بست شلف چوبی ایده ای متفاوت برای نصب شلف دیواری

بست شلف چوبی ایده ای متفاوت برای نصب شلف دیواری

بست شلف چوبی جدید ترین و کاربردی ترین بست برای نصب شلف های دیواری است. این مقاله به شما کمک می کند تا به طور کامل با این بست پنهان و مقاوم آشنا شوید

در گذشته تمام منازل دارای طاقچه های دیواری بودند؛ اما با گذشت زمان و زیاد شدن طرفداران مینیمالیست یا ساده گرایی طاقچه های دیواری از دکور منازل حذف شدند و جای خود را به تخته هایی با نام شلو (shelves) دادند. شلو که در فارسی شلف تلفظ می شود، تخته ای است که عمود بر دیوار نصب می گردد و جایگاه مناسبی برای چیدن وسایل دکوری خانه یا کتاب است. شلف ها در شکل های مختلفی از جمله: مستطیل، لوزی و شش ضلعی تولید می شوند تا با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشند.

مسئله مهم اینجاست که تخته ها برای اتصال به دیوار نیاز به بست های محکمی دارند که تحمل وزن بالایی نیز داشته باشد. در ابتدا انواع گونیا ها با اشکال مختلف برای اتصال شلف به دیوار استفاده می شدند؛ اما امروزه بست شلف چوبی که به صورت توکار و پنهان نصب می گردد، به عنوان مدرن ترین و بهترین یراق نصب شلف دیواری شناخته می شود.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

 

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

آیا تا به حال برای شما هم این سوال پیش آمده که برخی از شلف ها چگونه بدون هیچ بست یا گونیایی به دیوار متصل شده اند؟ برای دانستن پاسخ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بست شلف چیست؟

بست شلف شامل یک سری پیچ، میله، واشر و رولپلاک است که باعث می شود تا نصب چوب روی دیوار اتفاق بیفتد و تخته ی مورد نظر شما به صورت پنهان و با استحکام بالایی به دیوار بچسبد.

یکی از بهترین راه های نصب شلف به دیوار، بست شلف چوبی است که در پشت تخته ی مورد نظر پنهان شده و اثری از خود به جا نمی گذارد؛ به همین دلیل این تخته ها زیبایی و جلوه ی خاصی پیدا کرده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.

شما می توانید با استفاده از این یراق نصب طاقچه چوبی تخته هایی با عرض حداکثر 30 سانتی متر و قطر حداقل 2 سانتی متر را به دیوار متصل کرده و از زیبایی شلف ها بهره ببرید. اندازه ی طول شلف ها هیچ محدودیتی را برای نصب آن ها ایجاد نمی کند، فقط دقت کنید که هر چقدر متراژ شلف بیشتر شود باید از بست های بیشتری نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال برای نصب یک شلف 30 سانتی متری به 2 بست شلف، و برای یک شلف 1 متری به 3 یا 4 عدد بست نیاز دارید. نکته قابل توجه این است که این بست ها بسیار محکم هستند و تحمل وزن 20 کیلوگرم بار را دارند. پس اگر وزن بار شما بیشتر از 20 کیلوگرم است باید از بست های بیشتری استفاده کنید تا خیالتان بابت امنیت و استحکام وسایل روی شلف راحت باشد.

انواع بست شلف توکار

بست های شلف در گذشته در انواع بست شلف صلیبی و بست شلف شیشه ای به بازار عرضه می شدند. اما هر دوی این بست ها در زیر تخته های چوبی مشخص بودند. بنابراین با تولید بست شلف طبقه چوبی، مناسب ترین و کارامد ترین بست شلف به بازار عرضه شد و مورد توجه ویژه ی طرفداران سبک مینیمال قرار گرفت. مزیت قابل توجه بست شلف چوبی دیده نشدن بست روی تخته یا دیوار است.

به این ترتیب بست شلف دیواری چوبی در مدت زمان کمی پس از عرضه به جایگزین مناسبی برای بست های صلیبی و شیشه ای تبدیل شد.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

یراق نصب شلف دیواری چوبی و طریقه نصب شلف دیواری

شما برای نصب شلف دیواری توسط بست شلف نیاز به دانش فنی اندکی دارید. پس با دقت به دستور العمل زیر توجه کنید:

  1. در ابتدای نصب لازم است تا جای شلف را بر روی دیوار مشخص کنید.
  2. در مرحله ی دوم دیوار را با مته ی 10 میل الماسه به اندازه ی 7 سانتی متر سوراخ کنید و رولپلاک ها را جا بزنید. سپس پیچ ها را داخل رولپلاک ببندید و میله های داخل بسته را توسط آچار به دیوار محکم کنید.
  3. در مرحله ی سوم محل سوراخ بست را با دقت بر روی تخته مشخص کنید. سپس توسط مته ی 11.5 جاهای علامت زده شده روی تخته را سوراخ هایی به عمق 11 سانتی متر بزنید و بست شلف را در آن جای دهید.
  4. در مرحله ی آخر شما می توانید به سادگی شلف را با کمک میله ها به دیوار متصل کنید.

بنابراین بدون اینکه بست شلف مشخص باشد تخته ی شما با استحکام زیادی به دیوار وصل شده و آماده ی قرار گرفتن وسایل شما بر روی آن می شود. اگر برای نصب بست شلف چوبی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با کارشناسان آقای قفل تماس بگیرید و برای تهیه بست شلف و یا گونیا به فروشگاه اینترنتی آقای قفل سر بزنید.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر-خرید دستگیره ای لاک-ای لاک-خرید دستگیره هوشمند-خرید قفل دیجیتال-جک پارکینگ

نورپردازی پایه شلف دیواری

معمولا شلف ها برای تزئینات بیشتر اتاق ها یا آشپزخانه استفاده می شوند؛ بنابراین نورپردازی شلف باعث می شود تا دکوری زیبا تر و جذاب تر داشته باشید. امروزه لامپ های ال ای دی شاخه ای بهترین راه نورپردازی هستند؛ چرا که بازده نوری بالا و مصرف برق بسیار کمی دارند. شما می توانید با نصب ال ای دی های باریک و رشته ای در محل دلخواه تان و اتصال آن ها به سنسور های خودکار و هوشمند، یک دکوربی نظیر و منحصر به فرد داشته باشید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.