انواع پنجره هوشمند چیست؟

انواع پنجره هوشمند چیست؟

 

انواع پنجره هوشمند چیست؟

قفل کتابی منیر صنعت-قفل دیجیتالی ای لاک-سیلندر دوطرفه رجبی-لولا بادبزنی آی بی اف ام-دستگیره طلایی در ترب

پنجره هوشمند یکی از المان های اصلی خانه های هوشمند محسوب می شوند. فناوری هایی که برای ساخت خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند باعث می شوند تا خانه های ما برای زندگی راحت تر شده و به مکان های امن تری تبدیل شوند.
وقتی نوبت به استفاده از تکنولوژی برای ساخت پنجره ها می رسد، که در واقع راه ارتباطی بصری ما با دنیای بیرون را فراهم می کنند، همه چیز متفاوت می شود.
ما در گروه پارس آلومینیوم تمام تلاش خود را می کنیم تا دقیقاً آنچه این محصولات را متمایز می کند و اینکه چگونه زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و بهبود می بخشد، را توصیف کنیم.

پنجره هوشمند چیست ؟

پنجره هوشمند پنجره ای است که می توان با استفاده از سنسورها، میزان نور و شفافیت شیشه ، باز و بسته بودن پنجره و امنیت آن را بررسی کرد. معمولا این سنسورها یا بوسیله صفحه های کنترل گر درون خانه، دستگاه های ریموت و یا از طریق برنامه هایی است که بر روی گوشی هوشمند شما نصب می شوند، کنترل می شوند.

در واقع باید گفت فن‌آوری هوشمند توانسته است قدرت دگرگون‌کننده‌ای را به پنجره معمولی خانه اضافه کند.

انواع پنجره هوشمند

قبل از هرچیزی باید گفت، در بحث پنجره های هوشمند ما دو نوع متمایز از محصولات سروکار داریم:
یک دسته شامل دستگاه‌های حسگر پنجره و درب است که بر ایمنی، امنیت و حفظ حریم خصوصی خانه شما نظارت می‌کنند.
دسته بعدی شامل خود پنجره های هوشمند است. دستگاه‌های هوشمندی که بر روی کل پنجره یا قسمت از آن عمل می کنند و امکان تغییر دینامیکی ازیک پنجره شفاف به مات را در عرض چند ثانیه فراهم می‌کنند.

هر دو گروه از این محصولات ایمنی و امنیت بهتری را برای خانه شما ارائه می دهند و بخش مهمی از خانه را از طریق وای فای به اکوسیستم هوشمند متصل می کنند و از طریق برنامه های تلفن هوشمند، از هر نقطه ای از زمین، قابل کنترل هستند.

۱- سنسور هوشمند تشخیص وضعیت باز و بسته بودن درب پنجره

با این سنسور ساده و زیبا، با یک نگاه به گوشی هوشمند خود متوجه خواهید شد که آیا تمام پنجره ها و درهای خانه به درستی بسته شده اند یا خیر. این حسگر با همگام سازی با اکوسیستم خانه هوشمند شما کار می کند، سپس اطلاعات را به یک برنامه در تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شما ارسال می کند. شما قادر خواهید بود امنیت خانه خود را تقریباً از هر نقطه روی زمین کنترل کنید. تا زمانی که به اینترنت و تلفن خود متصل هستید، می‌دانید در خانه چه اتفاقی می‌افتد.

۲- سنسور همگام سازی وضعیت سایر تجهیزات خانه هوشمند با باز یا بسته بودن درب و پنجره

این دستگاه با دیگر دستگاه‌های خانه هوشمند ارتباط برقرار می‌کند تا به طور هماهنگ کار کنند و خانه شما را ایمن و کارآمد نگه می‌دارند: برای مثال، رادیاتورها می‌توانند به‌طور خودکار با احساس باز بودن پنجره‌ها، خروجی خود را کاهش دهند و هنگامی که پنجره بسته می‌شود دوباره به سمت بالا حرکت می‌کنند.

۳- سیستم تعیین مات و شفاف بودن شیشه ها

همانطور که از عنوان این ویژگی می توان حدس زد، این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی یک دکمه یا ضربه زدن روی گوشی هوشمند خود، میزان شفافیت شیشه ها را به راحتی کنترل کنید. وقتی خاموش است، پنجره مات خواهد شد و حریم خصوصی شما را تضمین خواهد کرد . وقتی روشن است، به حالت کاملا شفاف برمی گردد تا هر آنچه در طرفین شیشه است به راحتی قابل دیدن باشد.

