آموزش صفر تا صد تغییر رمز قفل دیجیتال

آموزش صفر تا صد تغییر رمز قفل دیجیتال

آموزش صفر تا صد تغییر رمز قفل دیجیتال

قفل‌ها در عصر حاضر تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارها در برابر ورود افراد غریبه شده‌اند و شاید بتوان گفت بدون قفل‌ها بسیاری از فعالیت‌ها و روتین‌های زندگی با اختلال و مشکل مواجه می‌شوند. قفل‌ها به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین امنیت خانه و محیط کار، مدل‌های زیاد و گوناگونی دارند.

شاید بسیاری از افراد هنوز قفل‌ها را به شکل قدیمی در خاطر داشته باشند؛ اما با توجه به نیاز بیشتر جامعه به امنیت، نوع و عملکرد قفل‌ها هم دستخوش تغییر شده است. قفل دیجیتال یا هوشمند یکی از جدیدترین و پرکاربردترین قفل‌ها است که در ادامه به معرفی این محصول و نحوه تغییر رمز قفل دیجیتال می‌پردازیم.

قفل دیجیتال، از یک اسکلت فلزی و بسیار مستحکم ساخته شده است تا بتواند کاملا در برابر ضربه مقاومت کند. این قفل‌ها علاوه بر بدنه محکم بدلیل استفاده از روش‌های نوین دسترسی ایمنی بیشتری را برای ساختمان ایجاد می‌کنند.

آنچه قفل دیجیتال را از قفل مکانیکی متفاوت کرده است؛ ساختار خاص و عدم استفاده از کلید (مثل قفل مکانیکی) است. این قفل‌ها در مدل‌هایی مانند قفل اثر انگشتی، قفل رمزدار و یا قفل کارتی تولید می‌شوند. ساختار کلی این مدل‌ها به هم شبیه است و تنها شیوه باز شدن آنها با هم تفاوت دارد.

 

 

                                          

 

 

در قفل رمزدار، یک صفحه کلید وجود دارد که افراد باید رمز را در آن وارد کنند. از آنجا که در این قفل‌ها، رمز مهم‌ترین ابزار امنیتی است؛ انتخاب رمز مناسب و حفاظت از آن اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از اقدامات امنیتی که در این مورد باید انجام گیرد؛ تغییر رمز قفل دیجیتال به صورت متناوب است. البته بهتر است موارد زیر را هم برای بالا بردن امنیت قفل رمزی رعایت کنید:

  • انتخاب رمز سخت و پیچیده (از اعداد رند یا عددهایی مانند تاریخ تولدتان استفاده نکنید.)
  • پنهان نگه داشتن رمز از افراد غریبه

اگر افراد زیادی به قسمتی از محل کار شما رفت و آمد دارند؛ می‌توانید از قفل‌هایی برای آن قسمت استفاده کنید که هم از کارت، هم اثر انگشت و هم رمز استفاده می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید برای افراد مختلف کارت تهیه کرده یا اثر انگشت آنها را ثبت کنید تا نیازی به بازگو کردن رمز برای آنها نداشته باشید.

اما قفل رمزدار دیجیتال، بهترین انتخاب برای مکان‌ها و محل‌هایی است که نیاز به امنیت بسیار بالایی دارند و تنها افراد محدودی امکان دسترسی به آن را دارند. به طور مثال برای دفتر مدیرعامل یا قفل کمد که در آن اسناد مهم یا وسایل گران قیمت نگهداری می‌شود؛ استفاده از قفل رمزدار بسیار مفید است.

 

                                         

 

 

 

نحوه تغییر رمز قفل رمزدار

اشاره شد که تغییر رمز قفل دیجیتال تا چه اندازه در تامین امنیت خانه یا محیط کار اهمیت دارد. تغییر رمز قفل رمزدار در قفل‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارد اما پایه و اساس آنها یکی است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

 

  1. در قدم اول باید قفل را روشن کنید. سپس با نگه داشتن دکمه پاور یا استفاده از روشی دیگر، وارد منوی تنظیمات و بخش change your pass شوید.
  2. در این مرحله باید نام کاربری و سریال مربوط به قفل دیجیتال که روی روی قفل یا جعبه حک شده را وارد کنید. اگر این اطلاعات درست وارد شده باشد؛ از شما خواسته می‌شود که پسورد قبلی خود را وارد کنید.
  3. اگر برای نخستین بار اقدام به تغییر رمز می‌کنید؛ احتمالا رمز شما پنج رقم آخر شماره سریال قفل است.
  4. بعد از گذراندن این مراحل باید رمز جدید را وارد کرده و یک بار هم آن را تایید کنید تا تغییر رمز قفل دیجیتال با موفقیت انجام شود.

 

 

 

                                              

 

سخن پایانی

قفل دیجیتال رمزدار در فضاهایی که نیازمند امنیت بسیار بالا هستند (مثل گاو صندوق) بیشترین استفاده را دارد. اما نکته اصلی در مورد امنیت این قفل‌ها، تغییر رمز قفل دیجیتال به شکل مرتب و استفاده از رمزی است که پیچیده و غیر قابل حدس زدن باشد. نکته مهم دیگر در مورد استفاده از قفل دیجیتال رمز دار، خرید از برندهای معروف و خوشنام است که کیفیت بالاتری در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری دارند. هوک از جمله این برندهاست که سالیان طولانی است در این زمینه فعالیت دارد.

 

 

 

 

 

 

                                                 

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.