تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین | کدام یک بهتر هستند؟

تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین | کدام یک بهتر هستند؟

تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین | کدام یک بهتر هستند؟

اگر جزو افرادی باشید که زیاد سفر می‌کنند، هنگام اسکان در هتل با قفل‌های مختلفی مواجه شده‌اید. تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین یکی از سؤالاتی است که ذهن مراجع کنندگان و حتی صاحبان هتل را به خود مشغول می‌کند.

هوشمندسازی هتل از جمله مواردی به شمار می‌رود که در چند سال اخیر شاهد رشد آن بوده‌ایم. در طی این فرایند بسیاری از امکانات اتاق مانند سیستم روشنایی، تهویه، قفل‌های درب و… به سیستم هوشمند تغییر می‌کنند.

این کار علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری به افزایش امنیت و ارزش‌آفرینی برای هتل نیز منجر می‌شود. یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در هوشمندسازی هتل، استفاده از قفل مناسب برای درب است.

برخلاف گذشته، شاهد مدل‌های مختلفی از انواع قفل هستیم که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند. از همین رو در این مقاله از آقای قفل قصد داریم به معرفی انواع قفل هتلی بپردازیم و تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با انواع قفل هتلی و روش کار آنها

قفل‌های هتلی دارای مدل‌های مختلفی هستند که هر کدام از آنها قابلیت‌های مختص به خود را دارند. صاحبان هتل‌ها باتوجه‌به کیفیت هتل، امکانات، اهداف برندسازی و سایر موارد می‌توانند یکی از مدل‌های مناسب را خریداری و مورداستفاده قرار دهند.

در ادامه با انواع مدل‌ها و روش کار هر کدام آشنا می‌شوید.

1.معرفی قفل آفلاین

قفل‌های آفلاین به محصولاتی گفته می‌شود که عملکرد آنها به‌صورت مکانیکی صورت می‌گیرد. این قفل‌ها جزو قدیمی‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند و برای باز و بسته‌شدن به کلید و اهرم دستگیره‌ای نیاز دارند.

قفل‌های آفلاین دارای رنج قیمت و طرح‌های متنوع هستند و برندهای زیادی در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند.

نصب این قفل‌ها به‌سادگی انجام می‌گیرد و کارکردن با آنها نیز بسیار آسان است. اما در کنار این جذابیت‌ها، معایبی نیز دارند که افراد را در هنگام خرید دچار تردید می‌کنند.

قفل‌های آفلاین به دلیل نوع طراحی به‌راحتی آسیب‌پذیر هستند و سرقت از طریق این نوع قفل بسیار راحت است.

2. معرفی قفل آنلاین

قفل آنلاین هتلی، جدیدترین نسخه از فناوری‌های مرتبط با امنیت را به همراه دارد.

نکته‌ای که جذابیت این قفل‌ها را افزایش داده، نیازنداشتن به کلید است. یعنی با نصب قفل آنلاین در هتل، مراجع کنندگان برای بازکردن درب اصلاً به کلید نیاز نخواهند داشت.

شاید از خود بپرسید پس چگونه می‌توان بدون کلید وارد اتاق شد؟ پاسخ روش دسترسی الکترونیکی است. قفل دیجیتالی یا الکترونیک دارای یک منبع تغذیه است و از طریق باتری، انرژی موردنیاز خود را تأمین می‌کنند.

برای باز کردن این قفل‌ها می‌بایست از طریق یک روش دسترسی الکترونیکی اقدام کنید که باتوجه‌به نوع قفل متفاوت است.

قفل‌های آنلاین به دلیل نحوه عملکرد، امکانات جانبی پیشرفته و شیوه دسترسی، تحت هیچ شرایطی مورد سرقت قرار نمی‌گیرند و امنیت محیط هتل شما را به‌شدت افزایش می‌دهند.

  

تفاوت قفل‌های آنلاین و آفلاین چیست؟

همان‌طور که در توضیحات بخش قبل به آن پرداخته شد، قفل‌های آفلاین به‌صورت کاملاً مکانیکی کار می‌کنند. ساختار درونی آنها به‌گونه‌ای طراحی شده که در برابر واردکردن ضربه بسیار آسیب‌پذیر هستند و به‌راحتی امکان ورود به محیط را برای سارقان فراهم می‌کنند.

این قفل‌های با استفاده از کلید باز یا قفل می‌شوند. در نتیجه حفظ‌کردن کلید آن برای مسافران دشوار خواهد بود. مخصوصاً زمانی که مراجع کننده مسن، معلول یا بیمار باشد.

در کنار تمام این موارد مدیریت قفل‌های آفلاین برای صاحبان هتل بسیار دشوار است. زیرا هیچ قابلیت پیشرفته‌ای ندارد و نمی‌توان نسبت به ساعات رفت‌وآمد آگاه شد.

عملکرد قفل‌های آنلاین بسیار پیچیده است و تفاوت‌های چشمگیری نسبت به مدل‌های آفلاین دارد. اولین مورد همان دسترسی بدون کلید است که به‌تنهایی بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مدیریت هتل را بر طرف می‌کند.

مورد دوم، فراهم‌کردن مدیریت از طریق سیستم مرکزی است. قفل‌های آنلاین به یک سیستم نصب می‌شوند و بسیاری از امکانات مانند مشاهده ساعت استفاده از قفل، ارائه یا قطع دسترسی، انجام تنظیمات مجدد برای هر قفل و… را برای صاحبان هتل فراهم می‌کنند.

به جز این موارد، بسیاری از قفل‌های آنلاین دارای امکانات پیشرفته‌ای نظیر قفل خودکار، سیستم ضدسرقت، ضد شوک، ضد هک، قابلیت همگام‌سازی با سیستم‌های هوشمند و بسیاری از موارد این چنینی را دارا هستند. این امکانات به افزایش کارایی قفل، بیشترشدن ارزش هتل و امنیت اتاق‌ها کمک بزرگی می‌کند.

بزرگ‌ترین تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین، بالابردن کیفیت و امنیت هتل است. این موضوع بیش از هر چیزی اهمیت دارد و روزبه‌روز جمعیت هتل‌داران را برای استفاده از این قفل‌ها افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین بپردازیم و ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

درست است که قفل‌های پیشرفته الکترونیکی، هزینه بیشتری را در ابتدا به وجود می‌آورند و از نظر قیمت گران‌تر هستند. اما قابلیت آنها در درازمدت هزینه‌های جانبی هتل را کاهش می‌دهد.

اگر صاحب یک هتل یا اقامتگاه هستید، بهتر است در هنگام خرید قفل هتلی نگاه عمیق‌تری داشته باشید. توجه به مواردی همچون امنیت بیشتر، کاهش هزینه‌های جاری، ارزشمندتر شدن اتاق هتل، رضایت بیشتر مراجعین و کم‌شدن دردسرها، دلایل قابل‌توجهی برای استفاده از این مدل قفل است.

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.