تعمیر دستگیره درب شل شده و لق شده

تعمیر دستگیره درب شل شده و لق شده

تعمیر دستگیره درب شل شده و لق شده

خرابی و شل شدن دستگیره های در چه بخواهیم و چه نخواهیم مشکلی است که تقریبا همه ما با آن مواجه بوده ایم و یکی از عذاب آورترین مشکل برای اهالی یک خانه است. تعمیر دستگیره درب و رفع شل شدگی دستگیره درب در بعضی مواقع می تواند توسط هر فرد انجام شود و به راحتی با چند نکته کاربردی دستگیره های لق و شل شده را سفت بکنید ولی در مواقعی هم مجبور به تعویض و نصب دستگیره درب هستیم.

دلایل خرابی دستگیره درب

خرابی دستگیره های منزل شما میتواند به دلایل مختلفی باشد، عواملی که ممکن است باعث شود دستگیره های در دیگر مثل سابق عمکرد مناسبی نداشته باشند و یا اینکه به طور کلی خراب شوند در ادامه به برسی بیشترین عوامل موثر در خرابی دستگیره ها می‌پردازیم.

زنگ زدگی اجزای دستگیره

با این مشکل بیشتر در محیط های مرطوب و دارای درجه رطوبت بالا مواجه می‌شویم در کشور ما هم مناطق شمالی و جنوبی این مشکل بسیار رایج است، البته در صورت استفاده از دستگیره های آهنی مشکلات مشاده شده بیشتر نیز است. برای حل مشکل زنگ زدگی اجزای دستگیره بهترین کار باز کردن اجزای آن و سپس رفع زنگ زدگی است. در منزل خود به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید، برای این منظور ابتدا برای تعمیر دستگیره درب، تمامی اجزای آن را با استفاده از پیچ گوشتی و یا هر ابزار دیگری باز کنید و در داخل ظرفی بریزید سپس مقداری سرکه سفید و یا محلول آبلیمو با جوش شیرین به روی آن بریزید به طوری که کاملا داخل مایع قرار گیرد، به دلیل سرعت پایین این محلول ها بعد از 24 ساعت هر قطعه را با آب بشورید و بلافاصله خشک کنید، کار تمام است میتوانید اجزا را دوباره مونتاژ و دستگیره را نصب کنید.

شل شدگی و لقی دسته یا اهرم دستگیره

یکی از رایج ترین مشکلات دستگیره های درب همان شل شدگی اهرم آن و یا لقی آن است که با وجود همین شل شدگی ممکن است عمکرد درست داشته باشد ولی با مرور زمان علاوه بر خرابی خود دستگیره ممکن است به درب های چوبی شما نیز آسیب وارد کند پس بهتر است با مشاهده شل شدگی دستگیره اقدام به تعویض و یا تعمیر دستگیره دربه کمک روش های اشاره شده در این نوشته بکنبم.

فنر حلزونی شکل و تعویض آن

فلر حلزونی شکل یکی از اصلی ترین قطعات دستگیره است که به سبب آن اهرم دستگیره بعد از فشار دادن به پایین و بازکردن درب به جای خود بر می گردد. این فلر به دلیل شکل خلزونی خود به این نام معروف است، احتمالا شما این فلر را بار ها مشاهده کردید. فنر قطعه ای است که حالت ارتجاعی دارد و در صورت از دست دادن حالت خود دیگر خاصیت قبلب خود را ندارد و مجبور به تعویض آن هستیم، تعویض فنر حلزونی میتواند شل شدگی دستگبره را کاملا رفع کند ولی تعویض آن نیازمند مقداری دانش فنی و ابزار آلاتی مانند خارکش است. این فنر به صورت تحت فشار داخل دستگیره قرار گرفته است تا باعث برگشتن اهرم به حالت اولیه خودش شود ودارای بست و محافظی است برای باز کردن آن نیازمند ابزار خارکش هستید. در صورتی که نتوانید فنر را تعویض کنید باید به فکر دستگیره جدید باشید.

لقی پلاک دستگیره

شل شدن پلاک دستگیره نیز یکی مشکلاتی است که حل کردن آن سختی چندانی ندارد. پلاک های دستگیره معمولا با استفاده از دو عدد پیچ فیکس در بالا و پایین و یا به وسیله 4 عدد پیچ خودکار به درب وصل می‌شوند و شل شدن پلاک دستگیره در اثر هرز شدن و خرابی این پیچ ها است، تنها کاری که باید کرد این است

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.