انواع دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب

 

انواع دستگاه حضور و غیاب

همان‌طور که می‌دانید دستگاه حضور و غیاب  یکی از تکنولوژی‌های اولیه برای ثبت و کنترل تردد می باشد. که در سازمان‌های مختلف، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و… مورد بهره قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که اولین دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی، سیستم‌های پانچ بودند. کارایی این دستگاه‌ها بدین ‌ترتیب بود که فرد، کارتی را به دستگاه وارد می‌کرد و از این راه می‌توانست تردد خود را ثبت و ضبط نماید. مطالعه راهنمای جامع انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب می تواند شما را جهت آشنایی با این دستگاه ها کمک کند.

دستگاه اثر انگشتی – لمسی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی همان طور که از نام آن هم احتمالا پیداست و شما هم خودتان قطعا می‌دانید. یکی از سیستم‌های حضور و غیاب پرطرفدار در بازار می باشد. که به محض تولید عمده و در اختیار عموم قرار گرفتن، توانست طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کند.

فرآیند کاری این دستگاه بدین ترتیب می باشد که شما اثر انگشت خود را در محل تعبیه شده در دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب قرار می‌دهید. و این دستگاه خارق‌العاده با شناسایی خطوط اثر انگشت شما، در هنگام ورود و خروج از شرکت شما را شناسایی می‌کند و زمان تردد و ساعت کاریتان را به ثبت می رساند.

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

بهره بردن از دستگاه‌های حضور و غیاب به خودی خود، یک سرمایه‌گذاری بزرگ با کلی مواد مفید می باشد. که به نفع شرکت شما تمام می‌شود. چرا که مزایای بسیاری را برایتان به همراه می آورد.

اگر به طور خلاصه بخواهیم تعدادی از این مزیت‌ها را بگوییم:

  • ساعات دقیق ورود و خروج را کنترل می‌کند.
  • آمار دقیق اضافه کاری و کسر کار را کنترل می‌کند.
  • دخالت افراد غیر مسئول را به حداقل می‌رساند.
  • محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان را ساده می‌کند.
  • آرشیو کاملی از ساعات ورود و خروج کارمندان را ارائه می کند.

 

 


                                 

 

 

معایب استفاده از دستگاه تشخیص اثر انگشت

از نظر آی قفل بهره از این دستگاه عجیب و جذاب، به همراه خود معایبی نیز به همراه دارد. و بهتر است که شما با دانستن مزایا و معایب بتوانید با چشم هایی باز برای خرید دستگاه حضور و غیاب تصمیم بگیرید.

مواردی از جمله موارد زیر، جز معایب دستگاه انگشت زنی به حساب می‌آیند:

  • انتقال آلودگی
  • ناخوانایی اثر انگشت
  • رطوبت یا خشکی هوا مشکلی در سر راه ثبت اثر انگشت
  • انتقال بیماری‌های پوستی

دستگاه حضور و غیاب TM-52

دستگاه حضور و غیاب TM-52 از پیشرفته ترین و جدیدترین تکنولوژی برای شناسایی اثر انگشت برخوردار می باشد. علاوه بر قابلیت اثر انگشت دارای قابلیت کارت خوان بدون تماس نیز است. شما می توانید از سنسور اثر انگشت یا ماژول کارت خوان و یا هر دوی آنها به صورت همزمان بهره ببرید. شایان ذکر می باشد سنسور ثبت اثر انگشت این دستگاه حضور و غیاب از جنس نوری، ضد تقلب و ضد خش می باشد.

همچنین این دستگاه دارای محافظ سنسور نیز است. دقت سنسور دستگاه قابل تغییر می باشد و شما می توانید دقت آن را کمتر و یا بیشتر کنید.

 

                                           

 

 

 

 

دستگاه تشخیص چهره

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و پیشرفته‌ ترین راهکارهای کنترل تردد بیومتریک که دارای امنیت بالایی است. این دستگاه برای کنترل تردد افراد در سازمان‌هایی با سطح امنیت بالا استفاده می‌شود.

سیستم تشخیص چهره همچنین به علت عدم نیاز به تماس فیزیکی شخص با دستگاه، به عنوان یک انتخاب مناسب در زمان شیوع بیماری‌های واگیردار پیشنهاد می‌ گردد. به‌ طور کلی تکنولوژی تشخیص چهره، فناوری احراز هویت را متحول می کند و یک تجربه‌ی کاربری عالی و راحت برای کاربران فراهم می آورد. به همین علت بهره از سیستم تشخیص چهره در سازمان‌هایی با سطح امنیت بالا، بسیار مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است.

