انواع یراق آلات کابینت!

انواع یراق آلات کابینت!

صفحه کابینت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک آشپزخانه است که برای نصب و کاربری بیشتر، نیاز به یراق آلات مخصوص به خود را دارد. یراق صفحه کابینت آشپزخانه مجموعه متنوعی از اکسسوری‌های مختلف مانند بغل گازی، جاکابلی و سپری را شامل می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در آشپزخانه های مدرن صفحات کابینت بدون وجود یراق صفحه کابینت عملکرد صحیح خود را از دست می‌دهند. پس در واقع یراق کانتر کابینت خوب و با کیفیت نقش تعیین‌ کننده و بسیار مهمی را در کیفیت نهایی و طول عمر کابینتها و کاربری آنها ایفا می‌کند. به همین جهت قصد داریم تا در این مطلب به معرفی انواع مختلف یراق آلات صفحه کابینت بپردازیم. همچنین در ادامه کاربرد و ویژگی هر یک از آنها را شرح می‌دهیم تا هنگام خرید یراق کابینت و کمد دچار سردرگمی نشوید. 

ساختار انواع یراق صفحه کابینت  خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

پیش از هر چیز ابتدا لازم است صفحه کابینت را معرفی کنیم. این صفحه در واقع بخشی از کابینت است که بعد از ساخت یونیت زمینی، روی آن نصب می‌شود. در حالت کلی این صفحات انواع متفاوتی دارند که هر یک از آنها نیازمند یراق مخصوص به خود هستند. به عنوان مثال یراق صفحه کابینت تاشو متفاوت از صفحه ثابت است.

همچنین انواع یراق صفحه کابینت پیش ساخته هستند و برای نصب آنها فقط نیاز به نصاب و ابزار است. البته باید این نکته توجه داشته باشید که یراق صفحه کابینت پلی اورتان با تجهیزات کابینت تفاوت دارد. چرا که یراق آلات مجموعه‌ای از قطعات است که برای ساخت و تکمیل کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو وجود این یراق‌آلات برای عملکرد صحیح کابینت حیاتی است. در حالی که از تجهیزات کابینت همانطور که از نامشان پیدا است بیشتر برای مجهز کردن، کاربری بهتر و زیبایی آشپزخانه استفاده می‌شود. 

انواع صفحه کابینت

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

امروزه صفحه کابینت در تنوع بالایی طراحی و به بازار عرضه می‌شود. پی وی سی، اچ پی ال، سنگ مصنوعی یا کورین و سنگ طبیعی از پر کاربردترین جنس‌ها برای ساخت صفحه کابینت هستند. در حالت کلی یراق به کار رفته برای تمامی این صفحه‌ها یکی است و بر اساس جنس صفحه می‌توان هر یک از آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال یراق صفحه کابینت ام دی اف طرح کورین که نوعی سنگ مصنوعی است می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد.

همچنین یراق صفحه کابینت پی وی سی طرح سنگ که خود نیز نوعی از ام دی اف به شمار می‌رود بهتر است به بهترین نحو عایقی در برابر نفوذ آب باشد. زیرا لایه زیرین این نوع صفحه کابینت، امکان از بین رفتن و باد کردن را بر اثر نفوذ رطوبت دارد. در نهایت ناگفته نماند که یراق صفحه کابینت ام دی اف شرکتی نیز همین شرایط را دارد.

انواع یراق صفحه کابینت 

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم یراق صفحه کابینت انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها می‌پردازیم. با این حال قبل از معرفی این محصولات بد نیست بدانید که اکثر یراق صفحه کابینت ارزان قیمت هستند و تهیه آنها نیاز به صرف هزینه‌های هنگفت ندارد.

جاکابلی؛ محبوبترین یراق کانتر کابینت خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

امروزه در اکثر آشپزخانه‌ها چندین وسیله برقی وجود دارد. به همین خاطر تجمع سیم برق این وسایل در کنار هم، سبب شلوغی و آشفتگی نما در این فضا می‌شود. در گذشته برای نظم دادن به این فضا، حفره‌‎ای روی میز ایجاد می‌کردند. اما این حفره جلوه خوبی نداشت و ممکن بود به بدنه کابل‌ها آسیب برساند. از این رو با روی کار آمدن انواع جاکابلی، دیگر دغدغه آشفتگی صفحه کابینت رفع شد. چرا که نصب این یراق صفحه کابینت پلاستیکی، نظم و زیبایی را به آشپزخانه هدیه می‌دهد.

جاکابلی رومیزی یک وسیله کوچک و کاربردی است که پس از نصب روی میز، به مرتب و پنهان کردن آشفتگی سیم‌ها می‌پردازد. معمولاً برای نصب جا کابلی، پس از ایجاد یک حفره با دریل و گردبر بر روی میز آن را در جای خود قرار می‌دهند. جاکابلی دارای سه بخش است. بخش اول استوانه کم ارتفاعی است که آن را درون حفره ایجاد شده قرار می‌دهند. بخش دوم درپوش است که روی استوانه را کاور می‌کند و معمولاً به صورت هلالی شکل است. بخش سوم نیز یک قطعه کشویی است که درون درپوش قرار می‌گیرد. این قسمت دارای شیارهای منعطفی است که وظیفه عبور کابل‌ها به زیر میز را دارد.

تفاوت جاکابلی گرد و مربع با هم 

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

جا کابلی در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود که در اصل کارایی آنها همانند یکدیگر است. اما در ظاهر تفاوت‌هایی دارند. به طور مثال جاکابلی گرد معمولاً در دو اندازه 60 و 80 میلی‌متری طراحی و تولید می‌شود. همچنین قطر جا کابلی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در بخش داخلی 6 و قطر بیرونی 6.5 سانتی‌متر است.

