استفاده از قفل دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

استفاده از قفل دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

ارتباط قفل های دیجیتال و امنیت خانه‌

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

مشکلات و خطرات احتمالی هرگز با دعوتنامه همراه نیستند. مطمئنا امنیت خانه مهم‌ترین مسئله در زندگی همه ما به شمار می‌آید، چرا که رفاه و آسایش خانواده در گرو آن است. خوشبختانه پیشرفت فناوری باعث راحت‌تر شدن بسیاری از کارها برای ما شده و تجهیزات امنیتی خانگی نیز از آن مستثنی نیستند. قفل های دیجیتال روشی نوین برای محافظت از حریم خانه هستند که کارها را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

خانه مکانی است که مردم همیشه خواستار ایمنی و حریم خصوصی در آن هستند. قفل های هوشمند هم‌اکنون در سراسر جهان به عنوان محصولی پذیرفته شده برای کاهش ناامنی پذیرفته می‌شوند. اولین عنصر ایمنی خانه درب است که باید بیشترین تلاش را در راستای تقویت و محافظت از آن به گیریم. قفل لمسی، قفل های رمز دار و قفل اثر انگشتی درب تنها برخی از انواع این قفل ها محسوب می شوند. 

 

 

 

 

                                             

 

چرا قفل های دیجیتال امنیت بالایی دارند؟ 

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

یکی از مهم ترین ویژگی های قفل های دیجیتال از نظر آی قفل امکان برنامه ریزی آن ها است. شما می توانید برای باز کردن این قفل ها از هر رمز و کدی که دوست دارید استفاده کنید. در صورتی که احساس کردید، امنیت یک کد در خطر است می توانید به راحتی کد مورد نظرتان را تغییر دهید. می توانید قفل مورد نظر خودتان را طوری تنظیم کنید تا تنها با اثر انگشت خودتان باز شود و اجازه ورود و دسترسی به هیچ فرد دیگری را ندهید. این روزها امنیت قفل های دیجیتال هوشمند قابل مقایسه با هیچ قفل مکانیکی نیست. در مقایسه قفل الکترونیکی و قفل مکانیکی باید بدانید که برای باز شدن قفل های دیجیتال در بسیاری از مواقع حتی هیچ گونه دستگیره ای هم طراحی نمی شود و تنها راه باز کردن درب وارد کردن اطلاعات درست یا اثر انگشت فرد است.

 

                                         

 

باز کردن درب قفل های دیجیتال نیاز به هیچ کلیدی ندارد خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

باز کردن درب با کلید خود یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود. امکان گم شدن کلید و یا کپی کلید همیشه وجود دارد. اگر شما کلید درب ورودی را گم کنید و فرد دیگری به آن دسترسی پیدا کند، به راحتی می تواند به حریم خصوصی شما نفوذ کند و یا کلید شما را کپی کند. اما برای باز کردن قفل های دیجیتال هیچ راهی جز وارد کردن اطلاعات صحیح ندارد و برای باز کردن قفل لمسی قفل تنها با اثر انگشت شما باز خواهد شد. به علاوه قفل های دیجیتال قابل تغییر هستند و از همین رو هیچ فردی به راحتی نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد.

امکان تغییر رمز قفل های دیجیتال وجود دارد

از دیگر ویژگی های مثبت قفل های دیجیتال این است که امکان تغییر رمز وجود دارد. در واقع هر زمان که فرد احساس کند، امنیت قفل در خطر است می تواند به راحتی رمز ورود را تغییر دهد و یا برنامه باز کردن قفل را دوباره به روز رسانی کنید. شما می توانید تنظیمات قفل دیجیتال را هر ماه عوض کنید و رمز جدید برای آن در نظر بگیرید تا حتی نزدیک ترین افرادتان نیز بدون اجازه شما قادر به باز کردن قفل نباشند.

قفل های دیجیتال مجهز به سیستم هوشمند هستند

 

                                               

 

 

 

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

قفل های دیجیتال دارای یکی از قوی ترین سیستم های امنیتی هستند. برخی از قفل های دیجیتالی مجهز به نرم افزارهایی هوشمند هستند. این نرم افزارها به طور مستقیم با قفل درب در ارتباط هستند. هر زمان که فردی اقدام به ورود به خانه شما و وارد کردن رمز را داشته باشد، یک اخطار روی گوشی شما نمایش داده می شود و شما می توانید به سادگی بررسی کنید که چه کسی قصد ورود به منزل شما یا باز کردن قفل هوشمند شما را داشته است.

