آشنایی با دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

آشنایی با دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

آشنایی با دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

دستگیره‌هایی از فولاد ضدزنگ که بر روی دیوار نصب می‌شوند و برای کمک به افراد سالخورده و کودکان گزینه مناسبی به‌شمار می‌آیند که به منظور حفظ تعادل افراد در حمام، توالت و … استفاده می‌شوند. این دستگیره‌های فلزی بسیار مقاوم و با‌داوم هستند و قدرت تحمل وزن بالایی دارند. دستگیره‌های فلزی توالت و حمام در اشکال و ابعاد مختلف طراحی شده‌اند و افراد با توجه به فضا و نیاز خود، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از این دستگیره‌ها قابلیت چرخش دارند تا افراد سالخورده بتوانند به راحتی از این تکیه‌گاه استفاده کنند.

همه‌ی افراد روزی پیر می‌شوند و به طور کلی در هر خانواده‌ای فردی مسن وجود دارد که شاید قادر به انجام امورات روزمره‌ی خود نباشد. اما افراد دیگر هم ممکن است از حمل و نقل سالمندان و حتی افراد بیمار و ناتوان جسمی و معلول خسته شده باشند و دچار بیماری‌های عضلانی شوند!

زیرا این افراد توانایی این را ندارند که بدن و وزن خود را کنترل کنند بنابراین قسمت سنگین آن روی افراد حمل کننده‌ی ایشان می‌افتد.

 

                                         

 

 

 

دستگیره های سرویس بهداشتی سالمندی به جهت ایجاد آسایش و رفاه  افراد سالمند، معلولین، جانبازان و یا کسانی که برای بلند شدن یا تکیه دادن نیازمند یک تکیه گاه قوی هستند، کاربرد دارد و بیشتر در سرویس های بهداشتی یا حمام نصب می شوند

همچنین می توان از دستگیره های سرویس بهداشتی برای سایر مراکز درمانی ، فیزیوتراپی ها ، مراکز توانبخشی ، بیمارستان ها استفاده کرد.

به همین دلیل وسایل کمکی برای حمل سالمندان به وجود آمده است. از جمله مهم‌ترین وسایلی که برای این موضوع وجود دارد: صندلی پله، ویلچر پله، صندلی بالابر بیمار از زمین و حمل سالمندان، صندلی بالابر سقفی بیمار و… است

سالمندان برای انجام اموری که مربوط به نشست و برخاست است مانند برآورده کردن نیاز های شخصی (حمام کردن و دستشویی رفتن)، نیاز به کمک داردند. از گذشته تا به امروز سالمندان برای کمک در راه رفتن از عصا استفاده می کردند. به طور کل عصا تکیه گاهی است برای راه رفتن. ولی استفاده از عصا در سطوح صافی مانند سرویس بهداشتی بسیار خطرناک است. دستگیره سالمندی در سرویس های بهداشتی به جهت حفظ تعاد افراد نصب می گردد. در واقع این دستگیره سالمندی همان دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان برای حمام و دستشویی است.

 

 

 

 

 

                                    

 

 

 

 

علاوه بر استفاده خانگی دستگیره های دیواری ، از دیگر کاربرد های آن در هتل ها و بیمارستان ها می باشد. تجهیزات کمکی و سالمندی ، باعث کاهش ریسک خطرات ناشی از افتادن در بیماران ، سالمندان و زنان باردار و نیز کمک به نشست و برخاست و حفظ تعادل معلولین و سالمندان و بازیابی استقلال فردی آن ها شده و قابل نصب در سرویس بهداشتی،حمام و راه رو ها (کنار توالت فرنگی و زمینی ، روشویی و زیر دوش حمام) می‌باشد‌.قفل-دستگیره-لولا-آرامبند

دستگیره های سالمندی دارای بدنه استیل و ضد زنگ بوده و بسیار محکم هستند، همچنین یکی از دغدغه های استفاده وسائل در حمام زنگ زدن است و با توجه به اینکه بدنه این دستگیره از استیل بوده و استیل نیز ضد زنگ می باشد ،یک انتخاب مناسب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.