انواع چشمی درب

انواع چشمی درب

انواع چشمی درب

چشمی درب مدل های مختلفی دارد از جمله: گرد، مربع شکل، مستطیل، لوزی، با درکوب و بدون درکوب، اکه در ادامه ما سعی کرده ایم انواع این مورد ها را مورد بررسی ثرار دهیم.

چشمی گردی شکل

چشمی گردی شکل، به عنوان متداول ترین و مشهور ترین مدل ها در میان خریداران محترم شناخته می شود، چرا که تا سالیان گذشته هیچگونه تفاوتی و حق انتخابی برای تغییر این موضوع وجود نداشت. اما با گذشت زمان و به وجود آمدن تولید کنندگان و برند های مختلف، موضوع چشمی نیز به یکی از مواردی تبدیل شد که انتخاب از صفر تا صد آن به عهده خریدار قرار می گیرد.

                                                                                           

 

چشمی مربع و مستطیل شکل

این دسته از عموما بر روی محصولات خاص و سفارشی نصب و اجرا می گردد، چرا که ساختار ظاهری آن به گونه ای است که می تواند تکمیل کننده شکل ظاهری این محصول باشد.

نکته ای که در ارتباط با مدل های مختلف چشمی با طرح های مستطیل، مربع و لوزی که طرح های خاص و منحصر به فرد این محصول هستند این است که تمامی این چشمی ها به صورت گرد بوده و در ساختار ظاهری، با یکدیگر متفاوت اند.

اما یکی از مهم ترین موضوعاتی که در ارتباط با زیبایی و جلوه محصول تاثیر گذار خواهد بود، درکوب است.

چشمی دیجیتال

چشمی دیجیتالی به طور واقعی به یک نسخه کوچک از آیفون تصویری شباهت دارد که به درب واحد مورد نظر نصب می‌شود. این نوع از چشم‌ها از توانایی‌های متنوعی مانند عکس‌برداری، ضبط صدا، دزدگیر و غیره برخوردار می‌باشند. این سری از چشم‌ها توسط اتصال به اینترنت به گوشی همراه متصل می‌شوند و از این طریق می‌توانید از هر نقطه‌ای که به اینترنت دسترسی دارد، ورودی درب محل اقامت خود را کنترل کنید.

چشم‌های دیجیتال را می‌توان بر روی انواع مختلف درها استفاده کرد و حتی می‌توانند به عنوان جایگزینی برای چشم‌های ساده درب عمل کنند. این نوع از چشم‌ها عملکردی بهبود یافته و پیشرفته‌تر نسبت به چشم‌های ساده دارند.

لازم به ذکر است که زاویه دید در چشم‌های دیجیتال به طور قابل توجهی بیشتر از چشم‌های ساده است و همچنین به دلیل مزایای ویژه‌ای که دارند، این مدل‌ها نسبت به مدل‌های ساده هزینه‌های بیشتری دارند.

 

                                                                           

 

راهنمای نصب چشمی ساده

نصب چشمی درب خیلی راحته ! ابتدا باید محل مناسبی را که می خواهیم چشمی را نصب کنیم، بروی درب پیدا کنیم. بعد از پیدا کردن محل مناسب باید با توجه به قطر چشمی، اون نقطه را سوراخ کنیم. بعد از سوراخ کردن درب کافیه چشمی را از سمت بیرون و عدسی را از داخل به همدیگر پیچ کنیم. اگر پهنای درب شما زیاده می تونید طول آنرا با استفاده از تبدیل زیاد کنید تا به راحتی بتوانید چشمی را نصب کنید. بعد از سفت کردن نهایی، چشمی درب شما آماده استفاده است !

راهنمای نصب چشمی دیجیتال

اگر چشمی شما دیجیتاله، مرحله ی نصبش مثل چشمی های عادیه فقط بعد از حفر سوراخ بجای چشمی، دوربین را از بیرون قرار بدید و بجای عدسی هم، پنل چشمی دیجیتال را از داخل قرار بدید و قبل از پیچ کردن و متصل کردن هم باید کابل فلت دوربین را سرجای خودش متصل کنید. حالا بعد از نصب پنل می تونید چشمی دیجیتال را راه اندازی کنید.

کوبه یا درکوب درب ضد سرقت چیست؟

مرسوم است که برای دربهای ضدسرقت ایرانی از درکوب یا کوبه یا دق الباب استفاده شود. این کوبه ها طرحها و رنگهای متنوعی دارند، و کارایی آن ضمن ایجاد زیبایی در درب، برای در زدن و خبر کردن ساکنین است. کوبه یا درکوب درب ضدسرقت معمولا با دستگیره باید سِت شود تا هماهنگی و زیبایی لازم را ایجاد کنند. این قطعه مانند دستگیره ثابت تاثیر زیادی در زیبایی درب ضد سرقت دارد. انواع درکوب درب ضد سرقت از جنس آلومینیوم، آهن، و سرب در بازار ایران موجود میباشد.

البته درکوب یا کوبه برای همه انواع درب ضد سرقت استفاده نمی شود. این ابزار معمولا برای دربهای با ظاهر سنتی و کلاسیک مناسب است. برای دربهای جدیدتر و با طراحی مدرن تر، معمولا به ندرت از درکوب یا کوبه استفاده میشود.

درکوب چیست و چه ارتباطی با چشمی در دارد؟

ارتباط درکوب با چشمی که عموما به صورت استیل آبکاری شده طراحی و تولید می شود، دارای طرح ها و مدل های مختلفی است.

درکوب بر خلاف چشمی، دارای تنوع به نهایت فراوانی است که در محتواهای بعدی گروه دُرناب به بررسی آن خواهیم پرداخت و احتمال آن نیز وجود دارد که به دلیل تنوع بالا این محصول، محتوای این موضوع از یک مقاله نیز فراتر برود، اما در واقعیت چه ارتباطی بین این دو موضوع وجود دارد؟

یکی از جدید ترین و خاص ترین مدل های درکوب، مدل متصل آن به چشمی است که با طراحی و اجرای آن بر روی اولین نمونه درب، مشتریان و خریداران متعددی درخواست خود را مبنی بر تعویض چشمی قبلی با این نمونه کردند که این موضوع نشان از بروز و متفاوت بودن محصولات این مجموعه می باشد.

این درکوب به گونه ای تولید شده است که نقطه اتصال آن به درب، در محل چشمی قرار می گیرد و در واقع چشمی و درکوب یه قطعه ترکیب شده می باشند. این موضوع یکی از مواردی است که سبب جذابیت و جلوه چند برابری محصولات خاص و مدرن این شرکت گردیده است.

                                                                   

 

فروشگاه اینترنتی آی قفل

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.