۴- شیشه هوشمند پویا

برخلاف محصولاتی که تاکنون به آنها نگاه کرده ایم، این خود یک پنجره هوشمند واقعی است. پانل های شیشه ای حالت کنترل نور و ظاهر خود را در پاسخ به محرک، چه ولتاژ، گرما یا نور خورشید تغییر می دهند. این محصول تاریک‌کردن، رنگی کردن شیشه و کنترل نور را بر اساس تقاضا ارائه می‌دهد، یا می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که بصورت خودکار به نور خورشید و گرما واکنش نشان دهد و شیشه را تاریک یا رنگی کند. این می تواند یک راه حل خلاقانه برای مسائل مربوط به حریم خصوصی، گرمایش و روشنایی خانه باشد.

۵- نورگیرهای هوشمند

اگر نورگیرهای هوشمند را نصب کرده باشید، می‌توانید نور و هوا را با یک ضربه روی تلفن هوشمند خود کنترل کنید. این نورگیرها با فناوری پیشرفته، سازگار با محیط زیست و همچنین با صرفه جویی در هزینه برای هر خانه ای که توسط یک پنل خورشیدی انرژی دریافت می کند قابل نصب هستند. یک سنسور باران به طور خودکار نورگیر را در اولین نشانه هوای نامساعد می‌بندد!

۶- شیشه های هوشمند با قابلیت استفاده بعنوان صفحه نمایش

این محصول یک راه حل ابتکاری شیشه ای هوشمند است که از طریق پالس های الکتریکی کار می کند و در هنگام استفاده از برق از حالت مات به شفاف تغییر می کند. شیشه هوشمند قوی و براق یک جایگزین مقرون به صرفه برای سایر محصولات شیشه ای هوشمند است و منحصر به فردتر از همه، به عنوان یک صفحه نمایش با وضوح بالا برای نمایش تلویزیون و تماشای ویدیو عمل می کند. بعنوان مثال با استفاده از برق، شیشه کاملا شفاف می شود و یک اتاق کنفرانس را نمایان می کند.

 

۷- شیشه ای با سلول های خورشیدی

این شیشه ها برای کاهش قابل توجه انرژی مورد نیاز برای گرم کردن و خنک کردن خانه یا محل کار شما طراحی شده است. این فناوری شیشه‌ای هوشمند از پنل‌های خورشیدی یکپارچه برای تامین انرژی خود به‌علاوه یک رابط بی‌سیم برای کنترل استفاده می‌کند. می توانید تنظیمات را با کنترل از راه دور یا گوشی هوشمند خود تغییر دهید.
از لحاظ ظاهری باید گفت این پانل های شیشه ای به طرز قابل توجهی شبیه مابقی پنجره های سنتی هستند.

۸- فناوری شیشه هوشمند برای پنجره های سقفی

این فناوری نوآورانه، قوی و بادوام شیشه‌های هوشمند برای استفاده در شیشه‌های سقفی، اتاق‌های کودکان، اتاق‌های آفتاب، باغ‌ها و حتی سالن‌های ورزشی و خانه‌های استخر ایده‌آل است. آنها باعث صرفه جویی در انرژی در هزینه های خنک کننده و روشنایی می شوند، به علاوه در صورت نیاز شما را از ورود اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. در این فناوری نیز سطح شیشه با کنترل مستقیم یا با فعال شدن نور خورشید از شفاف به مات تبدیل می شود.

۹- نصب پرده های هوشمند

ویژگی‌های مدرن اتوماسیون پنجره‌های هوشمند را می‌توان در پرده‌ها نیز تعبیه کرد. با نصب یک موتور چرخ دنده ای که در مجاورت پرده نصب می شود می توان باز و بسته شدن پرده ها را کنترل کرد. با استفاده از این راه حل می توانید در خانه هوشمند خود، باز و بسته شدن پرده های پنجره را از طریق یک دستگاه کنترل از راه دور، برنامه نصب شده بر روی گوشی هوشمند، با فعال سازی دریافت دستورات صوتی ، و یا با دکمه های روی چرخ دنده کنترل کرد.
این سیستم با هر نوع پرده ای سازگار است و برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، دفتر و هر فضای دیگری که نیاز به اتوماسیون پنجره هوشمند دارد مناسب است.

۱۰- فیلتر ترموکرومیک (Thermochromic)

یک فناوری است که در زمان ساخت پنجره هوشمند بین شیشه‌ها قرار می‌گیرد. این فیلتر اجازه می دهد تا بر اساس نقاط دمایی که می تواند مطابق با خواسته های صاحب ساختمان یا طراح تنظیم شود،نور قابل عبور از شیشه تغییر کند.

قیمت پنجره های هوشمند

قیمت پنجره های هوشمند با توجه به نوع سنسور و عملکردی که از آن ها انتظار دارید تعیین می شود. طبیعتا مارک، جنس و وجود شیوه های کنترلی مختلف نیز بر قیمت سنسور پنجره هوشمند تاثیر دارد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.