جا قفلی چه کاربردی دارد؟

جا قفلی چه کاربردی دارد؟

جا قفلی کرکره برقی

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

استفاده از جا قفلی کرکره برقی موجب افزایش ضریب ایمنی درب می شود. امروزه درب های قدیمی جای خود را به درب های اتوماتیک داده اند و این مساله علاوه بر زیباتر کردن محل، به بالا بردن ایمنی آن نیز کمک کرده است. در این مطلب به معرفی یکی از ابزارهای ایمنی به نام جا قفلی کرکره برقی می پردازیم.

جا قفلی کرکره برقی چه کاربردی دارد ؟

این جا قفلی ها برای افزایش امنیت درب اتوماتیک بر روی آن نصب می شود. قبل از اینکه به معرفی بهترین ویژگی های آن بپردازیم ابتدا به انواع جا قفلی و کاربرد آن ها اشاره می کنیم تا بعد از آشنایی با انواع جا قفلی کرکره برقی دست به انتخاب بهتری بزنید.

جا قفلی معمولی

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

جا قفلی معمولی از ساده ترین انواع جا قفلی محسوب می شود که در قسمت انتهایی تیغه نصب خواهد شد. این نوع از جا قفلی ها بر روی تیغه انتهایی و با فاصله ای حدودا 1 سانتی متر از ریل نصب خواهد شد. بعد از نصب جا قفلی کرکره برقی را به سمت پایین می کشید و سپس حلقه بعدی را مقابل حلقه ای که در قبل متصل کردیم نگه داشته و به وسیله ابزارهای جوشکاری جوش می دهیم.

جا قفلی هوشمند

جا قفلی کرکره برقی هوشمند نسل بعدی از جا قفلی های معمولی محسوب می شوند که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. قابلیت هایی مانند جلوگیری از آتش گرفتن موتور و پارگی تیغه و همچنین افزایش امنیت از ویژگی های مثبت آن است که موجب شده از استقبال بالایی توسط مشتریان برخوردار شود.

جا قفلی نیمه اتوماتیک

جا قفلی های نیمه اتوماتیک قابلیت قطع برق ورودی به موتور کرکره را دارند و زمانی که درب کرکره برقی با کلید قفل شده است برقی که به موتور آن وارد می شود نیز قطع می شود. در این شرایط اگر دکمه ریموت را فشار دهید کرکره برقی به هیچ عنوان از جای خود حرکت نخواهد و این مساله موجب می شود تا از آسیب به تیغه ها و موتور کرکره برقی جلوگیری شود . اما اگر در این وضعیت از قفل دستی استفاده کرده بودیم و اشتباها دکمه ریموت را فشار داده بودیم کرکره برقی باز می شد و باعث آسیب های فراوان به تیغه و موتور کرکره برقی می شد.

 

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

ویژگی های جا قفلی کرکره برقی چیست؟

جا قفلی کرکره برقی اگر به صحیح ترین نحو انتخاب شود می تواند ویژگی های خوبی را در راستای افزایش ضریب ایمنی نصیب شما گرداند. از جمله این ویژگی های مثبت را در ادامه خواهیم دید.

پیشگیری از شکستن قفل 

قفل هایی که برای افزایش ایمنی بر روی درب های کرکره ای نصب می شوند در صورتی بی ملاحظگی شاهد شکستن آن ها خواهیم بود. شکستن قفل می تواند امنیت درب را تا حد زیادی کاهش دهد و باعث بروز اختلالات در عملکرد درب شود.

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

پیشگیری از سوختن موتور

جا قفلی های هوشمند می توانند تا حد زیادی از موتور کرکره برقی محافظت کنند و از وقوع آتش و سوختن آن پیشگیری به عمل آورند. همان طور که اشاره کردیم اگر از جا قفلی های هوشمند و نیمه اتوماتیک استفاده شود به دلیل قطع شدن برق ورودی شاهد باز شدن خودکار درب نخواهیم بود و این مساله به شدت بر ایمنی موتور و حفظ سلامت آن تاثیرگذار است. در صورتی که اگر درب در هنگام قطعی برق به زور باز شود باعث صدمه دیدن موتور و فشار وارد آمدن به آن خواهد شد که در نتیجه ممکن است با آتش سوزی همراه شود.

پیشگیری از پارگی تیغه

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

جا قفلی در بخش انتهایی تیغه کرکره برقی نصب می شود. این بخش جزو قسمت های حساس تیغه محسوب می شود که عدم رعایت نکات فنی می تواند باعث پارگی آن شود. هنگامی که از جا قفلی استفاده می کنید به میزان چشم گیری از پارگی تیغه جلوگیری می شود و موجب افزایش طول عمر و حفظ کارکرد آن خواهد شد.

عمل نکردن درب در مواقع نیاز

زمانی که شما از جا قفلی هوشمند استفاده می کنید درب کرکره برقی زمانی عمل می کند که قفل از جا قفلی باز شده باشد. پس فشار دادن اشتباهی دکمه ریموت و خلاص کن دستی نمی تواند باعث باز شدن بی دلیل درب و آسیب به آن شود.

  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

آقای قفل از شما عزیزان بابت همراهی ما نهایت تشکر را دارد و امید دارد که توانسه باشد اطلاعات لازم را برای خرید جا قفلی به شما عزیزان ارائه کرده باشد. 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.