قفل های دیجیتال به صورت خودکار بسته می شوند

یکی دیگر از جذاب ترین موارد امنیتی قفل های دیجیتال این است که اتوماتیک بسته و قفل می شوند. این موضوع به خصوص برای افرادی که گاهی فراموش می کنند درب را قفل کنند اهمیت زیادی دارد. در واقع برای خروج از خانه یا بستن درب مجهز به قفل هوشمند، لازم نیست کار خاصی انجام دهید تا قفل فعال شود. قفل درب با بسته شدن درب به صورت خودکار فعال می شود و دیگر هیچ فردی قادر به باز کردن آن خواهد بود.

امکان باز کردن درب حتی از راه دور وجود دارد

یکی از مزیت های درب های هوشمند و دیجیتال این است که برای ورود شما مجبور نیستید رمز ورود یا حتی کلید خانه را به فرد دیگری بدهید. حتی اگر قرار است به دلایلی اعضای خانواده یا هر فرد دیگری به خانه یا محل کار شما بیاید، شما می توانید از راه دور و با استفاده از نرم افزار کنترل از راه دور درب را برای او باز کنید. این موضوع موجب می شود که هیچ فردی حتی کوچک ترین اطلاعاتی در مورد قفل رمز دار درب شما نداشته باشد و امنیت این قفل های افزایش پیدا کند.

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

مزایای قفل های دیجیتال

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

تمامی قفل های دیجیتال دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که در میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کپی برداری از روی کلیدها (تگ) وجود ندارد. مالک ساختمان از تعداد کلیدهای در گردش آگاه است.
  • استفاده از یک کلید برای همه چیز: یک کلید (مانند اثر انگشت) حاوی حقوق دسترسی برای تمامی درب‌هایی است که قابل باز شدن هستند – دیگر هیچ نیازی به حمل دسته کلیدهای سنگین و پر سر و صدا نخواهید داشت.
  • کد امنیتی قابل مشاهده نیست. کارت‌ها یا تگ‌ها معمولا دارای رمزگذاری دیجیتال هستند و هیچ اطلاعاتی از روی آن‌ها قابل مشاهده یا کپی‌برداری نیست.
  • در صورت گم کردن کارت یا تگ نیازی به نگرانی نیست. حق دسترسی تگ‌های گم شده به سادگی از سیستم حذف می‌شوند. اگر کسی بخواهد که با کلاهبرداری از آن‌ها استفاده کند، مطمئنا ناکام خواهد ماند.
  • نیازی به محافظت از تگ یا کارت‌ها وجود ندارد. در واقع تگ‌ها، کارت‌ها یا انگشت شما تا زمانی که حقوق دسترسی به درستی در نرم‌افزار قفل دیجیتال برنامه‌ریزی نشوند، چیزی را باز نمی‌کنند.
  • حقوق دسترسی در هر لحظه و به دلخواه قابلیت بروزرسانی دارد. حقوق دسترسی تگ‌ها را می‌توان به سرعت در نزم‌افزار تغییر داد. سپس این تغییرات به قفل دیجیتال ابلاغ خواهند شد تا با اطلاعات قبلی باز نشود.
  • بروزرسانی سیستم از راه دور. بیشتر قفل‌ های دیجیتال به شبکه اینترنت وصل می‌شوند که به کاربر اجازه تغییر و بروزرسانی سیستم از راه دور را می‌دهد.
  • ابلاغ تمامی اتفاقات به کاربر. اگر در حال مسافرت هستید و پیامی مبنی بر باز شدن درب خانه دریافت کردید، نیازی به نگرانی نیست. تنها یکی از دوستان خود یا پلیس را به سراغ افراد خاطی بفرستید!

                                          

 

چه خطراتی برای استفاده از قفل های دیجیتال وجود دارد؟

قفل های هوشمند و دیجیتال تا ۳۰۰ برابر بیشتر از قفل های مکانیکی از محل مورد نظر شما محافظت می کنند. همین موضوع نشان می دهد که این قفل ها تا میزان زیادی نسبت به قفل های معمولی برتری دارند. اما به هر حال امکان نفوذ و باز کردن این قفل ها نیز در برخی اوقات وجود دارد. زمانی که شما رمز ورود قفل را به فردی بگویید و یا قفل هوشمند شما توسط یک هکر هک شود، امنیت آن به خطر خواهد افتاد. از همین رو حفاظت از اطلاعات این قفل ها اهمیت زیادی دارد.

شما میتوانید برای خرید به سایت آقای قفل مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

خرید قفل-خرید دستگیره-خرید لولا-خرید دستگیره دیجیتال-خرید دزدگیر

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.