انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال چیست؟

در قسمت قبل به این موضوع که قفل دیجیتال چیست، پرداخته شد و در این بخش قصد داریم انواع قفل دیجیتال را به شما معرفی نماییم:

قفل دیجیتال دماوند

قفل دیجیتال کارتی

یکی از شناخته شده ترین انواع قفل دیجیتال که کاربردهای فراوانی از جمله در هتل ها دارد، قفل دیجیتال کارتی است. این قفل که به کمک یک سیستم امواج رادیویی کار میکند، میتواند از طریق یک کارت که متناسب با این امواج برنامه نویسی شده است، باز شود.

قفل دیجیتال کارتی در بین افراد به قفل هتلی نیز مشهور است و شما نیز به احتمال فراوان این نوع قفل را بیش از هر مکان دیگری در هتل ها و اقامتگاه ها مشاهده نموده اید. محبوبیت قفل دیجیتال کارتی در بین هتلداران به دلیل سهولت استفاده از آن برای میهمانان و قابلیت برنامه نویسی مجدد برای هر کارت به منظور بالاتر بردن امنیت اتاق ها است.

 

قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق رمز عبور

 

نوع شناخته شده دیگر انواع قفل دیجیتال، قفل دیجیتال رمزی است. این قفل که از طریق یک رمز عبور باز میشود، میتواند در رفت و آمد آسان به ما کمک نماید. تنها نکته قابل اهمیت در مورد این قفل، انتخاب رمز های غیر قابل حدس برای افراد غیر مجاز است؛ زیرا رمز عبور به عنوان کلید خانه شما است و فهمیدن آن توسط دیگر افراد همانند در دست داشتن کلید خانه شما توسط آنان است.

برخی از تولید کنندگان قفل دیجیتال مانند تنسر لاک دست به ابتکار جالبی زدند و در قفل های خود از قابلیت منحصر بفردی به نام رمزنگاری توابع خیالی استفاده نمودند. این قابلیت به افراد کمک میکند تا در صورتی که احساس کردند شخصی در کنار آنان سعی میکند رمز عبور قفل آنان را متوجه شود، با وارد نمودن اعدادی پیش و پس از رمز عبور صحیح، مانع از فهمیدن رمز عبور توسط آن شخص گردد.

 

 

 

                                       

 

 

قفل دیجیتال اثر انگشتی

قفل دیجیتال اثر انگشتی یکی از جدیدترین انواع قفل دیجیتال به حساب می آید. پیش از آن از فناوری اثر انگشت برای شناسایی افراد مجرم در دستگاه های قضایی استفاده میگردید. اثر انگشت هر انسانی منحصر بفرد است و تولید کنندگان صنعت قفل با در نظر گرفتن این موضوع، قفل های خود را با فناوری بازگشایی از طریق اثر انگشت طراحی و تولید نمودند.

این فناوری به افراد کمک میکند تا هیچ فرد غیر مجازی نتواند اقدام به بازگشایی قفل نماید و امنیت خانه های شما متکی به انگشتان خودتان باشد. امروزه به کارگیری از مشخصه های بیومتریکی همچون اثر انگشت در قفل های دیجیتال، امنیت خانه ها را چندین سطح بالاتر برده است.

قفل دیجیتال تشخیص چهره

قفل دیجیتال تشخیص چهره را میتوان مدرن ترین قفل دیجیتال نامید. بسیاری از افراد با فناوری تشخیص چهره در بازگشایی تلفن های همراه هوشمند آشنایی دارند و نحوه عملکرد آن را میشناسند. تولید کنندگان قفل دیجیتال با استفاده از این فناوری که بسیار دقیق عمل میکند، توانسته است قفل های بسیار مطمئن و امن تولید کنند تا هیچگونه دغدغه ای از نظر امنیت برای افراد باقی نماند.

قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه

یکی دیگر از قفل های دیجیتال، قفل دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه است. تلفن همراه هوشمند به جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها تبدیل شده است و به همین دلیل، طراحان قفل به این فکر افتادند تا از این نکته نهایت بهره را برده و در جهت راحتی افراد، قفل های دیجیتالی طراحی نمایند تا به وسیله تلفن همراه و حتی از راه دور باز شود. این قفل ها علاوه بر بازگشایی از طریق تلفن همراه، میتوانند به شما این امکان را دهند تا ساعات رفت و آمد افراد به خانه را کنترل نمایید.

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که به دلایل مختلفی پشت درب مانده اند و پس از مدت زمانی معطلی گاهاً پس از ساعتها انتظار توانسته اند به خانه خود وارد شوند اما با استفاده از قفل های دیجیتالی که به کمک تلفن همراه باز میشوند، میتوانید حتی از راه دور درب را باز نمایید و دیگر شاهد اینجور اتفاق ها نباشید.

قفل دیجیتال چندکاره

شاید قفل دیجیتال چندکاره یا ترکیبی، همان قفلی باشد که بسیاری از افراد آن را میپسندند. از روی نام این قفل میتوان دریافت که این قفل از ادغام چند نوع دیگر تولید شده است و امکانات آنها را به طور یکجا میتواند در اختیار افراد قرار دهد. البته این موضوع میتواند به خوبی نشان دهد که قفل دیجیتال چندکاره، قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع قفل دیجیتال دارد.

لازم به ذکر است شما میتوانید برای استعلام موجودی و قیمت قفل های دیجیتال به سایت آقای قفل مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

                                                    

 

    

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.