چهره، آسان ترین راه برای شناسایی افراد می باشد و تکنولوژی تشخیص چهره امروزه چنان رو به جلو رفته است که چهره‌ی افراد در حالت‌های مختلف ( با عینک، بدون عینک، بدون ریش و سبیل، با کلاه و …) قابل شناسایی می‌باشد. همچنین با توجه به همه‌ گیری و پاندمی بیماری کرونا، تعداد بالایی از دستگاه‌ های تشخیص چهره از تشخیص چهره به همراه ماسک هم پشتیبانی می‌کنند.

به‌ طورکلی برای کنترل تردد با تشخیص چهره، از دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره بهره می‌ گیرند، که با نام ریدر تشخیص چهره هم معروف است. ریدرهای شناسایی چهره انواع متفاوتی دارند. ممکن است با سایر روش‌های احراز هویت مانند اثر انگشت، کارت یا پین‌ کد به صورت ترکیبی ارائه گردند. در ادامه به یک مورد از دستگاه های شرکت زمان پرداز اشاره می‌کنیم.

دستگاه حضور و غیاب UFace 302

دستگاه حضور و غیاب UFace 302 ، یکی از کاملترین و بهترین دستگاه ها می باشد. این دستگاه مولتی بیومتریک بوده است و از قابلیت کنترل دسترسی برخوردار می باشد. دستگاه حضور و غیاب UFace 302 از قابلیت ثبت 3000 چهره ، 4000 اثر انگشت و 10000 کارت پشتیبانی می کند. این دستگاه مجهز به جدیدترین پلتفرم سخت افزاری و الگوریتم شرکت ZKTeco می باشد. که آپشن رابط کاربری جدید و کاربر پسندی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. و همچنین تجربه کاربری روان را برای آنها به ارمغان می آورد.

دستگاه بیومتریک به‌کارگرفته شده در این دستگاه از سطح امنیتی بالایی برخوردارند که دستگاه را بی نقص نموده اند. این دستگاه قابلیت توانایی ثبت 100000 رکورد تردد را دارا می باشد. سنسور تشخیص چهره این دستگاه، می تواند تشخیص چهره افراد با سرعت بالا در محیط های کم نور انجام دهد.

 

دستگاه کارتی

در دستگاه های حضور و غیاب کارتی، به هر فرد یک کارت مجزا و مختص آن شخص داده می شود که تردد خود را با استفاده از کارت ثبت نمایند. کارت های موجود در بازار در انواع کارت های تماسی یا مغناطیسی و کارت های بدون تماس قابل ارائه است. همان‌طور که گفته شد یکی از جدیدترین انواع دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی، سیستم‌های آر اف آی دی هستند. این تجهیزات، با استفاده از آنتن‌های آر اف آی دی کار می‌کنند و تحولی بسیار نوین را در سیستم‌های حضور و غیاب ایجاد نموده‌اند

مزایای دستگاه حضور و غیاب کارتی

استفاده از سیستم‌های ثبت و کنترل تردد کارتی، دارای چندین مزیت عمده است. از جمله این مزایا می‌توان به ‌سرعت عملکرد بالای این سیستم‌ها اشاره کرد. هم‌چنین این سیستم‌ها دارای این قابلیت و امکان هستند که در مدت‌زمانی کوتاه بتوانند تردد تعداد بسیار بالای افراد را ثبت نمایند. هم‌چنین برای خرید این سیستم‌ها باید هزینه بسیار پایین‌تری را نسبت ‌به دیگر انواع دستگاه‌های حضور و غیاب پرداخت نمایید. از طرف دیگر این دستگاه‌های ثبت تردد، هزینه تعمیر بسیار پایینی نیز دارند. امکان تغییر اطلاعات و یا هک کردن کارت‌ها در سیستم‌های حضور و غیاب کارتی، بسیار کم است.

دستگاه حضور و غیاب TM-631

دستگاه حضور و غیاب TM-631 یکی از جدیدترین و کامل ترین دستگاه های حضور و غیاب می باشد. این دستگاه قابلیت ثبت تردد از طریق چهره، اثر انگشت، کارت و رمز عبور فراهم می کند. این دستگاه دارای ظرفیت ‌های منحصر به فرد شامل ظرفیت ثبت ۵۰۰ چهره، ۱۰۰۰ اثر انگشت، ۱۰۰۰ کارت می باشد. همچنین دارای ظرفیت ذخیره ۸۰٫۰۰۰ تردد است. سنسور تشخیص چهره این دستگاه قادر به تشخیص چهره افراد با سرعت بالا در محیط های کم نور می باشد.

شما میتوانید با مراجعه به سایت آقای قفل کالای مورد نظر خود را با ضمانت تهیه فرمایید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.