آموزش نصب و تعمیر قفل برقی کله گاوی سیزا CISA

آموزش نصب و تعمیر قفل برقی کله گاوی سیزا CISA

آموزش نصب و تعمیر قفل برقی کله گاوی سیزا CISA

قفل های زنجیری قدیمی دیگر طرفداری ندارند و به جای آن ها از قفل حیاطی برقی استفاده می شود. کارایی و سهولت کار با این نمونه قفل باعث شده تا افراد خریدار آن شوند و به دلیل امنیت بالا نسبت به قفل مکانیکی از آن استفاده کنند. قفل برقی یا کله گاوی در ایران با دو برند سیزا و یوتاب می باشد که برند سیزا کیفیت بالاتری را دارد. روش های باز کردن درب با قفل کله گاوی هم زیاد بوده و برای مثال مدلی موجود است که با فشرده شدن دکمه قرمز بر روی قفل، درب باز می شود. این قفل ها دو نوع ساده و کامپیوتری را دارد که در نوع کامپیوتری نمی توان کپی انجام داد. روکش این قفل از جنس فولاد بوده و در مقابل رطوبت و تغییرات آب و هوا مقاومت بالایی دارد. اگر شما هم به تازگی این قفل را خریده اید و تمایل به نصب آن دارید می توانید برای آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa تا پایان این مقاله با آقای قفل همراه باشید. قفل-سیلندر-دستگیره-لولا-راهبند

باز کردن قفل درب حیاط با زدن دکمه آیفون شاید یکی از دلایل اصلی بستن قفل برقی باشد. اینکه شما با مشاهده تصویر یا صدای افراد بتوانید با زدن دکمه آیفون درب را باز کنید تنها با نصب قفل برقی امکان پذیر است. اگر دوست دارید نحوه بستن قفل برقی را بدانید تنها کافیست آموزش تصویری نصب قفل برقی سیزا Cisa را در مقاله آقای قفل مشاهده کنید.

 

 

راهنمای نصب قفل برقی سیزا

  1. قبل از انجام دادن سیم کشی قفل درب برقی حیاط باید قفل قدیمی از روی درب باز گردد. در صورتی که قفل و یا زبانه جوشکاری داشته باشد باید با سنگ فرز برش کاری را انجام نمایید.قفل-سیلندر-دستگیره-لولا-راهبند
  2. بعد از آماده نمودن محل جهت نصب و سیم کشی برقی قفل باید نصب پایه زیر قفل بر درب انجام گیرد که توسط دریل قابل انجام بوده و پایه روی درب جوش کاری باید شود.
  3. برای شروع کار باید از نحوه نصب و سیم کشی قفل مطمئن شوید و باید به صورت موقت قفل را بر روی پایه آن بگذارید.
  4. در ادامه کار باید پایه ها را روی درب گذاشته و برای دریل کاری علامت بگذارید. سپس قفل را باز کرده و مکان ها را دریل کاری نمایید.
  5. دقت نمایید که نصب این قفل روی پیچ های آلن انجام می گردد که داخل جعبه قفل خواهد بود.
  6. در این مرحله باید سیم تغذیه را در جای خود نصب نمایید.
  7. جهت نصب گیره قفل و همچنین گیره ثابت در شروع باید پایه گیره قفل برقی سیزا را بر روی درب قرار داده و پیچ کنید.
  8. در این مرحله باید با پیچ های آلن گیره را به بخش گیره قفل نصب نمایید.
  9. در مرحله آخر باید قاب روی قفل را با دو مهره آلن ببندید و بخش شاسی آن را دقیق جا بیندازید.

 

 روش تعمیر قفل کله گاوی به چه صورت می باشد؟

 

تعمیر قفل کله گاوی باید اول بتوانید آن را عیب یابی کنید تا در مرحله بعد مشکل را برطرف کنید. در صورتی که شما تخصص فنی ندارید بهتر است وارد جزییات تعمیر این نوع قفل نشوید زیرا مراحل حساسی دارد و در صورت درست کار نکردن می تواند شما را به مشکل بیاندازد. مواردی که باعث می شود تا قفل خراب شود موارد زیر می باشد:قفل-سیلندر-دستگیره-لولا-راهبند

زبانه قفل جایی است که با موارد مختلفی درگیر می باشد. اگر در نصب آن از کابل های بی کیفیت یا ناقص استفاده شود و یا زبانه دچار مانع باشد و استاندارد نباشد می تواند به آن آسیب زده و آن را از کار بیاندازد.

یکی از مشکلاتی که باعث خراب شدن سریع قفل می شود آسیب های فیزیکی می باشد. قفل برقی که با ضربه یا هر نوع دستکاری زود خراب می شوند و یا شرایط بد آب و هوا باعث از کار افتادن آن ها می شود.

برای کارکرد درست قفل های برقی باید مطمئن باشید تا برق رسانی به صورت مناسب می باشد تا از زمان قطع و وصل جریان به دستگاه آسیبی وارد نشود. خراب بودن سیم کشی ساختمان هم باعث از کار افتادن قفل می شود.

 

 

 

نکات مهم در زمان نصب قفل برقی کله گاوی سیزا

  • برای درب هایی که دارای جک آرام بند می باشند استفاده از قفل برقی کله گاوی پیشنهاد می شود.
  • قفل کله گاوی دارای یک شاسی جهت باز کردن درب از داخل می باشد.
  • دلیل محبوبیت این قفل باز و بسته شدن آسان آن و داشتن سطح امنیت بالا به نسبت قفل های معمولی مکانیکی می باشد.

نتیجه‌ گیری :

همانطور که گفتیم قفل برقی کله گاوی به دلیل تامین امنیت بالا و سهولت باز و بسته شدن جایگزین قفل های قدیمی شده است و افراد در اکثر ساختمان ها از آن استفاده می کنند و قفلی ایمن در برابر سارقان محسوب می شود. مراحل نصب قفل کله گاوی سیزا را آموزش دادیم ولی به شما توصیه می کنیم که نصب یا تعمیرات آن را به فردی متخصص بسپارید تا مشکلی در کارکرد آن ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.