جا کابلی مربع نیز فقط در شکل هندسی با جاکابلی گرد میز کانتر تفاوت دارد. همینطور به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً بدنه جاکابلی پلاستیکی تولید می‌شود که دوام بالا و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد. البته جاکابلی فلزی نیز استحکام بالایی داشته و از آن به عنوان جاکابلی میز اداری و همچنین صفحه کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنند. برندهای عرضه کننده نیز معمولاً این محصولات را با نام جاکابلی فانتونی و جاکابلی ملونی به فروش می‌رسانند.

در پایان بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشید که همیشه تعدد سیم‌های وسایل مختلف آشپزخانه تنها مشکل موجود در این محیط نیست. بلکه کمبود پریز برق در فضای آشپزخانه هم یکی دیگر از مسائلی است که احتمال دارد مشکلاتی را در این محیط به وجود آورد. 

بغل گازی

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

به نواری که اغلب برای گازهای مبله مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کنار صفحه کابینت نصب می‌شود، بغل گازی می‌گویند. جنس این یراق معمولاً از آلومینیوم است و ضخامت این نوار آلومینیومی در حدود 5 میلی‌متر با ارتفاعی حدودا 3 تا 6 سانتی‌متر است. ناگفته نماند که کاربرد این محصول همانند قرنیز صفحه کابینت است که از درز کردن آلودگی و آب به لبه‌های کابینت جلوگیری می‌کند. این یراق زیبایی صفحه کابینت ام دی اف طرح سنگ را نیز تکمیل می‌کند.

سپری 

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

سپری نوع دیگری از یراق کانتر کابینت است. سپری در واقع نوعی پروفیل T شکل است که اغلب در اتصالات بین دو صفحه کابینت استفاده می‌شود. این یراق از دو روش فابریک و پرسی تولید می‌شود. سپری ها دارای بال و جان باریک و بلندی هستند که به دو شکل لبه گرد و لبه تیز در بازار عرضه می‌شوند.

این محصولات با توجه به مدلشان، اندازه های متنوعی دارند. به عنوان مثال سپری لبه گرد معمولا در اندازه 30 تا 140 میلی‌متری عرضه می‌شود. همچنین سپری لبه تیز هم در اندازه 20 تا 40 میلی‌متر طراحی می‌شود. گفتنی است ضخامت این پروفیل تا 2.5 میلی‌متر است که به اتصال دو صفحه کابیتت با نهایت ظرافت می‌پردازد. این نوع یراق صفحه کابینت ام دی اف از نفوذ آلودگی در شیارهای موجود بین دو صفحه کابینت هم جلوگیری می‌کند.

صفحه گردان

صفحه گردان یک یراق صفحه کابینت پی وی سی کاربردی است که در جنس و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. معمولاً از صفحه گردان برای میزهای مختلف استفاده می‌شود و در دو نوع پلاستیکی و فلزی به بازار عرضه می‌شود. با نصب این یراق گردون بر روی صفحه کابینت به راحتی می‌توان یک میز گردان ساخت. به عبارت دیگر با استفاده از پایه گردان می‌توانید میز خود را به گونه‌ای طراحی کنید که قابلیت چرخش داشته باشد. ناگفته نماند به دلیل جنس مقاوم این میز چرخان، این محصول قابلیت تحمل وزن بالایی را نیز دارد.

آشنایی با دیگر یراق‌ آلات صفحه کابینت 

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

علاوه بر جاکابلی، سپری و بغل گازی، امروزه مدل‌های دیگری از یراق آلات صفحه کابینت نیز در بازار به چشم می‌خورند. برای مثال یراق صفحه کابینت اچ پی ال یا همان HPL نوعی روکش کاغذی است که بر روی درب کابینت دو لبه گرد نصب می‌شود. این نوع لمینت فشردگی زیادی داشته و به عنوان محافظ عمل می‌کند. برای ساخت اچ پی ال از انواع کاغذ گرافیت، رزین فنولیک و رزین ملامین استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که رزین در برابر جریان الکتریسیته مقاوم بوده و حتی خاصیت ضد سوختگی دارد.

سخن پایانی 

تنوع بالا در طراحی انواع تجهیزات و یراق‌آلات مختص به آشپزخانه در سالهای اخیر سبب شده است که به راحتی بتوان دکوراسیون مد نظر هر فردی را در این فضا انتخاب و اجرا کرد. انتخاب یراق صفحه کابینت براق یا مات هم برای تکمیل این بخش، بستگی به سلیقه شما دارد. به عنوان مثال یراق صفحه کابینت براق را می‌توان جهت ایجاد تضاد در کابینت هایی با رنگ تیره و یا طرح‌دار انتخاب کرد.

ما در این مطلب ضمن بررسی انواع یراق‌آلات مخصوص به صفحه کابینت، به کاربرد هر یک از آنها نیز اشاره کردیم. همچنین کیفیت جنس‌های مختلف یرا‌ق‌ کانتر کابینت را هم مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب، هنگام خرید انواع یراق‌‌آلات از جمله جاکابلی دچار سردرگمی نشده و یک انتخاب دقیق و سنجیده را انجام دهید. در ضمن ناگفته نماند که برای خرید غیرحضوری می‌توانید به آقای قفل مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را به صورت غیرحضوری از این مجموعه سفارش دهید.

 خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.