکپارچه ، که محل دسته و محل قرارگیری کلید است ، در فاصله ای قرار گرفته و به یکدیگر متصل شده اند ، دسته پلاک نامیده می شوند. این دسته ها در مدل ها و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند.

دسته پلاک معمولاً برای درهای داخلی ساختمان استفاده می شود. دسته پلاک بسیار مقاوم است و می توانید سالها از این نوع دسته استفاده کنید. به دلیل سابقه طولانی این نوع دسته ، مدلهای مختلفی در بازار موجود است.

انواع جنس دستگیره در

 

جنس دستگیره یکی از عوامل تاثیرگذار بر دوام و حتی زیبایی دسته در است. دانستن خواص مواد مختلف به شما کمک می کند تا بهترین مواد دستگیره را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در زیر انواع دستگیره درها و ویژگی های آنها را بررسی خواهیم کرد.

بدون شک می توان گفت که نکته اصلی هنگام خرید دستگیره در بین همه موارد فوق توجه به مواد مورد استفاده در دستگیره ها است. ویژگی های مواد مختلف باعث می شود که بهترین متریال را برای دستگیره درب خانه انتخاب کنید. نوع جنس دستگیره یکی از عوامل تأثیرگذار بر دوام و حتی زیبایی دستگیره در است.

در گذشته در ساخت اتصالات حتی از فلزات گرانبها مانند طلا ، نقره ، برنز و…. قبلا بود ، اما اکنون استفاده از این مواد مقرون به صرفه نیست و حتی هزینه زیادی نیز دارد.

جنس زاماک

اساس آلیاژ زاماک روی است. روی یک فلز مایل به سفید مایل به آبی یا نقره ای است و عنصری است که آلیاژ فلز آن Zamak معروف ترین آلیاژ آن است. عناصر اصلی آلیاژ زاماک عبارتند از روی ، آلومینیوم ، مس و منیزیم و مقدار کمی آهن ، سرب و قلع.

زاماک آلیاژی است که در قطعات تحت فشار عملکرد بسیار خوبی دارد و بنابراین در اتصالات درها و پنجره ها به ویژه دستگیره ها استفاده می شود و یکی از بارزترین مزایای آن مقاومت در برابر زنگ زدگی و متوسط ​​در اندازه فلزات مصرفی است ، کیفیت ، دوام ، استحکام و قیمت مناسب و مجموعه ای از ویژگی های مواد دیگر را دارد.

جنس برنج

این عنصر یکی از بهترین مواد اولیه برای ساخت دستگیره است و از مزایای آن دوام بسیار بالایی برخوردار است. در بین آلیاژها و مواد مصرفی در صنعت اتصالات ، برنج با دوام ترین و مزایای دیگر آن استحکام بالای آن است ، اما از آنجایی که فلزی گران قیمت است و قیمت آن بسیار بیشتر از سایر موارد است ، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل خرید قفل

جنس آهن

یکی از ارزان ترین موادی که می توان در ساخت انواع دستگیره استفاده کرد آهن است. دستگیره های ساخته شده از آهن یکی از ارزان ترین دسته های موجود در بازار است و از معایب آن می توان به مقاومت کمتر در برابر شکستگی و ضعف در برابر رطوبت و زنگ زدگی اشاره کرد. در مناطق شمالی و در مکانهایی با رطوبت زیاد ، استفاده از دستگیره های آهنی توصیه نمی شود ، ساده ترین راه برای تعیین جنس این دسته ها استفاده از آهن ربا است.

جنس آلومینیوم

این ماده مقاومت کمتری نسبت به زاماک و برنج دارد اما از کیفیت و مقاومت بهتری نسبت به آهن برخوردار است و مزیت آن قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به زاماک است. برخلاف آهن ، در برابر زنگ زدگی مقاوم است. به عبارت دیگر ، می توان گفت که دسته از آلومینیوم ساخته شده است. آنچه ما بین آهن و قلعه داریم این است که هم از قلعه قابل دسترسی است و هم بر خلاف فولاد ضد زنگ دستگیره ها از آلومینیوم بسیار سبک ساخته شده اند.

جنس استیل

همانطور که میدانید استیل یک ماده ضد زنگ است و از دوام و استحکام بالایی برخوردار است و برای دسته های درهای ورودی پر رفت و آمد مانند بیمارستان ها و محیط های آزمایشگاهی و مراکز خرید گزینه مناسبی است.

استیل نیز مانند برنج دارای کیفیت و دوام بالایی است و قیمت آن نسبت به فلز برنجی مناسبتر است اما گرانتر از زاماک است و فولاد را می توان واسطه ای بین زاماک و برنج از نظر کیفیت و قیمت دانست.

شیشه ای و چینی

دستگیره هایی چینی که معمولاً برای درهای داخلی و اتاق خواب استفاده می شوند. دسته های چینی معمولاً سفید ساده ، کرم یا مشکی هستند و برای زیباتر شدن آن از ترکیب کروم و برنج استفاده می شود. این دستگیره ها مخاطبان خاص خود را دارند و چندان رایج نیستند.

انتخاب رنگ دستگیره درب

  • دستگیره های طلایی: طیف های طلایی به دلیل رنگ گرم به آن حس یکپارچه سازی و کلاسیک می بخشد. رنگ طلایی با تناژ برنج مات یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دسته است.
  • دستگیره های سیلور: سیلور در رنگ های مختلف نقره ای موجود است. رنگهای روشن و مات برای سبکهای مدرن ، مینیمالیستی و مدرن مناسب هستند. کروم و نیکل با انواع درها سازگار هستند.
  • دستگیره های تیره: رنگ های تیره برای درهای چوبی مناسب است که دانه ها و موج های چوب به وضوح در آن نمایان است. برنز روغنی و برنز زنگ زده فضاهای سنتی و کلاسیک را زنده می کند. مشکی مات نیز یکی از رنگهای انعطاف پذیر است که با تمام سبک های مدرن و کلاسیک سازگار است.

راهنمای خرید انواع دستگیره درب

جنس دستگیره درب

جنس دستگیره درب یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در زیبایی و کیفیت دسته است ، دسته ها به عنوان یکی از مهمترین عناصر ساختمان معمولاً از استیل یا آلومینیوم ساخته شده اند که روکش شده اند.

موقع خرید دستگیره درب ، علاوه بر ظاهر آن ، باید به مواد اولیه ای که برای ساخت دسته استفاده می شود نیز توجه کنید. هنگام خرید باید توجه باشید که مواد همه دستگیره درها باید یکسان باشد.

استفاده از آبکاری PVD نوعی روکش است که با انتقال خلا بدون واکنش شیمیایی انجام می شود.مزایای این نوع روکش می تواند عمر مفید محصول را افزایش داده و خطر فرسایش ناشی از سایش یا رطوبت را کاهش دهد.

دستگیره ها نیز توسط الکترولیز گالوانیزه می شوند و از رنگ های طلایی ، زیتونی و غیره تولید می شوند. رنگ هایی که با گذشت زمان شفافیت و رنگ اصلی خود را حفظ می کنند.

وزن دستگیره درب

وزن دستگیره درب مهم است. هنگام ساخت دسته هایی با وزن بیشتر ، می توان از آلیاژهای بهتر و با دوام تر برای افزایش استحکام و کارایی دسته ها استفاده کرد. وزن دسته یکی از اصلی ترین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود ، اگر وزن دسته زیاد باشد ، بدیهی است که کیفیت دسته بسیار بالا است.

انتخاب نوع دستگیره

انتخاب نوع و مدل دسته یکی از نکات کلیدی قبل از خرید دستگیره درب است. انواع مختلفی از دستگیره درها وجود دارد که برای درهای مختلف مناسب است. به عنوان مثال ، دسته های دو تکه ، یک تکه و درب در بازار وجود دارد و شما باید با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه خود ، مدل درب را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

رزت یا پلاک؟

رزت یا پلاک به ظاهر دسته اشاره دارد. بارزترین تفاوت بین دو ظاهر این است که دسته های جدید معمولاً (رزت ؛ دو تکه) هستند ، اما پلاک همان دستگیره های قدیمی هستند.

اگر به زیبایی و طراحی خانه ای خود اهمیت می دهید ، پیشنهاد می کنیم دستگیره رزت بخرید ؛ زیرا در انواع مختلف طرح تولید می شوند ، ناگفته نماند که دسته پلاک های جدید طراحی شده از نظر زیبایی کمتر از رزت نیست اند و در آخر انتخاب مدل (رزت یا پلاک) کاملا به سلیقه ای شما بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.